Banditul Whisky, saga spărgătorului de bănci Attila Ambrus, în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/banditul-whisky-saga-spargatorului-de-banci-attila-ambrus-in-cinematografe/

Banditul Whisky prezintă o poveste de viaţă impresionantă, din 26 ianuarie pe marile noastre ecrane. Personajul real, născut în România şi emigrat în Ungaria, a fost un veritabil erou popular în Ungaria anilor 1990.

Un articol de Petre Ivan|29 ianuarie 2018

Spărgător de bănci cu numeroase jafuri armate la activ, Attila Ambrus – aflat în aceste zile în România pentru promovarea filmului în cinematografe – era carismatic şi evita vărsările de sânge, spre deosebire de majoritatea tâlharilor cu mână înarmată, personaje mai degrabă sinistre.

Unul dintre episoadele cel mai percutante din film este cel în care viitorul bandit este martor la o crimă – realizată de oamenii în uniformă sub apărarea legilor din Republica Socialistă România. Asta îl marchează, aşa că evită să omoare atunci când, înarmat, jefuieşte bănci.

Este inventiv şi ambiţios, şi poate că – aşa cum îl caracterizează inspectorul de poliţie – este mai dornic să capete faimă decât să se îmbogăţească. Sparge bănci, dar nu se dă la o parte nici de la o activitate cinstită – joacă hochei profesionist la o echipă de club, ba chiar face şi munca de jos fără să se simtă jignit, însă ştie că pentru a fi cineva are nevoie de bani – şi, iată, a găsit o cale să-i facă…

Banditul Whisky, foto Florin Ghioca

 

„Adrenalina şi un erou apropiat de România sunt punctele tari ale premierei Banditul Whisky”, scrie criticul de film Ștefan Dobroiu, după premiera de gală a filmului.

Criticul menționează că „dacă scenariul îndeamnă publicul să ţină cu banditul, interpretarea mult mai complexă a anchetatorului jucat de Zoltán Schneider l-ar putea determina să-l aprecieze mai mult pe acesta din urmă. Împreună, cei doi devin simboluri a doua concepte rivale: giganticul angrenaj şi rotiţa buclucaşă în stare să-l oprească”.

Banditul Whisky, distribuit de Taylor Projects și susținut de Institutul Balassi, rulează din 26 ianuarie, în 17 orașe ale țării și peste 20 de săli de cinema.

Foto: Banditul Whisky – facebook

10
/09
/15

Joi, 10 septembrie, de la ora 20.00, la sediul Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru 38), va avea loc proiecția filmului Aferim!, în regia lui Radu Jude. La eveniment va fi prezentă producătoarea Ada Solomon. Proiecția are loc în cadrul celei de-a doua ediții a BUCHAREST PHOTO WEEK festival.

09
/09
/15

Publicul prezent la cea de-a 10-a ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație Anim’est e invitat să își ascută, încă o dată, atenția și creioanele: 39 de scurtmetraje de animație delicioase vor fi proiectate, anul acesta, în cadrul secțiunii speciale Animash. Prezentate și premiate la festivaluri de film importante din lume, animațiile scurte ce compun această secțiune a festivalului intră în competiție pentru tradiționalul vot al spectatorilor bucureșteni.

09
/09
/15

Animația lui Genndy Tartakovsky, Hotel Transilvania 2 va rula în deschiderea celei de-a treia ediție a DRACULA FILM FESTIVAL. Evenimentul va avea loc în perioada 7 – 11 octombrie la Teatrul Sică Alexandrescu, Cinema One, Cinemateca Patria și Centrul Cultural Reduta din Brașov.

08
/09
/15

CRONICĂ DE FILM Doi prieteni săraci furând sicriul lui Chaplin pentru bani ar fi putut fi subiectul unui film de ţinut minte. Cu „Preţul gloriei”, regizorul francez Xavier Beauvois ratează însă atât în a oferi o comedie sănătoasă, cât şi în a-l omagia pe marele comic.

04
/09
/15

Unul dintre cele mai așteptate filme din selecția Festivalului de la Cannes, ,,Dheepan”, în regia lui Jacques Audiard, distins cu Palme d’Or și elogiat de presa internațională, va fi proiectat în premieră în România, la cea de-a șasea ediție a Les Films de Cannes à Bucarest, care va avea loc între 23 și 29 octombrie la Cinema Studio, Cinema Elvire Popesco și CinemaPRO.

03
/09
/15

CRONICĂ DE FILM „Secretul nasturelui de sidef”, cel mai nou documentar, extrem de ambiţios, al regizorului chilian Patricio Guzmán este un film-eseu în care traume ale trecutului sunt puse într-un dialog neaşteptat ce chestionează însăşi sănătatea civilizaţiei moderne.