Actorii Teatrului Mic le vor citi liceenilor texte din programa şcolară
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorii-teatrului-mic-le-vor-citi-liceenilor-texte-din-programa-scolara/

Actori ai Teatrului Mic – Mihaela Rădescu, Andreea Grămoşteanu, Virgil Aioanei, Viorel Cojanu, Marian Olteanu, Gabi Costin – vor susţine spectacole-lectură în licee bucureştene, în cadrul proiectului „Teatrul din Manual”, primul fiind programat luni, la Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”, un text după piesa lui Caragiale „O scrisoare pierdută”.

Un articol de Petre Ivan|5 decembrie 2017

Actori ai Teatrului Mic – Mihaela Rădescu, Andreea Grămoşteanu, Virgil Aioanei, Viorel Cojanu, Marian Olteanu, Gabi Costin – vor susţine spectacole-lectură în licee bucureştene, în cadrul proiectului „Teatrul din Manual”, primul fiind programat luni, la Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”, un text după piesa lui Caragiale „O scrisoare pierdută”.

Teatrul din Manual – lecturi performative în liceele bucureştene este un proiect de intervenţie culturală conceput de Teatrul Mic în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi Centrul de Teatru Educaţional Replika, care îşi propune familiarizarea liceenilor cu conţinutul textelor care alcătuiesc programa de Bacalaureat la disciplina Limba şi Literatura Română.

Dezinteresul tinerilor pentru lectură, pentru studiul literaturii române, dar şi capacitatea redusă de a analiza şi interpreta un text reprezintă unele dintre motivele pentru care promovabilitatea Examenului de Bacalaureat este, de la an la an, din ce în ce mai scăzută, astfel că artişti profesionişti ai Teatrului Mic şi ai Centrului de Teatru Educaţional Replika se pun în slujba procesului de educare şi formare a liceenilor şi, pe durata unui an de zile, realizează o serie de patru spectacole-lectură (trei în stagiunea 2017-2018 şi al patrulea în decembrie 2018).

La baza tuturor spectacolelor-lectură stau texte alese din programa şcolară, astfel că pentru stagiunea 2017-2018 au fost alese: „O scrisoare pierdută”, de I.L. Caragiale, „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”, de Camil Petrescu, şi „Moromeţii”, de Marin Preda.

Metodologia lecturilor performative, a spectacolelor-lectură, poate reprezenta o modalitate atractivă şi profesionistă de a facilita accesul liceenilor la informaţie, de a le stârni curiozitatea şi capacitatea de a analiza şi interpreta un text, de a descoperi valorile, înţelesurile, sensurile conţinute într-un text scris, care va fi reprezent scenic ca lectură performativă.

Teatrul din Manual debutează luni, de la ora 15.30, la Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”, cu „O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, urmând ca pe 6 decembrie, ora 10.30, o altă serie de elevi ai aceluiaşi liceu să participe la lectura performativă.

Pe 13 decembrie, de la ora 12.00, „O scrisoare pierdută”, de I.L. Caragiale va fi prezentat elevilor Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”.

Spectacolul-lectură „O scrisoare pierdută”, de I.L. Caragiale, este regizat de Radu Apostol, iar coordonarea sesiunii de Q&A va fi făcută de Mihaela Michailov şi Radu Apostol.

Echipa: Zoe – Mihaela Rădescu/ Andreea Grămoşteanu, Tipătescu – Virgil Aioanei, Caţavencu – Viorel Cojanu, Ghiţă Pristanda – Marian Olteanu, Dandanache – Gabi Costin.

Fiecare spectacol-lectură va fi urmat de o sesiune de întrebări şi răspunsuri, inspirate preponderent de subiectele din ultimii ani de la proba scrisă şi proba orală a examenului de Limbă şi Literatură Română de la Bacalaureat.

Accesul la spectacolele-lectură va fi gratuit şi se va desfăşura în conformitate cu programul şcolar al liceelor participante.

 

Foto: Actorii Teatrului Mic – facebook

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.