Aaron’s Blood, câștigătorul Țărușului de Aur la Festivalul Internațional de la Sighișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/aarons-blood-castigatorul-tarusului-de-aur-la-festivalul-international-de-la-sighisoara/

Aaron’s Blood (Sângele lui Aaron), în regia lui Tommy Stovall, prezentat în premieră mondială chiar de către protagonistul principal, James Martinez, la prima ediţie a Festivalului Internaţional de Arte şi Film Vampirii de la Sighişoara, a câştigat Țăruşul de Aur la categoria filme de lung metraj.

Un articol de Petre Ivan|30 mai 2016

Aaron’s Blood îi are în rolurile principale pe James Martinez, Trevor Stovall și Michael Chieffo și prezintă povestea unui tată singur, Aaron, care luptă pentru a salva viața fiului său în vârstă de 12 ani, bolnav de hemofilie, după ce a fost infectat cu sânge de vampir.

James Martinez a declarat că Aaron’s Blood este mai mult decât un film cu vampiri și că partea legată de vampiri e ceea ce face ca filmul să fie atât de amuzant, pentru că prezintă transformările fizice prin care trece Tate: „E amuzant să vezi cum el devine încet, încet un mic vampir, cum datorită acestui fapt devine un băiat puternic și le poate face față colegilor de școală care se legau de el”.

Actorul a mai spus că este un mare fan al manifestărilor cu vampiri, iar acest festival unic, International Vampire Film and Arts Festival — IVFAF Sighișoara, poate atrage atenția întregii lumi asupra Transilvaniei.

 

Foto: Aaron’s Blood – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.