Art Safari București 2020 se deschide pe 11 septembrie. Muzeul temporar va găzdui 11.000 de metri pătrați de artă
https://www.ziarulmetropolis.ro/art-safari-bucuresti-2020-se-deschide-pe-11-septembrie-muzeul-temporar-va-gazdui-11-000-de-metri-patrati-de-arta/

Pentru prima dată în istoria evenimentului, Art Safari se va desfăşura în două spaţii distincte: Victoria Tower, din centrul Capitalei (Calea Victoriei, numărul 15), şi AFI Cotroceni.

Un articol de Liliana Matei|3 septembrie 2020

La AFI Cotroceni, vizitatorii sunt invitați să caute Satelitul și să descopere instalațiile artistice interactive pentru întreaga familie, cu acces gratuit;

Art Safari va putea fi vizitat și noaptea, în fiecare vineri și sâmbătă, de către grupuri restrânse de vizitatori, care se vor bucura de tururi ghidate, art performance și muzică live;

Guerrilla Girls, „Brushes and Glue”, Vogue, 1991

Evenimentul va avea loc în perioada 11-20 septembrie 2020, în condițiile de siguranță cerute prin legea ce reglementează activitatea muzeelor (acces tip circuit, flux controlat de vizitatori, alături de măsurile clasice de prevenție, măști, dezinfectant, distanțare).

Cel mai amplu eveniment dedicat artei din România, aflat sub patronajul Primăriei Municipiului București și UNESCO România și realizat în parteneriat cu Muzeul Municipiului București, va găzdui 11.000 de metri pătrați de artă românească de patrimoniu și contemporană, precum și artă internațională. Anul acesta, muzeul va fi deschis în Victoria Tower, o clădire de secol XXI, proiectată să reflecte avansul tehnologic, în perfect acord cu arhitectura zilelor noastre, aflată pe Calea Victoriei, nr. 15.

Art Safari va găzdui aici o expoziție dedicată lui Sabin Bălașa, pictor contemporan celebru. Fiecare pânză a lui Sabin Bălașa pare să fie o fereastră, un hublou deschis spre univers, un cosmos populat de ființe feminine și masculine surprinse în drumul lor inițiatic, mereu însoțite de animale cu rol protector. Alături de numeroase muzee și colecționari, Camera Deputaților din România va împrumuta din gestiune proprie, în premieră națională, 8 lucrări de artă semnate de Sabin Bălașa pentru expoziția din cadrul Art Safari 2020, lucrări pe care publicul va avea șansa să le admire pentru prima dată în cadrul unei expoziții.

„Floarea-soarelui” – Gheorghe Petrașcu

Pavilionul Muzeal este dedicat lui Gheorghe Petrașcu, a cărui artă s-a impus încă de la începuturile sale pe simezele celor mai relevante manifestări artistice românești și a rămas până astăzi apreciat drept unul dintre cei mai importanți mari maeștri ai artei de început de secol XX. „De o ținută gravă ce seduce din prima clipă retina privitorului sensibil și avizat, această pictură îți cere să o descifrezi încet, meditativ.” (Corneliu Baba)

Anul acesta Israelul este țară invitată și va fi reprezentată printr-o instalație textilă de mari dimensiuni, semnată de Gilli Avissar, amplasată în atriumul Art Safari. „Tehnica sa versatilă, un joc între creație și spectacol, îi oferă lui Gili Avissar abilitatea de a personaliza spațiile în care expune. De aceea, știm că lumile pe care le va crea pentru această ediție vor transporta publicul în noi dimensiuni. Vă invităm să le descoperiți la Art Safari” (ES David Saranga, Ambasadorul Israelului în România)

Lucrare de Gili Avissar, fotografiată de Lena Gomon

Și Satelitul Art Safari din AFI Cotroceni va găzdui 1.000 de metri pătrați de artă, oferind patru experiențe distincte: sculptură, arte textile, instalație mobilă semnată Obie Platon, unul din cei mai bine cotați artiști tineri români (pictor și graffer) și o instalație artistică surpriză, de mari dimensiuni pentru toate vârstele. Accesul în cadrul Pavilionului AFI – ART va fi gratuit, în perioada 11-20 septembrie 2020.

Măsuri sporite de siguranță la Art Safari 2020

Accesul fiecărui vizitator în muzeul temporar Art Safari se va face controlat, iar traseul de vizitare va fi unul tip circuit unidirecțional, prin stabilirea unor fluxuri de vizitare, în zone expoziționale diferite.

Saddo – Orcus (Stranger in the Garden)

Vizitatorilor le va fi verificată temperatura la intrarea în spațiul expozițional, aceasta fiind o condiție obligatorie de acces. De asemenea, accesul publicului va fi permis numai în condițiile purtării corespunzătoare a măștii pe toată durata vizitei. Vizitatorii vor fi rugați să își dezinfecteze mâinile cu dezinfectant pe bază de alcool, pus la dispoziție la intrarea în Art Safari și în multiple alte puncte, la fiecare nivel.

Biletele și abonamentele cu reducere de 30% (40 lei pentru un bilet de o zi și 80 lei pentru un abonament) pot fi achiziționate de aici.

Pavilionul de Artă București – Art Safari se desfășoară sub patronajul Primăriei Municipiului București și CNR UNESCO, în parteneriat cu Muzeul Municipiului București, și este un eveniment cultural unic în România ca structură, concept și amploare. Pavilionul Muzeal, cu lucrările de Tezaur ale maeștrilor artei românești, Pavilionul Central, cu lucrări ale mișcării artistice contemporane, Pavilionul Internațional și programul educațional – Art Safari Kids formează conceptul unic al Pavilionului de Artă București. Art Safari a înregistrat 165.000 de vizitatori în primele șase ediții. Mai multe detalii: www.artsafari.ro.

Foto sus: Sabin Bălașa – Călătoria [1993] / Art Safari

 

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.