Cirque du Soleil, victimă a crizei economice. Compania va concedia până la 400 de angajaţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/cirque-du-soleil-victima-a-crizei-economice-compania-va-concedia-pana-la-400-de-angajati/

Compania canadiană Cirque du Soleil este puternic afectată de criza economică mondială şi a anunţat, miercuri, că va concedia până la 400 de angajaţi. Criza economică are anumite consecinţe, chiar şi în rândul saltimbancilor. Compania Cirque du Soleil a anunţat miercuri că va suprima până la 400 de posturi – cele mai multe de la sediul […]

Un articol de Andrada Văsii|18 ianuarie 2013

Compania canadiană Cirque du Soleil este puternic afectată de criza economică mondială şi a anunţat, miercuri, că va concedia până la 400 de angajaţi.

Criza economică are anumite consecinţe, chiar şi în rândul saltimbancilor. Compania Cirque du Soleil a anunţat miercuri că va suprima până la 400 de posturi – cele mai multe de la sediul său din Montréal -, din cauza ratei de schimb a dolarului canadian, a crizei economice mondiale şi a creşterii costurilor de producţie pentru spectacolele sale, informează lefigaro.fr.

Înfiinţată în anii 1980 de Guy Laliberté, trupa Cirque du Soleil a cunoscut o ascensiune incredibilă, devenind una dintre cele mai mari întreprinderi de spectacole din lume. Cu aproape 5.000 de salariaţi dintre care 1.300 sunt artişti, compania canadiană a avut o cifră de afaceri de 1 miliard de dolari în anul 2011.

De atunci însă, trei spectacole – ale căror titluri nu au fost dezvăluite de Renée-Claude Ménard, directoarea de relaţii publice a acestei multinaţionale din industria de divertisment – au mers „mai puţin bine decât se prevedea”, „din motive diferite”.

Renée-Claude Ménard a dezminţit într-o conferinţă de presă informaţia potrivit căreia Cirque du Soleil s-ar afla „în criză”, dar a recunoscut că anul 2012 a fost primul din istoria companiei în care firma canadiană nu a obţinut profit. În anul precedent, profitul companiei a fost de 250 de milioane de dolari.

Cele 400 de locuri de muncă vor fi suprimate din toate segmentele companiei şi vor fi anunţate până la sfârşitul lunii martie. Ele se adaugă celor 50 de locuri de muncă suprimate înainte de Crăciun.

Aceeaşi purtătoare de cuvânt a spus că modelul de afaceri al companiei Cirque du Soleil a evoluat foarte mult în ultimii cinci ani, adăugând că anumiţi parteneri din Las Vegas nu s-au mai arătat dispuşi să participe la împărţirea costurilor de producţie şi că firma canadiană se află deja în căutarea altor parteneri.

După o perioadă de „creştere frenetică”, compania canadiană a ajuns la maturitate şi intenţionează să rămână la nivelul de 20 de show-uri pe care le produce în prezent. Ea doreşte să îşi reducă foarte mult costurile, care reprezintă circa 50 de milioane de dolari pe spectacol, pentru a ajunge la un prag de cheltuieli de producţie de 25 de milioane de dolari sau 30 de milioane de dolari.

Pornind de la un grup de 20 de artişti de stradă, la începuturile sale din 1984, Cirque du Soleil este în prezent o importantă organizaţie cu sediul în Québec, ce oferă divertisment de înaltă ţinută artistică. Compania are 5.000 de angajaţi, incluzând mai mult de 1.300 de artişti din aproape 50 de ţări diferite. Peste 100 de milioane de spectatori din aproape 300 de oraşe de pe şase continente s-au lăsat uimiţi şi încântaţi până în prezent de Cirque du Soleil.

Compania Cirque du Soleil a susţinut nouă spectacole la Bucureşti, în februarie 2012, şi va reveni în România anul acesta, pentru o serie de spectacole din seria „Alegria”, care vor avea loc zilnic, în perioada 5 – 8 septembrie, în Pavilionul Central Romexpo din Capitală.

 

 

Sursa: Mediafax

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.