Cea de-a 5-a ediție a Bucharest Fashion Film Festival s-a încheiat și și-a anunțat câștigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/cea-de-a-5-a-editie-a-bucharest-fashion-film-festival-s-a-incheiat-si-si-a-anuntat-castigatorii/

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câştigătorii au fost selectaţi de un juriu format din profesionişti din film, advertising şi modă de pe scena locală şi cea internaţională: Grigor Devejiev – Creative Director Jam Project, Marley Hansen – curator Nowness, Marcin Kempski – fotograf de modă londonez, Sandra Bold – Global Creative Director Publicis şi Ina Borcea – fashion editor Harpers Bazaar.

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2021

Între 23 – 26 septembrie s-a derulat în București cea de-a 5-a ediție a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România aflat la intersecția dintre film, advertising și modă. Evenimentul a adus la un loc filme cult în secțiunea Dressing The Cinema, al căror numitor comun a fost vălul ca obiect care ascunde numeroase semnificații politice și socio-culturale, documentare despre designeri și fotografi revoluționari sau consecințele obsesie pentru fumusețe un eveniment în care tineri regizori, operatori, fotografi și stiliști în plină dezvoltare și-au putut prezenta portofoliile în fața unui juriu de profesioniști și o expoziție colaborativă ce și-a propus să exploreze autenticitatea în modă, dar și in spațiul privat, în relațiile pe care le construim cu propriile haine.

Preferatul publicului a fost AVENIR – Renew, Reduce, Reuse, r. Katharina Hingst. Fresh Perspectives, oferit unui film cu buget redus care abordează într-o manieră nonconformistă o temă relevantă a fost acordat scurtmetrajului Stories from a Twelfth Floor Hotel Room ( r. Zheqiang Zhang) – un voiaj alegoric imaginat dintr-o camera de la etajul 12 în timpul lockdown-ului, realizat în colaborare cu Google Earth. “În primul rând, vreau să subliniez că l-am perceput ca pe un film perfect format, cu început, desfășurarea acțiunii și punct culminant. Dramaturgia filmului, alternanța temelor și scalei globale și locale, sinteza ingeniozității improvizate și imaginile grafice de calitate conferă filmului o atmosferă unică. Deosebit de impresionant a fost că provoacă emoție pe fundalul unei recenzii în miniatură a evoluției universului și umanității. Cred că este aproape imposibil să obții un efect similar pentru spectator fără a folosi performanța actoricească și oamenii drept componente principale ale filmului” a comentat Grigor Devejiev în legătură cu acesta. Mențiunea juriului pentru categoria Fresh Perspective a fost Manner, al designeriței și regizoarei daneze Marie Sloth Rousing, care propune o abordare conceptuală în explorarea limitelor obiectelor vestimentare.

Premiul Cea mai bună producţie locală, acordat de Conceptual Lab by Theo Nissim, a mers către New fake top secret , co-regizat de Codruț Sebastian Neguț și Amalia Dobre, iar mențiunea juriului pentru Cea mai bună producţie locală a fost Veronica Now ( r. Gabriel Juduc). „Conceptual Lab este unul dintre cei mai activi susținători ai evenimentelor culturale din România fiind alături de cele mai importante și inovatoare proiecte așa că ne bucurăm să continuăm parteneriatul cu Bucharest Fashion Film Festival. E o onoare pentru noi să oferim premiul pentru cea mai bună producție locală și să fim parte dintr-un eveniment aflat în plină ascensiune”, declară Theo Nissim fondator Conceptual Lab.

The Art of Value ( r. Sylvie Weber) a fost declarat Cel mai bun fashion film în această ediție. ”Mi-a plăcut atmosfera subtilă cu o tentă de Wong Kar Wai, iar pe lângă styling și accesorii, mi-au atras atenția mai multe detalii legate de interioarele minimaliste și austere, elementele de sci-fi care au creat o viziune futuristă. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult însă e mesajul de pe clădirea unde are loc licitația: Take care of each other. Simt că în vremurile astea este singurul lucru care contează.” a spus Ina Borcea, fashion editor Harpers Bazaar România.

Până pe 14 noiembrie, va mai putea fi vizitată la Muzeul Național de Artă Contemporană expoziția Based on a True Story: a Collaborative Investigation în care 7 artiști și designeri locali (Apparatus 22, Anca Adina Cojocaru, Maria Guță, Giulia Crețulescu, Lucian Varvaroi și Robert Antoniac) au fost invitați să chestioneze autenticitatea în industria modei, dar și în spațiul personal, în ce privește modul în care hainele contribuie la proiecția propriei noastre identități. Conceptul curatorial se pliază pe tema celei de-a 5-a ediții a festivalului: transparența. Prin lucrărilor lor, artiștii aduc în atenție subiecte precum supra-mediatizarea celebrităților și utilizarea unor formatelor cu capacitate de viralizare adesea simplificatoare, supra-utilizarea limbajului în universul promis de industriile de modă și beauty, influența modului în care sunt reprezentate femeile în media asupra psihicului colectiv sau stereotipii ale masculinității.

O noutate adusă de cea de-a cincea ediție a fost BFFF Insights, un eveniment de industrie, organizat în parteneriat cu 2029 Productions. Acesta a avut în centru o prezentare de portofolii, colectate în urma unui open call de la regizori, operatori, fotografi și stiliști în plină dezvoltare, evaluate de un juriu care acoperă cele 4 arii. Reunind profesioniști locali din marketing, publicitate și producţie, BFFF Insights își dorește să deschidă porțile pentru proiecte viitoare.

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.