Combaterea ideilor preconcepute despre femei în trei spectacole internaționale
https://www.ziarulmetropolis.ro/combaterea-ideilor-preconcepute-despre-femei-in-trei-spectacole-internationale/

Mai multe spectacole s-au jucat la prima ediţie a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti, intitulată Viitorul este feminin, eveniment cultural ce s-a desfăşurat în perioada 13-16 noiembrie 2014 la Hanul Gabroveni şi la Sala Arcub.

Un articol de Judy Florescu|21 noiembrie 2014

Platforma Internațională de Teatru – Viitorul este feminin s-a aflat la prima ediție și este un proiect inițiat de Cristina Modreanu, (jurnalist cultural, critic de teatru, profesor universitar, scriitor). 

„Major Tom” este un spectacol-reportaj în limba engleză despre concursurile de frumusețe și cele pentru câini din Marea Britanie.

Major Tom este cățelul din rasa Basset care tot timpul ieșea pe ultimul loc la concursurile de câini, în timp ce stăpâna lui, Victoria Melody, își supunea corpul la tot felul de teste pentru a fi eligibilă pentru participarea la concursurile de frumusețe pentru doamne.

Victoria decide să devină pe rând proiectul unui antrenor de fitness, al unui medic estetician, al unui stilist, al unui salon de înfrumusețare, conform unei liste de îmbunătățiri recomandate de organizatorii primului concurs de frumusețe la care a participat. Mesajul spectacolului este de fapt o mărturie amănunțită a unei femei care împreună cu câinele ei trebuie să treacă testul frumuseții universale, acceptate și confirmate de societate.

Spectacolul tratează un vechi subiect care va fi mereu actual – denaturarea imaginii femeii în percepția publică și lupta femeii de a ajunge la standardele ireale impuse de schimbarea continuă a timpurilor. Cum femeia este o figură cameleonică, ea se va adapta indiferent de situațiile pe care le are de înfruntat și de depășit.

„Inelul de tinichea” este o dramatizare după cartea scrisă de Zdenka Fantlova, o supraviețuitoare a Holocaustului. Spectacolul s-a desfășurat în limba engleză și este un one woman show susținut de Jane Arnfield, care, ajutată doar de un scaun, un spot de lumină, două inserții audio, și text reușește să creeze povestea unei victime a lagărelor de evrei din Cehoslovacia.

O porție de teatru realist, o pagină dureroasă din istoria omenirii, o incursiune în viața cruntă a victimelor Holocaustului și o lecție zdravană de rezistență. Deși corpul se afla în permanentă suferință, mintea nu și-a pierdut luciditatea și speranța recăpătării libertății.

„Rochie cu gaură” a aparținut trupei poloneze Teraz Poliz. Patru fete vor să spargă barierele preconcepțiilor societății asupra femeii – scenariul în limba poloneză a fost scris de regizoare în timpul improvizațiilor actrițelor. Faptul că femeia trebuie să se încadreze în niște tipare impuse de cele mai multe ori de bărbați este o problemă pe care o regăsim în întreaga lume.

Foto: Adi Bulboacă

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.