Control N: de la „Love Building“ la cursuri de regie şi scenaristică
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-love-building-la-cursurile-control-n/

Regizoarea Iulia Rugină şi scenaristele Ana Agopian şi Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building, ţin cursuri de regie şi de scenaristică la Asociaţia Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Un articol de Corina Vladov|2 octombrie 2013

Regizoarea Iulia Rugină și scenaristele Ana Agopian și Oana Răsuceanu, care au lucrat împreună la filmul „Love Building“, țin cursuri de regie și de scenaristică la Asociația Culturală Control N. O nouă serie de cursuri începe chiar luna aceasta.

Cele trei tinere cineaste au început colaborarea încă din anii studenției, lucrând împreună, până în acest moment, la trei scurtmetraje („Bună Cristina! Pa Cristina!“; „Vineri în jur de 11“ și „30“), un mediumetraj („Captivi de Crăciun“) și un lung-metraj (Love Building). Cele trei sunt momentan în faza de dezvoltare cu alte două proiecte – un scenariu de scurtmetraj și unul de lungmetraj, lucrând, de asemenea, la producția unui scurtmetraj de animație – Skugos, a cărui premieră se preconizează pentru 2014.

Colaborarea lor a dus, în 2009, la înființarea Asociației Culturale Control N și la organizarea de cursuri și ateliere axate pe film, educația cinematografică stând la baza înființării Control N.

Control N curs

Invitaţie la cursurile Control N

„Control N și cursurile pe care le dezvoltăm în cadrul asociației au venit firesc din modul în care noi însene ne raportam, în urmă cu patru ani, la lecțiile de scenaristică de care aveam parte în tot soiul de ateliere și workshop-uri de dezvoltare de scenariu, unde am avut șansa să participăm cu proiectele noastre.

Apoi, lipsa unor astfel de cursuri în țară – dedicate celor pasionați, dar care nu au posibilitatea să pună lupa cu adevărat pe această pasiune a lor – ne-a făcut, de asemenea, să ne punem problema înfințării unor astfel de întâlniri. Apoi, de la un an la altul, lucrurile și atelierele propuse s-au dezvoltat, ajungând la sute de participanți”, spune Ana Agopian.

Din 2009 și până în prezent, Iulia, Ana și Oana au fost trainerii unor ateliere precum First Draft – atelier de scenaristică pentru începători, Director’s Cut – curs de regie de film pentru amatori sau First Season – curs de scenaristică de televiziune.

Cel mai recent proiect comun al grupului, în afara asociației pe care o reprezintă, este realizarea, alături de Actoriedefilm.ro, a lung- metrajului de debut – Love Building. Filmul, lansat în cinematografe pe 13 septembrie, a devenit, după primul weekend, cel mai bun film românesc independent, fiind vizionat de 10.200 de spectatori.

Dragostea nu mai e cum a fost odată ca niciodată – producţie Control N.

„Câteodată le spun Iuliei și Anei că simt că orice ne punem în minte, oricât de nebunesc și de greu de imaginat ar fi, iese. De data asta alți trei oameni cu idei nebunești și-au pus în minte un proiect pe cât de frumos, pe atât de greu de crezut că se va întampla și alți foarte mulți oameni, printre care și noi trei, s-au alăturat ideii lor și au făcut ca Love Building «să iasă».

Cred că toți cei implicați în filmul ăsta au avut un dram necesar (în existența oricărui om pasionat de ceea ce face) de nebunie și «au trăit fericiți până la adânci batrâneți» știind că într-o vară toridă au făcut să existe un «happy-ending», declară Oana Răsuceanu despre experiența Love Building.

 INFO

Cursurile țin 8 săptămâni (o ședință de 2 ore/săptămână), iar taxa de participare este de 1000 de lei (800 de lei, în cazul elevilor și studenților).

Mai multe detalii pe site-ul Control N, www.controln.ro

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.