Amfiteatrul VăraTIC rămâne deschis toată luna august
https://www.ziarulmetropolis.ro/amfiteatrul-varatic-ramane-deschis-toata-luna-august/

Amfiteatrul VăraTIC rămâne deschis toată luna august, găzduind spectacole de teatru în aer liber pentru cei mai tineri spectatori din Capitală: copiii cu vârsta sub 6 ani.

Un articol de Liliana Matei|3 august 2020

Lansat la începutul lunii iulie, programul estival din Amfiteatrul VăraTIC prilejuiește întâlnirea cu titluri îndrăgite din programul Teatrului Ion Creangă. În fiecare weekend, de la orele 10:00 și 19:00, copiii și părinții sunt invitați să-și ocupe locurile pe pernuțele colorate și să urmărească spectacole inspirate din poveștile lui Ion Creangă („Punguța cu doi bani” sau Prostia omenească”) sau Antoine de Saint-Exupéry („De-a Micul Prinț”, foto), dar și spectacole inspirate din povești contemporane.

Printre spectacolele care pot fi urmărite în luna august se numără și titluri pentru copii cu vârsta sub 3 ani – o categorie de spectacole cu totul aparte creată de Teatrul Ion Creangă. Un prim contact cu lumea și emoția teatrului, acest tip de spectacol se bazează pe explorarea simțurilor și implicarea prin joacă, stimulând dezvoltarea emoțională și cognitivă a copiilor. O experiență inedită, aceste spectacole se pot vedea pe scena din amfiteatru în următoarele weekenduri:

sâmbătă, 08 august ̶ „Pernuța somnoroasă”, regia Carmen Palcu și Voicu Hetel;

sâmbătă, 29 august ̶ „ÎmpreLună”, regia Cristina Giurgea.

Amfiteatrul VăraTIC funcționează în grădina Casei Eliad (Bd. Mircea Vodă nr. 5 din Sectorul 3), într-un cadru pregătit cu respectarea măsurilor de siguranță dispuse de autorități pentru reglementarea evenimentelor culturale în aer liber, inclusiv organizarea triajului epidemiologic, reducerea numărului de locuri cu respectarea distanțării sociale, purtarea măștii de protecție.

Biletele sunt disponibile online, pe platforma Entertix sau Myticket și pot fi achiziționate în pachete de câte 2, 3, respectiv 4 bilete (pentru familii), pentru a permite menținerea unei distanțe de minimum 2 metri între fiecare familie sau grup de spectatori. Accesul se face cu respectarea Regulamentului elaborat în conformitate cu normele și măsurile aflate în vigoare în contextul pandemiei SARS-CoV-2. Nerespectarea regulamentului atrage după sine interzicerea accesului în spațiul Amfiteatrului.

Mai multe informații sunt disponibile pe www.varatic.teatrulioncreanga.ro.

 

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.