Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019, inspirat de opera regizoarei Agnès Varda
https://www.ziarulmetropolis.ro/afisul-festivalului-de-film-de-la-cannes-2019-inspirat-de-opera-regizoarei-agnes-varda/

Afişul Festivalului de Film de la Cannes de anul acesta, lansat astăzi, este inspirat de opera regizoarei Agnès Varda. Vunoscută pentru filme precum „Cléo de 5 à 7″ şi „Les Glaneurs et la Glaneuse”, Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, a murit pe 29 martie la vârsta de 90 de ani.

Un articol de Petre Ivan|15 aprilie 2019

În august 1954, Varda lansa primul ei film, „La Pointe Courte”, cu Silvia Monfort şi Philippe Noiret.Ca un manifest, imaginea de pe platouri folosită pentru afiş însumează totul despre Varda: pasiunea, ambiţia şi neastâmpărul.

Ingrediente necesare unui artist liber, alcătuind o reţetă pe care nu s-a oprit niciodată din a o îmbunătăţi. Cei 65 de ani ai ei de creativitate şi experiemntare se potrivesc aproape vârstei festivalului.

Festivalul de Film de la Cannes celebrează, anual, viziuni care dezvăluie şi denotă îndrăzneală şi care rămân în amintire.

Aşa cum i-a plăcut să sublinieze, Agnès Varda nu este o femeie cineast, este un cineast. Treisprezece dintre filmele ei s-au regăsit în selecţia oficială pe Croazetă, a fost membru al juriului în 2005 şi preşedinta juriului Caméra d’Or în 2013.

În 2015, a primit trofeul Palme d’Or onorific, pe care l-a dedicat „tuturor cineaştilor curajoşi şi inventivi, celor care creează un cinema original, fie că este vorba despre ficţiune ori documentar, care nu sunt centrul atenţiei, dar care continuă”.

Agnès Varda va fi lumina călăuzitoare inspiraţională a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de la Cannes, au mai transmis organizatorii.

Selecţia oficială a festivalului va fi anunţată joi de Pierre Lescure, preşedintele festivalului, şi de Thierry Frémaux, delegatul general.

Cea de-a 72-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 – 25 mai.

Foto: Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019 – facebook

 

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.