Ben Affleck, premiat pentru regie la gala Sindicatului regizorilor americani 2013. Lista câştigătorilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/ben-affleck-premiat-pentru-regie-la-gala-sindicatului-regizorilor-americani-2013-lista-castigatorilor/

Ben Affleck a primit pentru filmul „Argo” marele premiu al Sindicatului regizorilor americani (Directors Guild of America/ DGA), la cea de-a 65-a gală a asociaţiei, care a avut loc sâmbătă seară, la Los Angeles. Premiile decernate de Sindicatul regizorilor americani, alături de cele ale sindicatelor actorilor, scenariştilor şi producătorilor americani, acordate înainte de premiile Academiei […]

Un articol de Andrada Văsii|4 februarie 2013

Ben Affleck a primit pentru filmul „Argo” marele premiu al Sindicatului regizorilor americani (Directors Guild of America/ DGA), la cea de-a 65-a gală a asociaţiei, care a avut loc sâmbătă seară, la Los Angeles.

Premiile decernate de Sindicatul regizorilor americani, alături de cele ale sindicatelor actorilor, scenariştilor şi producătorilor americani, acordate înainte de premiile Academiei de film americane, ajută la restrângerea spectrului de posibili câştigători la Oscar, informează indiewire.com.

Însă Ben Affleck a devenit, sâmbătă, a treia persoană din istorie care câştigă premiul pentru regie decernat de Sindicatul regizorilor americani, dar nu deţine şi o nominalizare la aceeaşi categorie a premiilor Oscar.

Acest lucru i s-a mai întâmplat lui Ron Howard, câştigătorul premiului DGA din 1995, pentru filmul „Apollo 13”, şi lui Steven Spielberg, câştigătorul din 1986, pentru „Culoarea purpurie/ The Color Purple”.

La premiul DGA 2013 pentru cel mai bun regizor al unui lungmetraj au mai fost nominalizaţi Steven Spielberg („Lincoln”), Kathryn Bigelow („Zero Dark Thirty), Ang Lee („Life of Pi”) şi Tom Hooper („Les Misérables”).

„Argo” prezintă rocambolesca, dar reala poveste a misiunii de salvare a diplomaţilor americani în timpul Revoluţiei iraniene din 1979, refugiaţi în ambasada Canadei din Teheran. Pentru această misiune, un agent CIA i-a deghizat pe acei diplomaţi şi i-a plimbat prin Teheran, pretinzând că sunt tehnicieni dintr-o echipă de filmare aflaţi în căutarea unor locuri de turnare pentru un lungmetraj SF.

Lungmetrajul „Argo” a primit mai multe premii importante acordate la Hollywood în această perioadă. Astfel, el a fost recompensat cu două Globuri de Aur, pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor, cu premiul Sindicatului producătorilor americani pentru cel mai bun film şi cu cel al Sindicatului actorilor americani pentru cea mai bună distribuţie. De asemenea, „Argo” a primit şapte nominalizări la premiile Oscar, ce vor fi acordate pe 24 februarie.

La gala DGA 2013 au mai fost premiaţi

  • Malik Bendjelloul – cel mai bun regizor de documentar, pentru „Searching For Sugar Man”,
  • Lena Denham – cel mai bun regizor al unui serial de comedie („Girls”),
  • Rian Johnson – cel mai bun regizor al unui serial-dramă („Breaking Bad”),
  • Jay Roach – cel mai bun regizor de film TV/ miniserie („Game Change”),
  • Glenn Weiss – cel mai bun regizor de musical-show de divertisment (cea de-a 66-a ediţie a premiilor Tony),
  • Brian Smith – cel mai bun regizor de reality show („MasterChef”),
  • Jill Mitwell – cel mai bun regizor al unui serial difuzat în timpul zilei („One Life To Live”, „Between Heaven and Hell”),
  • Paul Hoen – cel mai bun regizor al unei emisiuni pentru copii („Let it Shine”).

Anul trecut, marele premiu al Sindicatului regizorilor americani i-a revenit cineastului francez Michel Hazanavicius, recompensat ulterior şi cu premiul Oscar pentru cel mai bun regizor. Hazanavicius şi filmul său „The Artist” au fost, de altfel, marii învingători ai Oscarurilor 2012, impunându-se la categoria „cel mai bun regizor”, „cel mai bun film” şi „cel mai bun actor” (Jean Dujardin).

