Februarie – primele spectacole ale Teatrului Metropolis din 2020!
https://www.ziarulmetropolis.ro/99390-2/

Februarie 2020 aduce, ca evenimente mult-aşteptate, nu doar ziua de 29 ci şi primele spectacole ale Teatrului Metropolis din acest an. Fiecare reprezentaţie e o ocazie de a vedea poveşti cu miez, cu haz şi de pus pe gânduri, create de unii dintre cei mai interesanţi oameni de teatru.

Un articol de Cristina Enescu Aky|17 ianuarie 2020

Dintre propunerile Teatrului Metropolis în luna februarie (pe care le veți putea urmări însă și în lunile următoare), vă prezentăm 5 spectacole care credem că vă vor „pica bine” indiferent de starea de spirit cu care veți merge la teatru – sau cu care veți dori să plecați de acolo. Texte celebre, actori și regizori apreciați dar și oameni de teatru tineri și extrem de interesanți, în cinci spectacole care se joacă de regulă cu sălile pline. Programul complet al spectacolelor programate în luna februarie la Teatrul Metropolis îl găsiți aici.

UPDATE / Teatrul Metropolis

Dragi spectatori,

? Dorim să vă anunțăm că spectacolele „??????? ??????? ????? ?????? ???̆??̦???? ????????” (vineri, 7 februarie, ora 19:30) și „??̆ ??? ???” (luni, 10 februarie, ora 19:30) au fost anulate, din motive independente de noi.

? Persoanele care au achiziționat bilete ? ? vor fi contactate de către Departamentul Suport Bilete Online, respectiv de Casa de bilete a Teatrului „Metropolis”, urmând a fi informate cu privire la modalitatea de restituire a contravalorii biletelor.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

„Mă tot duc” (adaptare după W. Shakespeare, Marc Dore, etc; cu Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu)

Luni 10 februarie, ora 19:30

Pe scurt și mai descriptiv, despre acest „cuplu show” se poate spune așa: (un zâmbet larg și lung). Mai cu vorbe: o Ea și un El, doi clovni pe care îi leagă și îi dezleagă, mereu împletindu-i, o relație cu multe meandre. Exact ca în viață. Doar că aici, scena poveștii lor e angoasant de goală. Au doar două nasuri roșii, care sunt un fel de măști dar aici devin adesea catalizatori de onestitate. Din mai nimic, Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu creează o poveste despre împreună ca o călătorie printr-un relief emoțional cu multe culori și forme. Doi clovni și multe momente jucăușe, dar nimic neserios sau degeaba. Un cuplu de actori cu o conexiune scenică ce nu e chimică ci de-a dreptul alchimică, pentru că din jocul lor pe o scenă goală, fără niciun decor și cu o poveste făcută din fragmente, ei reușesc să dăruiască publicului ceva care se vede pe fețele spectatorilor la sfârșit. La propriu. (Citiți cronica integrală.)

„Jake și femeile lui” (de Neil Simon, regia Claudiu Goga)

Duminică 16 februarie, ora 19:00

Jake (Ștefan Bănică) este un scriitor celebru dar cam în pană de inspirație, a cărui viață este tulburată practic de propria lui minte, la propriu și la figurat. Personajul principal (singurul bărbat din poveste) are relații frământate atât în realitate cât și în imaginar/ halucinații cu toate femeile din viața lui, trecute sau prezente. În viața lui trecută, prezentă și imaginară există deci mai multe femei, cu care Jake are legături emoționale niciodată simple. Nu doar că are o relație complicată cu a doua soție, deja cam fostă pentru că relația a eșuat (Molly), și o relație destul de stresantă cu sora lui, Karen, dar mai are și numeroase episoade de psihoză și halucinații în care discută sau chiar se ceartă și desparte o mulțime de fire în patru cu prima lui soție decedată, Julie, cu a doua  soție (în două variante, cea actuală și cea din adolescență când s-au cunoscut), cu sora Karen. În peisaj mai e și psihoterapeuta lui Jake, Edith, și ciudățica Sheila, cea cu care Jake încearcă să aibă o relație în prezent (dar îi iese și nu prea). (Citiți cronica integrală.)

