Avishai Cohen trio. Sau jazz cu 3 istraelieni: Cohen, Dor şi Mor
https://www.ziarulmetropolis.ro/avishai-cohen-trio-sau-jazz-cu-3-istraelieni-cohen-dor-si-mor/

Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază sau artificii. Pe 10 şi pe 11 octombrie, Avishai Cohen a susţinut la Sala Radio din Bucureşti două concerte de promovare a noului său album ’’From Darkness’’, o formulă de trio – contrabas, pian şi percuţie.

Un articol de Corina Dima|20 octombrie 2015

Concertele se înscriu în seria ’’Jazz Night Out’’ promovate de Twin Arts. Avishai Cohen (45 ani) a cântat alături de Omri Mor şi Daniel Dor, 2 tineri istraelieni bursieri ai fundaţiei culturale israeliano-americane (timp de 5, respectiv 3 ani).

Concertul a stat sub semnul comunicării şi a muzicii de calitate. Mai exact, am putut să vedem şi să ascultăm un adevărat trio – unde fiecare muzician comunică permanent, prin fiecare por cu ceilalţi membri ai ansamblului, iar improvizaţia se naşte natural, firesc cu multă coerenţă şi rafinament. Cohen a susţinut permanent acest filon al comunicării între părţile echipei. Nu a vrut parcă să fie el solistul, să iasă în evidenţă el, a vrut să fie toţi solişti, să fie împreună.

Concertul s-a construit uşor, gradual, în jurul pieselor din noul album. Întâi cu piese mai lirice, apoi treptat cu piese din ce în ce mai ritmate. Dinamismul pieselor a fost susţinut permanent de ruperi or schimbări bruşte de ritm (binar, ternar şi combinaţii dintre acestea), în cadrul aceleiaşi piese. Iar momentele de improvizaţie au făcut ca Sala Radio să tresalte de bucurie. Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază ori artificii. Muzicieni în adevăratul sens al cuvântului. Un filon al jazz-ului scandinav a răzbătut în tot albumul – probabil producătorul Lars Nilsson (care a făcut şi mastering, mixing) şi-a adus o contribuţie relevantă la acest album.

Cohen a cântat la contrabas mai tot timpul fără arcuş, era contopit parcă cu instrumentul său şi s-a lăsat în voia volutelelor armonice, surprinzându-ne permanent cu bucuria pe care o emana cântând. Deseori cotrabasul s-a transformat şi în instrument de percuţie, Avishai a folosit cutia de rezonanţă a contrabasului ca să sublinieze diverse ritmuri şi cadenţe în improvizaţii. Proaspăt, dinamic, prezent.

Avishai Cohen comunică, empatizează atât de firesc, atât cu publicul, cât şi cu ceilalţi muzicieni de pe scenă. A prezentat concertul, piesele, a fost lider, conducător, dar şi liant şi element care se contopeşte în întreg; a lăudat, a glumit cu publicul (îşi va căuta în arborele genealogic strămoşii români), dar a şi atenţionat momente mai puţin politicoase (cineva din primul rând care trimitea mesaje în timpul concertului). După care s-a împăcat la scenă deschisă cu nepoliticoşii.

Avishai cohen

La final, ropotului de aplauze care nu mai contenea, trio-ul i-a răspuns cu trei bis-uri: o piesă mai veche, o piesă interpretată vocal de Avishai şi o piesă cu roluri schimbate între instrumentişti. Cohen ne-a oferit şi un moment surpiză – a interpretat la un instrument de percuţie improvizat din pupitrul de partituri aflat pe scenă.

Jos pălăria Avishai Cohen trio!

FOTO: Miluta Flueras

08
/03
/22

Dirijorul britanic LEO HUSSAIN – care debuta în 2016 pe prestigioasa scenă a Operei Regale (Covent Garden) din Londra cu Oedipe de George Enescu, bucurându-se de un mare succes de public - revine vineri, 11 martie 2022 (19.00), la Sala Radio.

07
/03
/22

În 8, 9 și 10 iulie, aeroportul din Arad va găzdui din nou artiști îndrăgiți și fanii lor, iubitorii de muzică bună, distracție și dans până la răsărit. Arad Open Air Festival se află deja la cea de-a șasea ediție, oferind publicului întâlniri cu nume celebre, activități de neuitat, scene pentru toate gusturile. Festivalul promite și anul acesta trei zile magice.

03
/03
/22

Corul de cameră Preludiu dirijat de Andrei Stănculescu invită publicul la un concert special pe data de 9 martie, ora 19.00, la Sala „George Enescu” a Universităţii Naționale de Muzică din București (UNMB), concert realizat în colaborare de Centrul Național de Artă Tinerimea Română (CNATR), Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București.

03
/03
/22

Opera Națională București continuă seria de evenimente care marchează Stagiunea Centenară „Opera 100” și organizează, în perioada 2-6 aprilie, Masterclass-ul Nelly Miricioiu, care se va încheia cu „Belcanto Gala”, în data de 6 aprilie, în cadrul căreia cursanții vor fi acompaniați de Orchestra Operei Naționale București.

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Între 13 și 19 februarie 2022, la Iași a avut loc cea de-a treia ediție a Classix Festival, un demers organizat de Asociația Industrii Creative și Showberry. Peste 60 de artiști din 13 țări au fost prezenți în cadrul celor 8 concerte care au alcătuit programul festivalului, alături de 7 proiecții de film, un vernisaj, o expoziție, o dezbatere, o prelegere și 10 masterclass-uri.

16
/02
/22

Orchestra Română de Tineret (ORT) dirijată de Cristian Măcelaru – care poate fi ascultat pentru prima oară în România după momentul în care a fost numit director artistic al Festivalului Internaţional “George Enescu” – va concerta sâmbătă, 26 februarie 2022, ora 19, la Ateneul Român, într-o seară care are în program două superbe capodopere ale muzicii ruse : Concertul pentru vioară și orchestră în Re major, op. 35 de Ceaikovski, solistă violonista franceză de origine română Sarah Nemţanu şi Simfonia nr. 10 în mi minor op. 93 de Șostakovici.

15
/02
/22

„Aller guten Dinge sind drei/Lucrurile bune vin câte trei”, spune o expresie din limba germană. Pentru a marca cel de-al treilea an al colaborării lor, Forumul Cultural Austriac și Classix Festival din Iași își duc parteneriatul la un nivel superior propunând, între 13 si 18 februarie, nu mai puțin de trei evenimente cu clasă – două concerte ale instrumentiștilor Auner Quartett și o serie de proiecții, în premieră ieșeană, ale documentarului #newTogether, regizat de Carmen Lidia Vidu.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

15
/02
/22

Joi, 17 și vineri, 18 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul britanic Alexander Walker, prezintă publicului Nocturna în si major pentru orchestră de coarde , op.40 de Antonín Dvořák, Rapsodiile pentru vioară şi orchestră nr. 1 și 2 de Béla Bartók, cu violonistul Mircea Călin în ipostaza solistică, și Simfonia nr. 7, în la major, op. 92 de Ludwig van Beethoven.

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.