Cel mai mare preţ din istorie – 300 milioane dolari pentru un tablou de Gauguin
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-mare-pret-din-istorie-300-milioane-dolari-pentru-un-tablou-de-gauguin/

Tabloul „Nafea Faa Ipoipo” („Când te vei căsători”), pictat de francezul Paul Gauguin în 1892 şi care prezintă două fete din Tahiti, a fost vândut pentru 300 de milioane de dolari, devenind cea mai scumpă operă de artă din istorie.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2015

Tabloul a fost în proprietatea unui colecţionar elveţian. Potrivit unor informaţii neconfirmate, pictura ar fi fost cumpărată de un muzeu din Qatar. Micul stat arab bogat în petrol a stabilit recordul anterior privind cea mai scumpă operă de artă, după ce a plătit 259 de milioane de dolari pentru o lucrare semnată de Paul Cezanne.

Înainte de vânzare, tabloul pictat de Paul Gauguin, înfăţişând două tinere din Tahiti, a fost deţinut de Rudolf Staechelin, un colecţinar din Basel, Elveţia.

Gauguin

Nafea Faa Ipoipo, de Paul Gauguin, 1892

Tabloul a fost expus public timp de mai multe decenii, la Kunstmuseum Basel (Muzeul de Artă din Basel, n.r.), în cadrul unui acord de împrumut, dar Staechelin a decis să vândă pictura în urma unor neînţelegeri cu instituţia muzeală, potrivit relatărilor presei americane, notează Mediafax.

Rudolf Staechelin a declarat pentru publicaţia The New York Times că nu va divulga identitatea cumpărătorului.

Informaţiile privind data vânzării tabloului sunt neclare, dar publicaţia americană amintită, care a scris în premieră despre acest record, a citat surse care au spus că lucrarea a fost vândută unor cumpărători din Qatar.

Familia regală din Qatar a cheltuit sume impresionante în ultimii ani pentru achiziţionarea de opere de artă din Occident.

Şeicul Saud bin Mohammed Al-Thani, fost ministru al Culturii, care a murit anul trecut, a cheltuit peste un miliard de dolari din bugetul ţării pe opere de artă.

Qatar a sponsorizat retrospectiva Damien Hirst din 2012 din Marea Britanie, expoziţia mutându-se apoi la Doha, capitala micului stat arab care a investit foarte mulţi bani în finnaţarea de muzee dedicate artei islamice şi artei arabe moderne.

Foto: Gauguin, Nafea Faa Ipoipo – wikipedia

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..