„Zbor deasupra unui cuib de cuci” (de Dale Wasserman, versiunea scenică: Victor Ioan Frunză)

Marți 18 februarie, ora 19:00 și miercuri 19 februarie, ora 19:00

„Zbor deasupra unui cuib de cuci” spune o poveste superbă despre libertate, extraordinar construită regizoral. Așa cum este pusă în scenă de Victor Ioan Frunză, își păstrează pe deplin forța și frumusețea, îmbibându-se în același timp de seva unei noi epoci, despre problemele căreia vorbește subtil, căutând în permanență straturile mai profunde. Este vorba despre zborul frânt, e vorba despre refuzul robotizării, în orice societate care se străduiește să robotizeze individul, orice ar însemna asta. Este o poveste despre lupta contra mașinăriei… Mașinăria care ne conduce viețile cu mecanisme subtile – subtil construite și sugerate de regia lui Victor Ioan Frunză, care surprinde impecabil esența unui lumi absurde, creând în același timp o poveste teribil de emoționantă, un spectacol care te marchează pentru luni întregi, cu o distribuție aleasă impecabil, un spectacol viu, tulburător și puternic, căruia nu i te poți sustrage, un spectacol magnetic. Pur și simplu magnetic. cu momente care creează o formă de catharsis de care prea rar ai parte în teatrul contemporan. (Articolul integral aici)

„Domnul Ibrahim și florile din Coran”  (de Eric-Emmanuel Schmitt, regia: Chris Simion-Mercurian)

Sâmbătă 22 februarie, ora 15:00

Chris Simion Mercurian semnează regia, traducerea și dramatizarea spectacolului de la Metropolis care se bucură și de o scenografie foarte frumoasă și ingenioasă în același timp semnată de Maria Miu. Te duce cu gândul la faptul că viețile noastre sunt, în esență, mereu niște călătorii inițiatice în care ne tot (re)descoperim. Spectacolul ne spune povestea lui Momo, un puști evreu de 11 ani prieten cu domnul Ibrahim, care deține o băcănie și care este ‘singurul arab de pe strada evreiască’. Cu răbdare, prietenie și afecțiune el îl va ghida pe Momo să depășească momentele grele și triste ale vieții trăite cu un tată ursuz și sever și îl va ajuta să înțeleagă mult mai bine sentimentele și experiențele prin care va trece. (Citiți cronica integrală.)

„7 dintr-o lovitură” (textul și regia: Lia Bugnar)

Sâmbîătă 29 februarie, ora 20:00

Ce vrea de fapt tot omul, cei șapte din spectacol și cei nenumărați din afara lui? Pe lângă celebritate (dacă i se oferă ocazia). Să se simtă bine. Cum? Unii prin bani, alții prin relații amoroase, relații cu animale domestice, droguri de diferite tipuri, succes profesional, gâdilarea ego-ului și dominarea celorlalți, etc. Toți vrem să ne simțim mai bine, iar asta ne face adesea să prezentăm lumii ceea ce credem că va fi mai apreciat. E una din temele generatoare de mult haz dar și necaz în acest spectacol, în care oameni ca oricare alții, fiecare cu problemele lui (dependența de droguri, de cinism, de iubire, de singurătate sau de muzică, de erotism, etc) intră fără să știe în ce se bagă într-un fals casting pentru o telenovelă, în realitate un reality show născut din goana isterică și paroxistică după audiență a unei televiziuni. (Citiți cronica integrală.)

Mai multe informații despre spectacolele Teatrului Metropolis găsiți aici

 

 

30
/09
/20

În 2020 BIS Teatru aniversează 11 ani de activitate iar Festivalul „25 de ore de teatru non-stop” ajunge la cea de-a X-a ediție. Din rațiuni de siguranță sanitară, evenimentul nu va mai avea anul acesta formatul obișnuit, ci va fi adaptat condițiilor impuse de epidemia de coronavirus. Astfel, cele 25 de ore de teatru vor deveni 25 de zile de teatru, care vor cuprinde 18 evenimente desfășurate în perioada 2 -26 octombrie, în 8 spații de joc din Sibiu.

30
/09
/20

Să asculți muzică clasică la mall sau când îți faci cumpărăturile la un hipermarket? Da, pentru că din octombrie 2010, în fiecare zi a lunilor martie și octombrie, Radio România Muzical propune înregistrări cu celebre lucrări din muzica cultă în spații neconvenționale - hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firme.

