De văzut în București: expoziția „Abstract Fluidity”, de Andrea Tivadar, la Estopia Art Gallery
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-vazut-in-bucuresti-expozitia-abstract-fluidity-de-andrea-tivadar-la-estopia-art-gallery/

Galeria Estopia prezintă, între 21 martie şi 18 aprilie 2019, „Abstract Fluidity”, de Andrea Tivadar: o expoziţie-eveniment care continuă proiectul iniţiat de cea mai nouă galerie de artă din Bucureşti şi dedicat celor mai experimentale şi inovatoare voci tinere din peisajul artistic românesc.

Un articol de Liliana Matei|24 martie 2019

Substituind abordarea figurativă cu o formă de „creație sintetică”, de abstractizare a realității, tânăra artistă originară din Satu-Mare, în prezent doctorand la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, este convinsă că „arta este cea mai sinceră expresie a vieții reale”. Dar ceea ce vedem în lucrările ei nu e nici pe departe „realitatea” în sensul convențional: într-un joc fascinant de forme și volume, Andrea Tivadar restituie pe pânză mai degrabă o reinterpretare esențializată a realității imaginate sau inventate.

Cu o uluitoare capacitate de a crea incredibile profunzimi și volumetrii spațiale fără o aparentă ancorare în figurativ (alta decât cea creată, prin conexiuni subiective, în mintea privitorului), artista invită spectatorul în propriul său laborator interior, acolo unde realitățile secunde, invizibile, misterioase și transparente iau locul formelor recognoscibile din lumea vizibilă. Tubulaturi și împletituri împrumutate, parcă, dintr-o reverie acaparată de peisaje industriale, cilindri, forme geometrice și vagi reminiscențe sau aluzii organice compun universul pictural al Andreei Tivadar, pe care artista îl cataloghează ca „un spațiu al tuturor posibilităților”, într-o viziune care „impune puritatea și simplitatea lucrurilor”.

Întrebată de ce a ales arta abstractă într-un context în care neo-figurativul continuă să aibă un ton dominant astăzi, artista dă un răspuns foarte interesant: abstractizarea, crede ea, creează o mișcare fluidă prin care lucrurile „capătă energie, ceea ce permite spectatorului să intre într-o stare de tranziție, în care să se poată concentra asupra mecanismelor interne ale picturii”. Altfel spus, Andrea Tivadar își propune să aducă spectatorul într-o zonă a granițelor fluide, acolo unde reprezentarea „realității” pe pânză devine un spațiu al negocierii permanente între intenția artistului și percepția celui care privește. Abstracții fluide despre realități subiective în noua serie de lucrări de Andrea Tivadar.

Andrea Tivadar s-a născut în 1991 la Botiz, Satu-Mare, trăiește și lucrează la Cluj-Napoca.

A obținut licența și masteratul în pictură la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde în prezent își definitivează doctoratul. În 2014 a primit o bursă de studii la École Supérieure d’Art de Bretagne, Rennes, Franța, urmată de o altă bursă la Associazione Socio-Culturale ProCultura – RoArte din Roma, în 2016, și la Galeria Deák Erika din Budapesta, în 2017. În 2018 a câștigat bursa pentru pictură Teodor Moraru. A participat la numeroase expoziții de grup, între care The Existential Space of Virtuality, Galeria Deák Erika, Budapesta, Tra segno e colore, Accademia di Romania in Roma, Do It Yourself, Spațiul Cultural Gara Mică, Cluj-Napoca, în 2016; Noul locatar, Centrul de Interes, Cluj-Napoca, Breaking Rules, Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, în 2017; Meanwhile in Painting, Budapest Galéria și Imaginea în pictură. Despre ieșirea în realitate, Galeria Quadro, Cluj-Napoca, în 2018.

Curatori:

Irina Ungureanu

Edwin Hughes Scorretti

Galeria Estopia

Strada Bocșa nr. 5, sector 2, București

E-mail: [email protected]

Program: Marți – Sâmbătă, între orele 12.00 – 18.00

Duminică, luni: La cerere

Mai multe detalii pe site-ul www.estopiaartgallery.com (în curs de completare) și pe paginile Estopia Art Gallery de Facebook și Instagram.

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..