Dan Condurache: „Mai bine mori tu decât să moară actorul din tine“
https://www.ziarulmetropolis.ro/dan-condurache-mai-bine-mori-tu-decat-sa-moara-actorul-din-tine/

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte foarte îndrăgostit.

Un articol de Corina Vladov|28 mai 2013

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte îndrăgostit.

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 1 iunie, la Digi24.

Iată şi alte declaraţii făcute de Dan Condurache:

„Teatrul trebuie slujit, în orice situaţie. Nu ai voie să te îmbolnăveşti, decât în ziua liberă, şi nici atunci. Părinţii trebuie să-şi aleagă ziua când să moară, pentru că fără prezenţa ta totală aici nu se poate nimic.“

„Este o meserie care ucide – când joci mult, când joci puţin, când joci prost, când joci bine, când nu joci deloc… Şi ucide începând cu cercul familiei, cu cercul prietenilor şi, la urmă, te lasă descoperit, rupt în bucăţi. Nu rămâi decât un fir de nisip, aşa. Rezistă cine poate.“

Dan Condurache

„Cred că trebuie să rămâi foarte foarte foarte îndrăgostit. Apoi, ajungi la iubire, iubirea se transformă în respect… ca într-o căsnicie de durată. E un lucru foarte greu să rămâi îndrăgostit, până la limita imposibilului chiar. Adică mai bine mori tu decât actorul din tine. Ceea ce e extrem de dur şi de greu de întreţinut… Să simţi de fiecare dată când urci pe scenă acelaşi gol în stomac e un lucru interesant ca experienţă umană.“

„Nu pot să decretez că a fost mai bine în alte perioade. Pentru că, dacă spui că a fost mai bine, se zice că eşti nostalgic. Dacă spui că e prost acum, se zice că nu te-ai adaptat… Trebuie să fie un efort conjugat ca spectatorul să fie adus în sala de teatru. Prin tot ce se poate, la nivel artistic şi avut grijă că s-au schimbat sensibilităţile, s-a schimbat gustul publicului. La Teatrul Mic cred că este o perioadă mai lungă de redefinire.“

„Noi, pe vremuri, nu voiam să vedem celebra serie BD. Dar abia apoi ne-am dat seama că acei actori, dacă s-ar fi născut pe orice alt meridian, ar fi fost mult mai tari decât mulţi alţi actori de comedie de afară. Dar, asta-i viaţa!“

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.