Asociaţia Film România: „Nea Mărin Miliardar”, mai mulţi spectatori decât toate cele 200 de filme româneşti de după ’89
https://www.ziarulmetropolis.ro/asociatia-film-romania-nea-marin-miliardar-mai-multi-spectatori-decat-toate-cele-200-de-filme-romanesti-de-dupa-89/

Pelicula „Nea Mărin Miliardar”, în regia lui Sergiu Nicolaescu, din 1979, a avut mai mulţi spectatori în cinematografele din România decât toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 la un loc, a declarat, vineri, Constantin Fugaşin, preşedintele Asociaţiei Film România (AFR).   „Cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 nu […]

Un articol de Andrada Văsii|10 ianuarie 2013

Pelicula „Nea Mărin Miliardar”, în regia lui Sergiu Nicolaescu, din 1979, a avut mai mulţi spectatori în cinematografele din România decât toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 la un loc, a declarat, vineri, Constantin Fugaşin, preşedintele Asociaţiei Film România (AFR).

 

„Cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 nu au atras – toate la un loc! – numărul de spectatori înregistrat de un singur film al lui Sergiu Nicolaescu – «Nea Mărin Miliardar»„, a spus Constantin Fugaşin.

„Nea Mărin Miliardar”, care l-a avut în rolul principal pe regretatul actor Amza Pellea, a avut circa 7,5 milioane de spectatori în cinematografele din România, a declarat, pentru MEDIAFAX, Constantin Fugaşin.

În schimb, toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989, inclusiv filmele realizate de Nicolaescu după Revoluţie, au strâns împreună sub 7 milioane de spectatori în cinematografele din România, a explicat Constantin Fugaşin.

Pe de altă parte, potrivit lui Constantin Fugaşin, filmul „Nea Mărin Miliardar” a fost difuzat de zeci de ori la televizor după 1989.

„Numărul total al spectatorilor români care au văzut cele 60 de filme regizate de Sergiu Nicolaescu este de zece ori cât populaţia României – aproape 200.000.000„, a mai spus Constantin Fugaşin.

El a precizat că filmele lui Sergiu Nicolaescu au fost difuzate de zeci de ori şi de diferite televiziuni. „După părerea mea se mai strâng încă 50 de milioane de spectatori care au văzut la televizor filmele lui Sergiu Nicolaescu, după 1989”, a mai spus Fugaşin.

„M-am gândit la toate aceste cifre după ce i-am auzit pe detractorii lui Sergiu Nicolaescu. El a scris istorie în cinematografia din România, nu va putea fi şters niciodată„, a mai spus Constantin Fugaşin, precizând totodată că este foarte posibil să nu se mai facă niciodată filme de complexitatea peliculelor „Mihai Viteazul” şi „Mircea”, două dintre cele mai importante şi dificile filme făcute de Sergiu Nicolaescu.

 

Sursa: Mediafax

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.