30
/09
/20

Începe noua stagiune „Performing Austria” a Forumului Cultural Austriac Bucureşti, cu producţii de pe cele mai bune scene austriece, live pe ecranele din România. În parteneriat cu două importante festivaluri româneşti – Platforma Internaţională de Teatru Bucureşti şi Festivalul Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr de la Iaşi – Forumul Cultural Austriac Bucureşti propune publicului din România două creaţii teatrale recente, care aduc în faţa spectatorilor două teme de mare actualitate – migraţia românească în interiorul Uniunii Europene şi schimbările climatice.

30
/09
/20

Luna octombrie începe într-o notă minunată la Teatrul Național Aureliu Manea Turda cu premiera spectacolului „Mofturi”, care va conține momente și schițe din opera marelui dramaturg român, Ion Luca Caragiale. Sâmbătă, 3 octombrie, vă așteptăm de la ora 19.00 să ne bucurăm împreună de momente de comedie clasică, menite să ne facă săptămâna mai frumoasă.

30
/09
/20

Superstițioșii vor zice că ediția 2020 a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași (FITPTI) era aprioric asociată cu ghinionul, iar pandemia pare să le argumenteze convingerile. Însă echipa de la Teatrul Luceafărul Iași (organizatorul evenimentului) nu crede în cifre nefaste, așa încât între 2 și 7 octombrie va avea loc ediția cu numărul XIII.

30
/09
/20

Dacă e marţi, la TVR 1 e Telecinemateca! TVR 1 ne propune un nou film de aventuri, de data aceasta o ecranizare a romanului omonim al lui Alexandre Dumas, Contele de Monte Cristo, şi anume, cea semnată de regizorul francez Claude Autant-Lara, în 1961, cu Louis Jourdan, Yvonne Furneaux, Henri Guisol, Bernard Dheran în distribuţie. Cartea scrisă de Alexandre Dumas în 1844 a avut nu mai puţin de 24 de ecranizări de-a lungul timpului, de la varianta de film mut şi trecând prin versiuni engleză, italiano-franceză sau argentiniano-mexicană, până la cea mai recentă, în 2002. Condamnat la închisoare pe viaţă, chiar în ziua nunţii sale, tânărul ofiţer de marină Edmond Dantes pare sortit să-şi petreacă restul zilelor în cumplita temniţă Chateau d’If. De fapt, Dantes este victima unui complot la nivel înalt, în care este amestecat însuşi procurorul regelui. În temniţă, Dantes, interpretat de actorul francez Louis Jourdan, îl cunoaşte pe bătrânul abate Faria, care-i dezvăluie ascunzătoarea unei comori fabuloase. După moartea abatelui, Edmond reuşeşte să evadeze şi să pună mâna pe comoară, iar viaţa sa va avea un singur ţel: răzbunarea. Louis Jourdan, şarmantul actor francez care a jucat de două ori în Contele de Monte Cristo Actorul francez Louis Jourdan, cel care este protagonistul (Edmond Dantès) în Contele de Monte Cristo, filmul de Telecinemateca de la TVR 1, a debutat pe ecrane în 1939 şi a continuat să joace roluri principale, de personaje erudite, frumos şlefuite, curajoase, în numeroase comedii sau drame franceze. Tatăl său era proprietarul unui hotel în Marsilia, Franţa, iar el a fost educat în Franţa, Marea Britanie şi Turcia. S-a pregătit în domeniul actoriei la École Dramatique cu actorul francez René Simon. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, după ce tatăl său, manager al Cannes Grand Hotel, a fost arestat de Gestapo, Louis şi ceilalţi doi fraţi ai săi (amândoi dintre ei au devenit regizori) s-au alăturat mişcării secrete franceze; cariera lui în lumea filmului a avut de suferit atunci când a refuzat să joace în filme de propagandă nazistă. În 1948, producătorul David O. Selznick l-a invitat la Hollywood pentru a apărea într-un film (The Paradine Case, 1947), ocazie cu care a rămas în Statele Unite şi a început să joace în filme de Hollywood. După 1953, şi-a făcut apariţia în producţii internaţionale, iar apoi s-a făcut remarcat cu un rol excelent în Gigi (1958), cel mai cunoscut film al său. De asemenea, a avut numeroase apariţii la televiziunile americane. „Nu mă uit niciodată la filmele mele. Când sunt difuzate la televiziune, schimb postul. Hollywoodul a creat o imagine cu care eu foarte greu mă împac. Eu reprezentam clişeul francez. Mai bine aş fi fost numit un actor personaj decât un star”, a mărturisit actorul, care încetat din viaţă în 2015, în Beverly Hills, California, la vârsta de 93 de ani. De altfel, francezul Louis Jourdan a jucat în două dintre adaptările pentru marele ecran ale romanului „Contele de Monte Cristo”, al lui Alexadre Dumas: în primul rând, rolul Edmond Dantès, în Contele de Monte Cristo (1961), dar şi rolul inamicului său, Villefort, în varianta Contele de Monte Cristo din 1975. La Telecinemateca de marţi, 29 septembrie (prima parte) şi 6 octombrie (partea a doua), ora 22.10, telespectatorii vor putea viziona versiunea din 1961 a adaptării cinematografice a romanului scriitorului Alexandre Dumas.

