Compania Passe-Partout Dan Puric, „Minunea unui copil – spectacol de Crăciun”. Sincer şi curat
https://www.ziarulmetropolis.ro/compania-passe-partout-dan-puric-minunea-unui-copil-spectacol-de-craciun-sincer-si-curat/

Cu câteva zile înainte de marea sărbătoare creştină, am văzut cel mai frumos sincer şi curat spectacol de Crăciun adresat copiilor şi părinţilor, la ARCUB, sala Gabroveni, pus în scenă sub umbrela Companiei Passe-Partout Dan Puric, „Minunea unui copil – spectacol de Crăciun”, în regia Alexandrei Neacşu, într-o sală plină cu pitici, mămici, bunici, tătici.

Un articol de Monica Andrei|23 decembrie 2015

De-a lungul timpului am văzut spectacole pentru copii și am plecat dezamăgită din sală, din cauza zgomotului, unde, şcolarii alergau și țipau prin sala de spectacol, profesoarele erau la cafea în foaier, iar actorii în lumea lor pe scenă, făceau și ei ceva acolo. Copilul face parte din categoria publicului capricios și sensibil. Actorul trebuie să joace la superlativ pe scenă, pentru ca în sală, copilul să stea în fotoliu, să privească până la capăt spectacolul.

„Minunea unui copil – spectacol de Crăciun” e altfel.

Ştefan are patru ani şi venise cu mămica şi fratele lui de doi ani la teatru. A stat lângă mine. În timpul spectacolului l-am urmărit, dacă se fâţâie pe scaun sau se plictiseşte, și mare mi-a fost uimirea să constat cât de atent era, iar la final mi-a spus sincer că i-a plăcut tot.

DSC_0401Am văzut un spectacol de o oră, cu lumina stinsă în sală, unde copii între 4 – 12 ani, ținuți departe de gadget-uri și de mall-uri, n-au zbierat, au râs atunci când trebuia, ca niște adulți bine educați. Copii au nevoie de atenţie, de afecţiune, de răspunsul adulților la întrebările lor, mai cu seamă la cele nespuse, iar prin mesajul unui spectacol de teatru pot afla enorm despre lume, viață, rituri și rosturi.

Dan Puric, proiectul său, despre care spunea că dorește să realizeze spectacole despre un “teatru creștin, care nu are legătură cu teatrul religios”, merită toată stima. Inițiativa sa e demnă de laudă, pentru că a făcut posibilă prezentarea unor valori culturale și morale, oferind un adevărat cadou spiritual celor mici și însoțitorilor lor, despre marea sărbătoare creștină. Actorii Adi Rădulescu, Alexandra Neacșu, Alexandru Iordache, Andreea Ghiţă, Nicu Banea, Rareș Zimbran, Sebastian Ghiță au dat viață poveștii pe scenă, iar Constatin Dinulescu l-a interpretat pe Moș Crăciun, un bătrân trecut prin viață care a fost de față în seara nașterii lui Iisus.

„Copiii noștri au nevoie de o salvare a nevoii lor de frumos și gingășie sufletească. Nu putem schimba lumea, dar o putem crește să devină puternică interior, să răsufle ușurată că mai poate crede în povești, că se mai pot întâmpla minuni. În noi <<cei mari>> stă puterea de a aduce minunile aproape de ei, și asta doar prin propria noastră rezistență de a crede în ele. Despre aceste lucruri vorbește spectacolul <<Minunea unui copil>>, trecând surprinzător de la joacă la dans, de la balet la step, de la cuvinte la imagini și, peste toate, multă imaginație!” a declarat Alexandra Neacșu, care a scris scenariul și a semnat regia spectacolului.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.