Călătorii prin Gări de poveste, cu Marina Constantinescu şi Cătălin Ştefănescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/calatorii-prin-gari-de-poveste-cu-marina-constantinescu-si-catalin-stefanescu/

De sâmbătă, 17 octombrie, Marina Constantinescu şi Cătălin Ştefănescu bat ţara în lung şi în lat în căutarea celor mai frumoase gări ale României şi a poveştilor din jurul acestora. De la ora 17.00, în direct la TVR 1, TVR HD şi TVR+

Un articol de Petre Ivan|15 octombrie 2015

Marina Constantinescu şi Cătălin Ştefănescu lansează Gări de poveste, un proiect în premieră la TVR 1. În fiecare sâmbătă, de la ora 17.00, telespectatatorii vor descoperi gările de poveste ale României, vor vedea ţara de la fereastra trenului, de pe peroanele celor mai importante gări naţionale.

Seria va cuprinde 12 filme documentare, fiecare având 50 de minute, în care cei doi travellers vor aduce cele mai frumoase poveşti, dar se vor apropia şi de oamenii fiecărei zone, de problemele lor actuale, de legendele locului. Seria Gări de poveste se vede la TVR 1, TVR HD şi TVR+ din 17 octombrie, de la ora 17.00.

Catalin Stefanescu

Catalin Stefanescu

Sunt nenumărate poveşti. De la momentele în care ambiţia şi meticulozitatea Regelui Carol I au schimbat faţa României, până la discuţii cu supravieţuitori de la Auschwitz, îmbarcaţi în trenurile morţii, de la redescoperirea unor obiecte de patrimoniu şi a istoriilor care stau în spatele lor, până la farmecul uitat al călătoriei cu trenul şi de la imaginea gărilor româneşti, a comunităţilor din preajma lor, aşa cum arată ele acum, până la întâlnirea cu oameni care au făcut o pasiune de-o viaţă din apărarea şi conservarea a ceea ce se mai putea salva, această serie de documentare e, într-un fel, o parte din chipul României de azi. Dar poveştile acestor filme sunt, în acelaşi timp, şi o încercare de a readuce în actualitate dimensiunea civilizatoare a unei invenţii care a marcat întreaga modernitate a lumii – trenul –  Cătălin Ştefănescu.

Există multe legende legate de căile ferate, fiecare gară având în spate o poveste. Proiectul Gări de poveste, prin documentarele pe care le va difuza, apropie trecutul de prezent şi îmbină legenda cu informaţii din realitatea cotidiană.

Filmele din proiectul Gări de poveste au fost realizate cu sprijinul Ministerului Transporturilor, CFR Călători şi CENAFER.

În primul şi ultimul episod, Marina şi Cătălin apar împreună, iar celelalte documentare au doar câte un amfitrion – fie Marina, fie Cătălin, fiecare cu poveştile şi gările descoperite.

Echipa de producători şi realizatori ai seriei este formată din Ruxandra Ţuchel, Ioana Mureşan, Răzvan Butaru, Sorana Stănescu, Roxana Chiriţă şi Alexandru Munteanu.

Primul episod – Bucureştiul feroviar – dezvăluie poveşti despre Gara de Nord, Gara Obor, Gara Filaret, Gara Băneasa, aflate de la oameni care au locuit în apropierea acestor gări.

Inedit în acest episod este locul unde în trecut era Gara Cotroceni, astăzi intrare a Palatului prezidenţial. De altfel toate episoadele descoperă locuri, poveşti inedite, pe care telespectatorii le vor afla împreună cu Marina Constantinescu şi Cătălin Ştefănescu în fiecare sâmbătă după-amiază la TVR 1 şi TVR HD. De asemenea, filmele vor fi şi pe platforma video TVR+.

Foto: Gări de poveste, Marina Constantinescu şi Cătălin Ştefănescu – tvr.ro

12
/10
/15

Trofeul Dracula a fost câștigat de producția israeliană JeruZalem, regizată de frații Doron și Yoav Paz, care prezintă povestea a două turiste americane ce au ghinionul de a nimeri în timpul Apocalipsei în Ierusalim. Invazia demonilor și a creaturilor mitologice este filmată de una dintre turiste prin intermediul Google Glass.

12
/10
/15

Cel mai recent film al regizorului Radu Muntean, Un etaj mai jos, a câștigat cel mai important premiu la Filmfest Hamburg, al treilea festival internațional de film din Germania, ca mărime. Până pe 15 octombrie, filmul poate fi văzut la Cinema City AFI Cotroceni și Cinemateca Union din București și la Cinema Victoria din Cluj.

09
/10
/15

Peste exact o săptămână, debutează cea de a X-a ediție a Zilelor Filmului German (ZFGX). Proiecția filmelor are loc la Cinema Studio, începând din seara zilei de 16 octombrie, data care marchează deschiderea ediției jubiliare, cu o peliculă de excepție: „Victoria”, elogiatul thriller al lui Sebastian Schipper, considerat surpriza germană a Berlinalei din acest an și răsplătit cu Ursul de Argint.

09
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Walk”, cel mai nou film al lui Robert Zemeckis, este reconstituirea spectaculoasă a unei fapte reale legendare, redată sub forma unei alegorii despre îndrăzneală şi cu tensiunea unui film de acţiune. Folosind inteligent 3D-ul, filmul oferă unul din cele mai rafinate momente ale cinemaului popular din acest an.

09
/10
/15

În ultimii 22 de ani Astra Film Festival a transformat Sibiul în spațiul privilegiat unde anual, timp de o săptămână, se poate vedea mersul lumii doar prin vizionarea selecției de filme. Viața de la 1,30 metri înălțime, spaimele interioare ale Hertei Muller – laureate a premiului Nobel, cum a învins Chuck Norris comunismul și viitorul filmului documentar în atelierele Aristoteles, sunt doar câteva din reperele weekend-ului la AFF 2015.

07
/10
/15

S-a dat startul celei de-a treia ediții a Dracula Film Festival. Hotel Transilvania 2 (R. Genndy Tartakovsky), film dublat în română de actorii Claudiu Bleonţ, Gabriel Spahiu, Anca Sigartău, Tamara Roman, Gabriel Costin şi Cristi Neacşu, a deschis ediţia din acest an a festivalului.

07
/10
/15

Les Films de Cannes à Bucarest și Asociația Culturală Control N lansează o provocare pentru tinerii critici de film, pe care își propun să-i angreneze în dezbatere. Un concurs organizat special cu ocazia acestor conferințe, „Fii critic la Cannes!”, oferă șansa participanților de a obține o acreditare - cu transport și cazare asigurate - la Festivalul de la Cannes, ediția din 2016.

06
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Martian”, noul blockbuster al lui Ridley Scott, oferă mult prea puţin din ceea ce promite, alegând o reţetă facilă de a ilustra o aventură spectaculară. „Black Mass”, regizat de Scott Cooper, are meritul de a-şi asuma genul filmului cu gangsteri, fără a cădea în tentaţia pastişei sau a luării în zeflemea.