29
/09
/20

Acum când, în alte vremuri, am fi fost în plină redeschidere de stagiuni teatrale, vă propunem câteva gânduri despre bucuriile teatrului și de teatrul vieții prin vorbele lăsate de unii dintre oamenii cei mai minunați ai teatrului românesc, plecați din păcate dintre noi: Ștefan Bănică, Radu Beligan, Cătălina Buzoianu, Ștefan Iordache, Marin Moraru și Olga Tudorache.

29
/09
/20

Primele două episoade din cele opt ale serialului bazat pe romanul lui Fernando Aramburu sunt disponibile pe HBO GO. Conflictul bascilor din perspectiva a două familii, de-a lungul mai multor ani. Povestea a două femei care au crescut împreună: una este văduva unei victime a grupului terorist ETA, cealaltă, mama unui tânăr care s-a alăturat ETA.

29
/09
/20

Opera Națională București prezintă publicului spectacolul „Seara rusă”, programat miercuri, 30 septembrie, ora 19:00. Muzica rusească are o lungă istorie, pornind de la cântece populare rituale și muzica sacră a Bisericii Ortodoxe Ruse. Secolul al XIX-lea a cunoscut ascensiunea muzicii clasice rusești foarte apreciat, iar în secolul XX contribuții majore ale diferiților compozitori au îmbogățit mediul cultural Occidental. Creaţiile compozitorilor pendulează între specificul naţional, dat de credinţele şi tradiţiile ruseşti şi universalism.

29
/09
/20

Miercuri, 30 septembrie, de la ora 11.00, în Curtea Operei Brașov, copiii sunt invitați să urmărească „Povestea păpușilor și a prințesei Maya”, un spectacol de balet pe muzică de L. Delibes și W.A. Mozart. În prima parte a poveștii în pas de dans, cei mici se vor întâlni cu personajele din „Meșterul păpușar”. Eroul central, Coppélius, este un bătrân misterios care duce o viață izolată, construind păpuși mecanice și trăind cu speranța că, într-o bună zi, va reuși să le însuflețească prin formulele sale magice.

29
/09
/20

Aflate în fiecare an în topul preferințelor orădenilor, filmele românești vor cuceri marele ecran și la cea de-a treia ediție TIFF Oradea. În perioada 2-4 octombrie, cele mai așteptate titluri ale anului vor fi prezentate cinefililor chiar de creatorii lor, care vor oferi publicului detalii din culisele producțiilor autohtone apreciate de juriile marilor festivaluri din întreaga lume. Seară de seară vor rula filme în aer liber în Piața Unirii și în Amfiteatrul Cetate.

28
/09
/20

Muzica revine la Sala Radio, dupa cateva luni in care a ajuns la public doar pe calea undelor! Vineri, 2 octombrie (ora 19.00), debuteaza o noua stagiune (2020-2021) cu invitati speciali si evenimente de calitate, siguranta publicului fiind asigurata prin respectarea normelor in vigoare in contextul pandemiei.

28
/09
/20

Turneul naţional „Clasic la puterea a treia - Violoncellissimo” revine în octombrie pe scenele de concerte din România, propunând o incursiune sonoră în lumea violoncelului prin intermediul unui repertoriu divers şi spectaculos, de la clasic la contemporan, după avanpremiera în aer liber din septembrie, de la Râmnicu Vâlcea. Violoncelistul şi profesorul Marin Cazacu şi discipolii săi, pe scurt Violoncellissimo, vă invită să îi ascultaţi la revenirea în sălile de concert din România la Sibiu, Timişoara, Deva, Bucureşti şi Piteşti, între 9 şi 16 octombrie.

Pagina 1 din 91812345...102030...Ultima »