Barabancea și Borduz au prezentat la Galeria Calina o Timișoara în imagini
https://www.ziarulmetropolis.ro/barabancea-si-borduz-au-prezentat-la-galeria-calina-o-timisoara-in-imagini/

Expoziţia va fi deschisă între 25 februarie 2013 şi 25 martie 2013, de luni până vineri între 10 şi 18, sâmbăta între 11 şi 15.

Un articol de Andrada Văsii|6 martie 2013

Expoziţia va fi deschisă între 25 februarie 2013 şi 25 martie 2013, de luni până vineri între 10 şi 18, sâmbăta între 11 şi 15.

Oraşele mari generează contradicţii de tot soiul şi le interiorizează cu o putere uimitoare. Spaţiul privat iese în stradă, luxul este alăturat gunoiului, intimitatea e expusă oriunde şi coabitarea devine ignorare reciprocă. Contrastele dispar, se topesc în inerţia oraşului şi indiferenţa trecătorilor. Paradoxurile nu mai par absurde. Cu toţii vedem doar ceea ce ştim.

Mihai Barabancea şi Tudor Borduz fotografiază ceea ce ne înconjoară şi nu mai vedem. Nu distingem câinii camuflaţi pe trotuar, cerşetorii din spatele gării sau gunoaiele transformate în munţi. Aduse împreună, recunoaştem o familiaritate pe care nu o putem defini. E ceva ce am putea numi fundalul propriei existenţe.

Epurate de metafore şi directe prin realismul lor brutal, imaginile lui Mihai Barabancea întrerup violent trăirea estetică a fotografiei ca artă. Sunt aduse la suprafaţă răni, tatuaje, zgârieturi şi boli. Şi tot ce face artistul mai departe este să ne oblige să le privim.

Tudor Borduz înregistrează alăturări bizare de fiinţe sau obiecte, semne ciudate ale unei mentalităţi colective prin care se construieşte spaţiul comun ca o scenă imprevizibilă, deschisă tuturor posibilităţilor. Oraşul de astăzi absoarbe fluxul de imagini şi nu dă nimic în schimb.

Tudor Borduz (n. 1987, Timișoara) este absolvent al Universității Naționale de Arte București, secția Foto-Video. A participat în mai multe expoziții de grup și a avut până în prezent două expoziții personale: Ne placă ce faci, Club Modern, București (2012), Urme, Atelier 35, București (2011, solo), Nu te uita (2009, solo) și The Catch (2011), ambele la galeria Kollector, București.

Mihai Barabancea (n. 1983, București) a avut primele contacte cu domeniul artistic prin intermediul graffiti-ului, făcând parte din primele mișcări de street art din România la sfârșitul anilor ’90. Așa a intrat în contact cu spațiile și personajele mediului urban, care i-au inspirat tranziția către fotografie. A început să studieze la Universitatea Națională de Arte București, secția Foto-Video, unde și-a extins proiectele pe film. Lucrările sale au fost prezente în mai multe expoziții și festivaluri de film din București, printre care: Turul României în 7 zile, Club Electroputere, București (2012), Experiment Hibernal, Platforma MNAC, București (2011), Bucharest International Experimental Film Festival (2011), Ne placă ce faci, Galeria Nouă, București (2007).

Galeria Calina este un spaţiu independent, dedicat artei contemporane. Galeria Calina susţine Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021.

 

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

24
/09
/20

Fundația Calea Victoriei aduce o mulțime de noutăți în programul de cursuri online al lunii octombrie, ca să te bucuri de seri reușite și energizante. Istorie și artă urbană, dicție și cetăți medievale, negociere și literatură sau comedie sunt doar câteva posibilități.

10
/09
/20

Ca o încununare a stilurilor arhitecturale neogotic, romantic şi neobaroc, Palatul din centrul Iașilor, conceput în spiritul palatelor comunale din Europa de Vest, priveşte semeţ în fiecare zi peste orizonturile capitalei culturale a Moldovei. Palatul a fost construit între anii 1906-1925 de către arhitectul Ion. D. Berindey, având suprafața totală de 34.236,35 mp.

08
/09
/20

Proiectul multidisciplinar H3 Garden before detach() se lansează miercuri, 9 septembrie, în București, pe Popa Nan 82. Cinci seri de muzică live, mai multe reprezentații ale spectacolului-instalație Who Am I? A human-robot performance decât erau prevăzute datorită cererii publicului și o expoziție fără precedent de instalații interactive reprezintă perspectiva dinamică pe care H3 o propune în această toamnă.