cont(r)ACTe – premieră la Teatrul ACT
https://www.ziarulmetropolis.ro/contracte-premiera-la-teatrul-act/

Teatrul ACT este gazda unui spectacol nou în regia lui Cristi Juncu: cont(r)ACTe. Avanpremiera va avea loc sâmbătă, 14 decembrie, de la ora 19:00.

Un articol de Elena Simion|13 decembrie 2013

Teatrul Act din Bucureşti este gazda unui spectacol nou în regia lui Cristi Juncu: cont(r)ACTe. Avanpremiera va avea loc sâmbătă, 14 decembrie, de la ora 19.00.

Spectacolul este simplu, static, dar intens, deoarece suprinde o problemă actuală: relația tensionată dintre șef și angajat. Orice nou angajat dorește să promoveze, iar în acest scop face compromisuri, uitând că la un moment dat, munca în exces îl va dezumaniza.

„E un fapt binecunoscut că un procent foarte ridicat al tinerilor absolvenți de facultate îl reprezintă cei al căror vis e angajarea, urmată de o carieră strălucită, în cadrul unei companii de top. Prin intermediul unei tinere ambițioase căreia nu-i aflăm decât prenumele, Ema, dramaturgul britanic Mike Bartlett ne introduce în dedesubturile parcursului unei astfel de cariere“, declară Cristi Juncu, regizorul spectacolului.

„Din acest punct de vedere, cont(r)ACTe poate fi considerat nu doar un spectacol de teatru, ci și oportunitatea de a asista la un workshop de perfecționare, la un training. (…) Vă deconspir preambulul: la scurt timp după angajare, Ema e chemată pe neașteptate în biroul celei de care depinde de acum viața ei- Şefa.”

Textul lui Mike Bartlett se joacă în Anglia, chiar în birourile directorilor de firme, iar impactul asupra publicului este de la sine înțeles. Chiar dacă la noi abia se înrădăcinează tradiția corporatistă, mulți spectatori se vor regăsi în acest spectacol.

cont(r)ACTe

Afişul spectacolului cont(r)ACTe

Scenografia lui Cosmin Ardeleanu este destinată să accentueze stările interioare, să evidențieze gândurile, deoarece este un spectacol cu două personaje, făcut matematic, cu o relaționare de tip ping-pong.

Cele două personaje sunt interpretate de Theodora Stanciu (Şefa) și Diana Cavallioti (Ema), care au repetat sub îndrumarea lui Cristi Juncu, un regizor care montează prin tot mai multe teatre.

„Îmi place foarte mult că e genul de spectacol în care contează gândul pe care vrei să-l transmiți în spatele cuvintelor”  ne-a  declarat actrița Theodora Stanciu.

cont(r)ACTe face parte din categoria spectacolelor care încep normal, cu replici obișnuite, amuzante, dar care te trimit acasă cu multe gânduri și întrebări. „Mi-a făcut mare plăcere întâlnirea cu Cristi Juncu, un regizor care lucrează foarte mult pe despicarea firului în patru, iar un teatru de gând și de stare îmi lipsea” mai spune actriţa Theodora Stanciu.

Info :

cont(r)ACTe  de Mike Bartlett

Regia și traducerea: Cristi Juncu

Scenografia: Cosmin Ardeleanu

cu: Theodora Stanciu, Diana Cavallioti/ Irina Antonie

O producție: ArCuB și Teatrul Act

Avanpremieră: 14.12.2013, ora 19.00, Teatrul ACT  – Calea Victoriei 126, Etaj II, Sector 1, București. www.teatrulact.ro. Informații și rezervări: [email protected] Telefon: 0723.10.31.03 / 021 310.31.30

Foto credit: Cosmin Ardeleanu, contr(ACT)e

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.