Concurs de dramaturgie contemporană la Cluj-Napoca
https://www.ziarulmetropolis.ro/concurs-de-dramaturgie-contemporana-la-cluj/

Asociaţia JAD, în parteneriat cu Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca şi Primăria Municipiului Cluj, lansează concursul de dramaturgie contemporană „Dramaturgi clujeni 2013“.

Un articol de Andrada Văsii|22 iunie 2013

Asociaţia JAD, în parteneriat cu Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca şi Primăria Municipiului Cluj, lansează concursul de dramaturgie contemporană „Dramaturgi clujeni 2013“.

Această competiție vizează descoperirea şi promovarea de noi talente clujene şi punerea în scenă a unor piese nemaijucate până în prezent.

Concursul se adresează tuturor autorilor de piese de teatru, fără limite de vârstă, care îşi asumă apartenenţa la comunitatea intelectuală clujeană (oraşul Cluj-Napoca şi regiunea Cluj), fie prin rădăcini, familie, studii, meserie sau idealuri de viaţă.

Un câștigător pus în scenă la Teatrul Național

Textele sunt aşteptate, în format electronic, la adresa [email protected], în perioada 20 iunie-20 august 2013. Nu se va primi decât un singur text per autor. Alături de texte, autorii vor trimite datele la care pot fi contactaţi (adresă, telefon, email).

Evaluările anonime ale juriului vor fi făcute publice în cursul lunii octombrie, iar piesa care va întruni unanimitatea pentru marele premiu va fi jucată pe scena Teatrului Naţional, în studioul Euphorion, până la finele acestui an.

Foto credit: UNATC, spectacolul „Livada de Vișini“ (Facebook)

30
/01
/23

Institutul Cultural Român (ICR) anunță relansarea Programului de finanțare și parteneriate culturale Cantemir, destinat proiectelor din mediul internațional. În cadrul acestui program, derulat anterior în perioada 2006-2012 și reluat în 2023 cu unele modificări, ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans). Evenimentele asociate proiectelor finanțate vor fi organizate exclusiv în afara țării.

27
/01
/23

„Pour moi, peindre c'est la vie, la vraie vie, ma vie” („Pentru mine, a picta este viața, viața adevărată, viața mea”). Iată ce scrie pe piatra lui funerară din Cimitirul Montmartre.

27
/01
/23

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București organizează Conferința națională „Actualitatea dramaturgiei lui Matei Vișniec în contextul cercetării artistice interdisciplinare”, duminică - 29 ianuarie, ora 14, Sala „Ileana Berlogea” - UNATC.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Pe 31 ianuarie, ora 19:00 la Teatrul Metropolis, Sala Olga Tudorache, are loc premiera oficială cu „Cock” de Mike Bartlett, un spectacol al Teatrului Stela Popescu în regia lui Tony Adam şi scenografia Mădălinei Mihai. În distribuţie: Tudor Cucu Dumitrescu, Cristian Neacșu, Ioana Niculae, Cătălin Frăsinescu.

26
/01
/23

Institutul de Istorie a Religiilor al Academiei Române și Muzeul Național al Literaturii Române vă invită la expoziția „Manuscrisele inedite ale lui Mircea Eliade din patrimoniul Institutului de Istorie a Religiilor al Academiei Române”.

26
/01
/23

Teatrul Odeon prezintă în Sala Studio prima premieră a anului 2023, primul spectacol din cele două proiecte câștigătoare ale concursului Tineri regizori, texte contemporane, ediția 2022, „O casă deschisă” de Will Eno.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.