Cineastul roman Mihai Malaimare Jr, premiat de Societatea criticilor americani
https://www.ziarulmetropolis.ro/cineastul-roman-mihai-malaimare-jr-premiat-de-societatea-criticilor-americani/

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului „The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria „cea mai bună imagine”.     Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului „The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria „cea mai bună imagine”.

 

 

Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of Film Critics a avut loc sâmbătă seară, la Elinor Bunin Munroe Center din New York.

Mihai Mălaimare Jr. a primit la sfârşitul anului 2012 şi premiul pentru cea mai bună imagine din partea Boston Society of Film Critics, pentru filmul „The Master”, în regia lui Paul Thomas Anderson.

Cineastul român a fost, de asemenea, nominalizat la categoria „cea mai bună imagine”, pentru filmul „The Master”, la alte două premii prestigioase – Satellite Awards şi Critics’ Choice Awards.

Directorul de imagine Mihai Mălaimare Jr. a colaborat, printre altele, cu regizorul Francis Ford Coppola la realizarea filmelor „Tinereţe fără tinereţe” şi „Tetro”.

Lungmetrajul „The Master”, regizat de americanul Paul Thomas Anderson, a fost recompensat la Festivalul de Film de la Veneţia 2012 pentru regie şi pentru cea mai bună interpretare masculină – distincţie acordată ex-aequo lui Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman.

„The Master” este primul film din ultimii cinci ani al regizorului şi scenaristului Paul Thomas Anderson. Pelicula prezintă un studiu de personaj – un veteran din marina americană cu un comportament violent -, dar şi un portret al Americii de după cel de-Al Doilea Război Mondial. S-a spus că ar fi inspirată de cultul scientologic şi, într-adevăr, aproape toate personajele sunt implicate cumva într-un cult controversat, dar nu este vorba despre o analiză a acestei mediatizate religii.

Marele câştigător al galei organizate sâmbătă de National Society of Film Critics este însă lungmetrajul „Amour”, regizat de Michael Haneke, care s-a impus la trei categorii principale: „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor” (Michael Haneke) şi „cea mai bună actriţă” (Emmanuelle Riva).

Britanicul Daniel Day-Lewis s-a impus la categoria „cel mai bun actor” cu rolul din filmul „Lincoln”, regizat de Steven Spielberg.

Premiile secundare pentru interpretare au revenit actorilor Matthew McConaughey („Magic Mike”) şi Amy Adams („The Master”).

La categoria „cel mai bun scenariu” s-a impus Tony Kushner („Lincoln”), iar la categoria „cel mai bun documentar” a triumfat producţia „The Gatekeepers”.

Producţia „This Is Not a Film”, regizată de Jafar Panahi, a primit trofeul pentru cel mai bun film experimental.

În cadrul galei organizate de National Society of Film Critics au fost decernate şi două premii speciale. Laurence Kardish, curatorul departamentului de film din cadrul celebrului muzeu MoMA, a fost recompensat cu Film Heritage Award, acelaşi trofeu fiind decernat şi companiei Milestone Film and Video pentru proiectul ei intitulat „Shirley Clarke”.

The National Society of Film Critics cuprinde 61 de membri cu drept de vot – critici de film care lucrează pentru cotidianele importante din Los Angeles, Boston, New York şi Chicago, şi la reviste renumite, precum Time, Newsweek şi The New Yorker.

În timp ce diferitele asociaţii de critici de film care decernează premii în sezonul de dinaintea Oscarurilor rareori se pun de acord, membrii acestora ajută la restrângerea spectrului de posibili nominalizaţi la distincţiile oferite de Academia de film americană.

Nominalizările la premiile Oscar vor fi anunţate pe 10 ianuarie, iar gala premiilor Academiei de film americane va avea loc pe 24 februarie.

 

 

Sursa: Mediafax

05
/01
/15

Cărţi ale unor autori consacraţi, precum Mircea Cărtărescu, Lucian Boia şi Vladimir Tismăneanu, volumul "Scrisori pentru Vera", de Vladimir Nabokov, şi o serie de romane politice - la 25 de ani de la abolirea sistemului comunist - se numără printre noutăţile editoriale pregătite pentru anul 2015.

05
/01
/15

„Spitalul comunal”, în regia lui Felix Alexa, de la Teatrul Metropolis, reflectă o societate cangrenată, în care empatia nu este decât o fantomă a umanităţii. Pacienţii devin prizonieri într-un spaţiu claustrant mustind de moarte şi de nebunie. Civilizaţia însăşi se află în exil, încercând să muşte din realitate cu dinţi uzaţi.

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

05
/01
/15

Pyramus & Thisbe 4 You , Căsătoria , Scrisoarea , Allegro, ma non troppo, Conversaţie după înmormântare, Miss Daisy şi şoferul ei, Gulliver în Ţara Piticilor şi multe alte spectacole pe scenele teatrelor bucureştene, în săptămâna 5-11 ianuarie.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

31
/12
/14

Noaptea în care facem bilanţuri, dar şi noaptea în care ne distrăm – Revelionul va fi un pretext pentru TVR de a-şi pune în lumina reflectoarelor vedetele şi succesele mai vechi sau mai noi. După 25 de ani de televiziune liberă, TVR prezintă telespectatorilor săi cele mai de succes formate şi cele mai iubite vedete.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.