CANNES 2018. „Diamantino” și „Sauvage”, premiate în secțiunea Semaine de la Critique
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2018-diamantino-si-sauvage-premiate-in-sectiunea-semaine-de-la-critique/

„Diamantino”, o comedie (care a entuziasmat spectatorii de pe Croazetă) despre un imitator al fotbalistului portughez Cristiano Ronaldo, şi interpretarea actorului francez Felix Maritaud din pelicula „Sauvage” au fost premiate miercuri seară de juriul secţiunii Semaine de la Critique în cadrul Festivalului de la Cannes 2018.

Un articol de Petre Ivan|17 mai 2018

Juriul Semaine de la Critique, prezidat de regizorul norvegian Joachim Trier, a atribuit marele premiu – Grand Prix Nespresso – al secţiunii Semaine de la Critique filmului „Diamantino„, regizat de Gabriel Abrantes şi Daniel Schmidt.

Incluzând numeroase elemente suprarealiste, precum câini care invadează un teren de fotbal înainte de a marca goluri, pelicula „Diamantino” prezintă portretul unui bărbat care traversează o perioadă de criză în viaţa lui, abordând în acelaşi timp subiecte din actualitate, de la „Panama Papers” la intensificarea extremismului în Europa şi trecând prin criza refugiaţilor.

Pentru prima dată în istorie, juriul secţiunii Semaine de la Critique – dedicată cineaştilor aflaţi la primul sau al doilea film al lor – a atribuit unul dintre trofeele sale principale unui actor care a fost considerat o veritabilă revelaţie în universul cinematografic.

Acest trofeu, Prix Fondation Louis Roederer de la Revelation, a fost acordat tânărului actor Felix Maritaud, care a devenit cunoscut pe plan internaţional tot la Cannes, în 2017, graţie rolului său din pelicula „120 battements par minute”.

cannes 2018

Félix Maritaud in Sauvage

În „Sauvage”, filmul de debut al cineastului Camille Vidal-Naquet, Felix Maritaud interpretează personajul Leo, un tânăr îndrăgostit de libertate, dar aflat în căutarea iubirii.

Juriul celei de-a 57-a ediţii a secţiunii Semaine de la Critique, prezidat de Joachim Trier, a fost completat de actriţa americană Chloe Sevigny, actorul franco-argentinian Nahuel Perez Biscayart (devenit cunoscut cu rolul din filmul „120 battements par minute”), jurnalistul francez Augustin Trapenard şi directoarea Festivalului Internaţional de Film de la Viena, Eva Sangiorgi.

Semaine de la Crique, secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes, se desfăşoară în 2018 în perioada 9 – 17 mai. Consacrată descoperirii noilor talente din industria cinematografică, această secţiune, înfiinţată în 1962, selectează doar cineaşti aflaţi la primul sau la al doilea lungmetraj din filmografiile lor.

Foto: Cannes 2018, Diamantino – facebook

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.