Arta contemporană românească (via Lucian Dan Teodorovici) – 2. IRLO
https://www.ziarulmetropolis.ro/arta-contemporan%c4%83-rom%c3%a2neasc%c4%83-via-lucian-dan-teodorovici-%e2%80%93-2-irlo/

„Știţi ceva? Dat fiind că, aşa am citit, Facebook-ul e un drog, iar eu am nevoie de o doză nouă, vin încă de săptămâna asta cu un nou artist pe-aici. Nu de alta, dar curând începe FILIT, iar zidul meu virtual va trebui să facă faţă cu brio evenimentului. Aşa încât poftim ce-mi vine să zic acum: IRLO. Adică acel IRLO pe care mai toată lumea îl cunoaşte ca muralist, cum îi place (şi) lui să-şi spună.” – Lucian Dan Teodorovici

Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2019

Iar dacă, să zicem, totuși nu-l știu chiar toți după renumele „de scenă”, cu siguranță cei mai mulți au auzit de scandalul cu poneiul roz de la New York (el a fost parte a trio-ului realizator al acelei expoziții) sau, ceva mai recent, de scandalul cu trafaletul Patriarhului (muralul denumit „Sfântul Gheorghe și dragonul jucăuș”, realizat de IRLO împreună cu Obie Platon și Kero, a fost șters rapid de pe zidul său bucureștean la solicitarea reprezentanților unei biserici).

S-ar zice deci că se lovesc scandalurile publice de el. Sau invers. Dar IRLO e de fapt un tip foarte fain, iar eu aș spune chiar că e mult prea modest. Un tip pe care, din păcate, am senzația că mai puțini îl știu și din pictura lui pe pânză, deși ar merita.

Un ciudat pentru cei mai mulți, postmodern până-n pânzele albe, de fapt până-n alea ochios colorate, cu o ironie ce se transformă deseori în satiră, cu recontextualizarea „sacrului”, cu un ludic aparent, cu o tristețe de fond cât se poate de serioasă, IRLO e chiar foarte tare, după părerea mea.

Și mi-am zis că nu strică s-o și scriu aici, alături de deja obișnuitele 9 imagini cu picturi.

A, și dacă tot am marcat până acum și locul de unde provin artiștii, să zic totuși că IRLO e bistrițean. Sau timișorean. Sau bucureștean. Sau ceva de genul, că nu mai știu nici eu.

(via Lucian Dan Teodorovici)

Foto: IRLO – facebook

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..