Anamaria Antoci, Alexandru Potocean şi Cătălin Olaru, în juriul Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/anamaria-antoci-alexandru-potocean-si-catalin-olaru-in-juriul-ceau-cinema/

Producătoarea Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean şi criticul de film Cătălin Olaru vor face parte din juriul Competiţiei la cea de-a patra ediţie a festivalului de film Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|16 iunie 2017

Cei trei membri ai juriului Competiţiei Ceau, Cinema! vor decerna Marele Premiu, în valoare de 1.500 de euro.

Anamaria Antoci

Anamaria Antoci este una dintre cele mai cunoscute tinere producătoare din România, activând în cadrul casei de producţie 4 Proof Film. Primul lungmetraj pe care l-a produs a fost „Ilegitim”, în regia lui Adrian Sitaru. Pentru acest film, ea a fost recompensată cu trofeul Tânără Speranţă la ediţia din 2017 a Premiilor Gopo.

Anamaria ANTOCI

În 2016, Anamaria Antoci a produs lungmetrajul de ficţiune „Fixeur”, tot în regia lui Adrian Sitaru, precum şi primul ei documentar, „Planeta Petrila”, în regia lui Andrei Dăscălescu. Tot de anul trecut, Anamaria Antoci a devenit membru al Academiei Europene de Film.

Alexandru Potocean

Născut în 1984 la Timişoara, Alexandru Potocean este unul dintre cei mai apreciaţi tineri actori de teatru şi film din România. A absolvit în 2007 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC) „I.L. Caragiale” din Bucureşti.

A debutat în cinema în 2005, când încă era student, cu un rol în „Moartea domnului Lăzărescu” (r. Cristi Puiu). La începutul carierei, a jucat în două dintre cele mai importante filme ale Noului Val: „Hârtia va fi albastră” (2006, r. Radu Muntean) şi „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007, r. Cristian Mungiu), premiat cu Palme d`Or la Festivalul de la Cannes.

Alexandru POTOCEAN

A mai jucat în filme precum „Nunta mută”, „Amintiri din Epoca de Aur”, „Portretul luptătorului la tinereţe”, „The Way Back”, „03.ByPass”, „Dincolo de calea ferată” sau „Mariţa”. În 2017 a fost selectat pentru prestigiosul program Berlinale Talents al Festivalului de Film de la Berlin.

Cătălin Olaru

Cătălin Olaru este critic de film şi director artistic al Divan Film Festival şi HipTrip Travel Film Festival. Din 2009, publică în revistele Cultura, FILM şi Kamikaze, precum şi pe platforma Blogurile Adevărul, postmodern.ro şi catalinolaru.ro. În 2012 a devenit primul câştigător al bursei „Alex Leo Şerban” pentru critică de film, acordată în cadrul Transilvania International Film Festival (TIFF) de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc.

Din decembrie 2013, este membru UCIN (Asociaţia Criticilor de Film) şi FIPRESCI (Fédération Internationale de la Presse Cinématographique). Este autor al studiului critic „Mircea Daneliuc – Proba de microfon”, apărut în 2016 în cadrul programului Éducation à l’image al Societăţii Culturale NexT.

A publicat în volumul colectiv „Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan” (Editura Tact, 2014), precum şi în „Politicile filmului II” (în curs de apariţie).

Catalin OLARU

* * *

În afara trofeului Ceau, Cinema! stabilit de juriu, spectatorii vor vota, tot dintre filmele din Competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, acordat cu sprijinul Kathrein România.

La fel ca la ediţia din 2016, va fi acordat şi un Trofeu Vitas România pentru film independent sau pentru primul sau al doilea film, în valoare de 1.000 de euro. Filmele din toate secţiunile festivalului sunt eligibile pentru acest premiu, care va fi decis de echipa Ceau, Cinema! şi Vitas România.

Competiţia Ceau, Cinema!, care va avea şase filme, a fost concepută să ofere un cadru de exprimare cineaştilor din ţările cu minorităţi tradiţionale în regiunea Banatului (Armenia, Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Germania, Israel, Italia, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, Ungaria). Selecţionerul Competiţiei este criticul de film Ionuţ Mareş.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Evenimentul este realizat de voluntari, cu susţinerea: Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), Consiliul Judeţean Timiş, Vitas România, Kathrein România, Primăria Gottlob,   Toluna, Autoclub (Centrul Volkswagen Timişoara), Centrul Ceh din Bucureşti, Institutul Polonez din Bucureşti, Institutul Francez din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Centrul Cultural German din Timişoara, Ambasada Portugaliei la Bucureşti, Ambasada Suediei la Bucureşti, Hotel Timişoara, Atelier Unu, AMBASADA.

Foto: Ceau Cinema – www.ceaucinema.ro

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.