Criticul de film Irina-Margareta Nistor a văzut peste 13.000 de filme
https://www.ziarulmetropolis.ro/criticul-de-film-irina-margareta-nistor-a-vazut-peste-13-000-de-filme/

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin. În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. […]

Un articol de Andrada Văsii|30 ianuarie 2013

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin.

În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. „De contabilizat nu le-am contabilizat, că am stat prost la matematică de când mă ştiu. Dar, când sunt întrebată, încep să fac calcule. Şi cu aproximaţie am trecut de 13.000, dar sper să nu-mi cereţi şi o listă…”, a spus Irina Margareta Nistor.

Aceasta a mai spus că filmul a fost, pentru ea, la început, un mijloc de evadare dintr-o realitate gri a perioadei comuniste. „Cum nu am nicio certitudine că am putea trăi mai multe vieţi, am găsit o soluţie alternativă, iar în faza iniţială, adică până în ’89, era singura posibilitate de a călători, fără paşaportul mult visat”, a mai spus ea, adăugând că lumea filmului a făcut mereu parte din viaţa ei.

„Cu cinematograful (viaţa mea, n.r.) n-avea cum să nu se intersecteze, pentru că am mers cu mama şi mai apoi cu tata şi bunicii încă de la 2 ani să văd filme, la Cumpătul şi după, la Sala Palatului. În schimb, întâlnirea karmică, decisivă, a fost cea cu domnul Cinema: maestrul D.I. Suchianu şi Cinemateca. Altfel, probabil că m-aş fi concentrat pe lingvistica poetică a limbii franceze”, spune ea.

De asemenea, criticul de film a spus că ea crede că marele câştigător al premiilor Oscar de anul acesta va fi, „din păcate”, „Lincoln”. „Aş prefera net «Argo», «Django» sau «Scenariu pentru happy-end/ Silver Linings Playbook”, adaugă ea.

„La Globurile de Aur, Michael Haneke, regizorul cutremurătorului «Amour», a mulţumit înainte de toate celui care i-a făcut promoţia, adică lobby pentru filmul său în America. Până nu vom găsi şi noi pe cineva care să se ocupe de asta, degeaba avem şansa unor cineaşti remarcabili. Nu cred în teorii ale conspiraţiei şi categoric se judecă şi din punct de vedere estetic filmele pentru Oscarul peliculelor într-o limbă străină. Există nenumărate argumente. Caz cu caz”, a spus criticul, referitor la absenţa românilor la nominalizările pentru Oscar.

De asemenea, Irina-Margareta Nistor a spus că filmului românesc îi lipseşte publicul autohton „şi iubirea reciprocă dintre regizori şi spectatori”.

Un Top 13 al filmelor româneşti preferate ale Irinei-Margareta Nistor arată astfel: 1. „Pădurea spânzuraţilor”, 2. „Filantropica”, 3. „Visul unei nopţi de iarnă”, 4. „A fost sau n-a fost?”, 5. „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, 6. „Croaziera”, 7. „Despre oameni şi melci”, 8. „Codin”, 9. „Darclée”, 10. „De-aş fi… Harap-Alb”, 11. „Secvenţe”, 12. „Occident” şi 13. „Şobolanii roşii”.

 

Sursa: mediafax

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.