Bucharest Art Film Festival 2018: Proiecții în Galerie
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-art-film-festival-2018-proiectii-in-galerie/

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giuleşti 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediţie să creeze experienţa ideală destinată publicului de cinema şi zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecţii fiind liberă în limita locurilor disponibile.

Un articol de Petre Ivan|10 decembrie 2018

Festivalul debutează astăzi, 10 decembrie, cu povestea unuia dintre cei mai prolifici falsificatori de artă din istoria Americii, Mark Landis. Falsificatorul (R. Sam Cullman, Jennifer Grausman) prezintă un personaj carismatic și complex care pentru mai bine de 30 de ani a reușit să păcălească curatori cu falsurile sale care imitau opere din secolul XV până la capodopere semnate de Picasso.

Comportamentul lui rămâne un mister pentru mulți – în timp ce pe piața de artă putea face milioane, acesta își dona adesea falsurile pozând fie în preot Iezuit, fie într-un filantrop. Ceea ce  a început ca un joc “de-a șoarecele și pisica” între  Matthew Leininger – care a făcut o obsesie în a-l urmări  odată ce s-a îregistrat oficial în Cincinnati – și Landis; devine din ce în ce mai  surprinzător și complicat, demonstrând încă o dată că adevărul poate fi mai șocant decât ficțiunea.

Marți, 11 decembrie, tot de la 19:00, este prezentat Rijksmuseum din Amsterdam, unul dintre cele mai cunoscute muzee din lume, care printre numeroase capodopere adăpostește cele mai cunoscute opere semnate de Rembrandt și Vermeer – este în sfârșit renovat. În spatele acestui proces se derulează bătălii interne între directorul muzeului, curatori, politicieni, arhitecți și designeri care sunt filmate pe mai bine de 10 ani și generează un final surprinzător. Film în regia lui Oeke Hoogendijk.

Festivalul se încheie miercuri, 12 decembrie, cu filmul Pădurea, o coproducție sârbo-română ce descrie mărirea și decăderea socialismului din România și Iugoslavia din perspectiva criticului de artă Radu Bogdan și a obsesiei sale pentru tabloul Crângul desfrunzit. Povestea din culise face parte dintr-o istorie rar redată. Filmul este premiat la festivalul Visions du Reel, Festivalul Internațional de Film de la Sarajevo și la UCIN pentru film de televiziune. Despre ideea din spate, regizorul Sinisa Dragin spune următoarele:

„Ideea a pornit din articolul de ziar scris de Radu Bogdan în 2005 – Pădurea lui Tito. Mi s-a părut că poate să fie o bună bază pentru o meditație cinematografică despre istorie, despre influența ei pentru prezent, despre rolul întâmplării, despre importanța ei în cadrul unui «principiu» important al naturii: efectul fluturelui”.

Intrarea la proiecții este liberă în limita locurilor disponibile.

BAFF  este organizat de asociația Docuart. Partener Galeria Halucinarium

Printre obiectivele festivalului se numără promovarea și conștientizarea formelor și

produselor de artă naționale și internaționale, promovarea creațiilor de film despre artă.

Bucharest Art Film Festival (BAFF) este un festival de film al artelor frumoase, dedicat prezentării celor mai bune filme din întreaga lume despre artă, fotografie,  colecționari și artiști din toate mediile, din interiorul, dar și din afara studiourilor, galerii, muzee, instituții publice de artă sau spații alternative.

Foto: Bucharest Art Film Festival – facebook

10
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Miza celor mai multe filme de epocă, bazate în general pe romane, este de a crea un conflict între moravurile vremii şi secrete intime care, dacă ar fi dezvăluite, ar fi condamnate public.

07
/01
/22

Independența Film, casa de distribuţie care promovează în România de 25 de ani filme independente de referință, premiate sau prezentate la marile festivaluri de film, anunță titlurile care vor fi lansate în cinema în primăvara anului 2022.

28
/12
/21

Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru cinematografia română pe plan internaţional - nominalizări sau premii la mari festivaluri şi gale. Dar şi 2022 ne-ar putea oferi mai multe surprize plăcute. Ziarul Metropolis vă prezintă cele mai aşteptate filme româneşti ale noului an.

27
/12
/21

Între educație și comunitate punem semnul egal din perspectiva viitorului. „MARTORUL 1”, filmul documentar care prezintă o Românie aflată în luptă continuă pentru accesul la educație și viitor, o Românie mai puțin vizibilă care ajută copiii să-și împlinească visurile, loviți de realitatea sărăciei, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 30 decembrie, începând cu ora 22:00.

27
/12
/21

Nominalizat la Palme d'Or 2021, cel mai nou film al cineastului italian Nanni Moretti, ajunge pe marile ecrane din România din 7 ianuarie, distribuit de Independența Film. „Trei etaje”/ „Tre piani” urmărește viețile a trei familii care locuiesc în aceeași clădire și ale căror povești se intersectează într-un mod tulburător, cu urmări nefaste pentru toată lumea.

21
/12
/21

Deşi 2021 a fost un an al revenirii, iar festivalurile au avut de unde alege, m-am oprit doar la cinci filme pentru topul de final. Trei de la Cannes, care a avut o ediţie foarte bună, în ciuda unui Palme d`Or discutabil, unul de la Berlin, care se întâmplă să fie şi românesc, şi un altul recuperat din 2020.

20
/12
/21

Voluntar la orice vârstă nu este doar o idee, ci un mod de existență pentru mulți semeni de-ai noștri care îmbracă această vocație. Documentarul „Martorul 78”, care prezintă o serie de interviuri energizante și antrenante despre viața de voluntar în comunitățile vulnerabile din România, evidențiind și configurația unui model de dezvoltare civică prin pasiune, dragoste și nu în ultimul rând, curaj, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 23 decembrie, de la ora 22:00.

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.