Audrey Hepburn şi cel mai scump obiect din lumea filmului
https://www.ziarulmetropolis.ro/audrey-hepburn-si-cel-mai-scump-obiect-din-lumea-filmului/

Rochia albă purtată de Audrey Hepburn în filmul „My Fair Lady” (1964) este cel mai scump obiect din lumea filmului vândut vreodată la licitaţie, potrivit unui top realizat de Picollecta, un site dedicat colecţionarilor.

Un articol de Petre Ivan|10 martie 2015

Ţinuta Ascot, formată din rochie şi pălărie, purtată de Audrey Hepburn în filmul regizat de George Cukor, este o creaţie a designerului Cecil Beaton şi a fost vândută la licitaţie, în 2011, pentru suma de 4,5 milioane de dolari.

Filmul este bazat pe piesa lui George Bernard Shaw „Pygmalion” şi a fost recompensat cu opt premii Oscar, informează dailymail.co.uk.

Topul realizat de Picollecta a fost lansat pentru a marca recent încheiata ceremonie a premiilor Oscar, care a avut loc pe 22 februarie.

Pe poziţia a doua în acest top s-a situat automobilul Aston Martin DB5 care a apărut în două filme din seria „James Bond”, „Goldfinger” (1964) şi „Operaţiunea Thunderball/ Thunderball” (1965), ambele cu Sean Connery. Automobilul a fost vândut cu 4,1 milioane de dolari la o licitaţie organizată în 2010.

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Podiumul este completat de pianul portocaliu cu motive marocane din „Casablanca” (1942), de Michael Curtiz, vândut la licitaţie, anul trecut, pentru suma de 3,4 milioane de dolari.

Urmează în acest top: costumul leului cel fricos din „Vrăjitorul din Oz/ The Wizard of Oz” (1939), realizat din piele şi blană de leu – 3,07 milioane de dolari, premiul Oscar câştigat de Orson Welles pentru cel mai bun scenariu, cel al filmului „Cetăţeanul Kane/ Citizen Kane” (1942) – 861.542 de dolari, rochia purtată de Julie Andrews în rolul Maria din „Sunetul muzicii/ The Sound of Music” (1965) – 676.500 de dolari, camera Panavision PSR 35 mm folosită de George Lucas la realizarea filmului „Războiul stelelor/ Star Wars” (1977) – 625.000 de dolari, sabia Anduril a lui Aragorn din „Stăpânul inelelor/ Lord of the Rings” (2003) – 437.000 de dolari, costumul ceremonial purtat de Charlton Heston în „Ben-Hur” (1959) – 393.600 de dolari şi rochia purtată de Kate Winslet în „Titanic” (1997) – 275.000 de dolari.

Foto: Audrey Hepburn rochie, Aston Martin DB5 – cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.