„After Hours“. Despre superficialitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/after-hours-despre-superficialitate/

După o experienţă care sondează partea întunecată a sufletului uman (“Casa cu pisici” la Foarte Mic), dramaturgul Radu Iacoban revine cu „After Hours”, o comedie de “small talk”. Se joacă în Sala Mică a Naţionalului bucureştean în cadrul proiectului 9G (Noua Generaţie).

Un articol de Andrei Crăciun|11 noiembrie 2015

În acest spectacol scris și regizat de Radu Iacoban (la bază cât se poate de actor) joacă Cătălin Babliuc și Conrad Mericoffer/Anghel Damian. L-am văzut vineri seară, cu Babliuc și Mericoffer. Am râs. Era de râs?

“After Hours” pare foarte simplu: doi bărbați se întâlnesc într-o noapte într-o cârciumă și beau, și beau, și beau, atingând capitolele clasice ale dialogului care curge sub oblăduirea zeului Bachus: femei, mijloace de locomoție și elogierea surselor de divertisment.

În dramaturgie e nevoie, totuși, și de o intrigă, așa că Iacoban propune una surprinzătoare despre care bineînțeles că nu vă voi spune nimic. Vă voi spune însă că “After Hours” tratează cu un umor bine temperat bolile grave ale oamenilor care suntem. Excelăm – în lumea noastră tot mai strâmbă – la superficialitate.

E frumos la cârciumă, târziu, în noapte, se spun bancuri, se dezbat aspecte privind arta imaginației, se recită poezii, se developează filme, se așteaptă un moment anume pentru a lovi.

Radu Iacoban a scris un text amuzant, fără să decadă în șușă. E un amuzament modern și contemporan, cool, hipsterish, dacă vreți. Iar dintre toate artele în care și-a încercat până acum talentul, “After Hours” demonstrează că lui Radu Iacoban regia i se potrivește cel mai bine. Regizează cerebral și curajos, are o viziune asupra artei spectacolului care pune prețul corect pe muzică, de pildă. În plus, nu-și greșește actorii din distribuție.

After hours 7M2A9498

În “After Hours”, Babliuc și Mericoffer sunt alegeri potrivite. Babliuc joacă relaxarea unui tânăr cu aplecare către clovnerie, care preferă băutura în singurătate oamenilor, Mericoffer joacă încordarea tânărului de succes – perfect gol pe dinăuntru. E greu și e nedrept să remarci unul dintre cei doi actori, fiindcă partiturile pe care le-au de îndeplinit sunt profund diferite. E evident că publicul râde mai mult la Babliuc. Personajul său este rebel, nu ia nimic în serios, cu atât mai puțin afacerile de inimă, personajul său este copilul egoist al secolului curent, ghidat de o grijă fundamentală: să fie liber. Cum să nu-l iubești?

“After Hours” este în egală măsură un produs, după logica economiei de piață, care cuprinde deopotrivă cererea și oferta. “After Hours” este o oglindă care i se oferă unei generații dominată de iresponsabilitate, sfârtecată de absurdul căutării succesului, într-un univers din care au fost evacuate refugiile. Câți se vor grăbi să-și admire, aici, căderea? A se urmări.

INFO

After Hours – 9G
de Radu Iacoban
Regia: Radu Iacoban
Multimedia: Codrin Iftodi, Eugen Kelemen
Costume: Ana Ularu
Decor: Conrad Mericoffer (elemente)
Light design: Bogdan Gheorghiu
Distribuţie: Cătălin Babliuc, Conrad Mericoffer/Anghel Damian



12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.