În istoria galei DGA, până anul acesta, doar de şase ori câştigătorul premiului DGA nu s-a impus şi la premiile Oscar. Cea mai recentă „inadvertenţă” a avut loc în 2003, când Rob Marshall a câştigat DGA Award pentru musicalul „Chicago”, dar a pierdut Oscarul în favoarea lui Roman Polanski, recompensat în acel an pentru drama „Pianistul/ The Pianist”.

 

 

Sursa: Mediafax

15
/11
/17

Spectacolul de dans contemporan DORIANse întoarce la Teatrul Odeon, pentru încă o reprezentație, pe 19 noiembrie, de la ora19:30, la Sala Studio. După această reprezentație, DORIAN continuă turneul național pe scena Teatrului Național din Tîrgu-Mureș, unde spectacolul este programat pe 27 noiembrie.

15
/11
/17

„Tinerețe fără bătrânețe: artiști și producători culturali români contemporani între 30 și 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

15
/11
/17

Într-o comedie romantică și total anapoda, cinci personaje din Bucureștiul interbelic își caută perechea ideală. Cu un umor delicat, actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas revin în luna noiembrie, la ARCUB, într-o nouă reprezentație excepțională a spectacolului de teatru „Idolul și Ion Anapoda”, scrisă de George Mihail Zamfirescu și adaptată de regizoarea Mariana Cămărășan.

14
/11
/17

Anul 2018 începe cu o surpriză muzicală plină de magie, grație și energie debordantă. În 8 ianuarie, ora 19:00, Fundația Calea Victoriei organizează la Teatrul Național București Concertul Extraordinar de Anul Nou, avându-l de această dată invitat pe celebrul violonist elvețian Manrico Padovani.

14
/11
/17

CRONICĂ DE FILM La 30 de ani de la istoricul eveniment, Liviu Tofan, fost jurnalist la Radio Europa Liberă, reconstituie într-un documentar de televiziune revolta muncitorilor brașoveni din 15 noiembrie 1987, unul din cele mai importante și emoționante gesturi de demnitate colectivă din istoria recentă a României.

13
/11
/17

Liminal, festivalul pionier de artă, știință și tehnologie care a avut loc în București între 31 octombrie și 12 noiembrie, s-a încheiat duminică după-amiază. Instalații precum Mindcraft Battle, adică piramida care levitează cu puterea minții, sau Automated Poetry Machine, generatorul de poezii la intersecția dintre un telefon public și un bancomat, din cadrul festivalului au fost câteva din felurile în care Liminal a evidențiat nevoia de apropiere a publicului de intersecția dintre artă, știință și tehnologie.

13
/11
/17

An de an, Teatrul „Ioan Slavici” aduce în fața spectatorilor săi, cu prilejul Festivalului de Teatru Clasic de la Arad, poveştile clasice ale scenei, în montările unor regizori care au făcut istorie în teatrul românesc și nu numai.

13
/11
/17

Vineri, 17 noiembrie 2017, de la ora 19, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) găzduieşte cea de-a 17-a ediţie a Cineclubului FILM, în cadrul căreia va fi proiectat, de pe peliculă (35mm), un alt titlu notabil al istoriei filmului românesc, FAUST XX (1966), o comedie SF purtând semnătura inconfundabilă a lui Ion Popescu Gopo.

13
/11
/17

Pe scurt, despre câteva filme româneşti din a doua jumătate a anului: „Breaking News”, „Capace”, „Aniversarea”, „Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor”, „Mariţa”. Şi, bineînţeles, neuitatul, în cel mai rău sens cu putinţă, „Octav”.

13
/11
/17

Sute de persoane au mărșăluit duminică la Hollywood în sprijinul victimelor hărțuirii și agresiunilor sexuale - inspirate de campania #MeToo de pe rețelele de socializare. Marșul a avut loc pe fondul unui val de acuzații privind hărțuirile sexuale și violurile care vizează mai multe persoane publice, după dezvăluirile cu privire la producătorul hollywoodian Harvey Weinstein.