5 întrebări pentru actorii de la Teatrul Metropolis – Marcela Motoc
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-intrebari-pentru-actorii-de-la-teatrul-metropolis-marcela-motoc/

Actorii de la Metropolis răspund la cinci întrebări despre soarta teatrului autohton, într-o perioadă atipică şi delicată pentru scena românească.

Un articol de Ziarul Metropolis|17 iunie 2020

1. De ce v-a fost cel mai dor în timpul celor două luni de stare de urgență?

Marcela Motoc: De mama. Am fost departe toată această perioadă, poate oricum nu aș fi ajuns să o văd în acest răstimp, aveam spectacole și turnee programate, repetiții, dar impunerea distanței a acutizat dorul.

2. Credeți că lumea se va schimba în urma acestei pandemii? În ce fel?

Nu. Din păcate, nu! Dar sper să mă înșel!

3. Ce fel de spectacole credeți că vor căuta spectatorii la teatru după această experiență?

Nu cred că publicul caută un anume tip de spectacol. Cred însă în poveste. Si, deși aș fi tentantă, nu vreau să răspund… comedii. Mă întristează căutarea cu orice preț a unei singure manifestări emoționale, dar cred cu tărie că povestea și emoția sunt esențiale în artă.

4. Felul dumneavoastră de a vă raporta la teatru s-a schimbat în vreun fel? Credeți că teatrul va arăta altfel după revenirea la normal?

Nu știu să mă raportez altfel la teatru, nu altfel decât ca la cea mai frumoasă meserie din lume, nu altfel decât ca la o nevoie și o binecuvântare. Si sper să nu fiu niciodată nevoită să renunț sau să mă raportez altfel la el. Iar dacă vom reveni la „normal” și teatrul va reveni la același normal.

5. Dacă ați fi avut o baghetă magică în timpul acestei pandemii, care ar fi cele trei lucruri pe care le-ați fi schimbat sau le-ați schimba de acum încolo?

Dacă aș fi avut o baghetă magică n-aș fi schimbat doar trei lucruri.

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.