Cele mai vândute și cele mai furate cărți în librăriile CLB în 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/cele-mai-vandute-si-cele-mai-furate-carti-in-librariile-clb-in-2020/

Cel mai longeviv lanţ de librării din România, Compania de Librării Bucureşti, care a intrat în cel de-al 71-lea an de activitate, a realizat recent analiza datelor de vânzări pentru domeniul carte în anul 2020.

Un articol de Liliana Matei|18 ianuarie 2021

Anul trecut, singurul domeniu care a înregistrat creștere a fost cartea practică din sfera medicină, farmacie, sănătate. În ordinea preferințelor, domeniile care au rămas constante sau au înregistrat cele mai mici scăderi sunt religie și spiritualitate, urmat de cel al cărților pentru copii și adolescenți. Topul celor mai căutate cinci domenii din sfera carte de la CLB în anul 2020 este urmat de titluri din sfera științe umaniste, respectiv beletristică.

Cea mai vândută carte a unui autor român în rețeaua CLB în anul 2020 este „Recviem vesel pentru tata” de Radu Paraschivescu, apărută la Editura Humanitas.

La capitolul „traduceri din literatura universală”, poziția întâi este ocupată de romanul „Memoriile unui motan călător” de Hiro Arikawa, publicat, în traducerea Ralucăi Nae, la Humanitas Fiction.

Cea mai dorită carte străină de nonficțiune este bestsellerul internațional „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” de Yuval Noah Harari, publicat de Polirom în 2017, în traducerea lui Adrian Șerban.

În ceea ce privește cărțile de nonficțiune semnate de autori români, liderul clasamentului este volumul „Creierul și mintea Universului” de Dumitru Constantin Dulcan, apărut în 2019 la Editura Școala Ardeleană.

La capitolul „cărți pentru copii”, cea mai căutată carte a unui autor român este „A doua carte cu Apolodor” de Gellu Naum (Editura Arthur, 2020), iar cea mai „vânată” carte pentru copii din literatura străină este „Aventurile lui Habarnam şi ale prietenilor săi de Nikolai Nosov” (traducere de Nina Gafița, Editura Humanitas, 2017).

Topul celor mai furate cărți din rețeaua librăriilor bucureștene în 2020 conține doar volume de autori străini: locul I – „Ferește-mă, Doamne, de prieteni. Războiul clandestin al blocului sovietic cu România” de Larry Watts (traducere din limba engleză de Camelia Diaconescu, Editura RAO, 2011), locul al II-lea – „Harry Potter și Prințul Semisânge” de J.K. Rowling (traducere din limba engleză de Alex Moldovan, Editura Arthur, 2020) și „500 de adevăruri incredibile și trăsnite” (traducere de Mugur Butuza, Editura Paralela 45, 2020).

„Ca notă generală, povestea postdecembristă a librăriilor din România nu este cea mai veselă cu putință, iar motivele care dau poveștii nuanța aceasta de gri sunt nenumărate. Noi însă, Compania de Librării București, continuăm să ne încăpățânăm să ținem steagul sus. Și nu am abandonat acest obicei nici în anul pandemiei. Ne-am ambiționat să înțelegem în detaliu regulile strice legate de igienă în vremuri atipice, am învățat să confecționăm măști, să aprofundăm tainele comerțului online, să ne susținem ca echipă mai mult ca niciodată, să plantăm copaci pentru cea de-a patra generație de cititori. Ne mândrim cu faptul că am fost primii care am redeschis librăriile după ce ordonanțele guvernamentale ne-au permis și, în plus, am crescut în sfera online.
În anul în care plănuiam să serbăm împlinirea celor 70 de ani de la fondarea CLB, am perfecționat lecția supraviețuirii. Este și aceasta o sărbătoare”, a mărturisit Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București.

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.