Desenele animate sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur
https://www.ziarulmetropolis.ro/desenele-animate-sunt-mai-violente-decat-filmele-pentru-publicul-matur/

Desenele animate pentru copii sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur, iar personajele lor principale riscă de aproape trei ori mai mult să fie ucise, au dezvăluit autorii unui studiu recent.

Un articol de Petre Ivan|19 decembrie 2014

Personajele principale din desenele animate prezintă un risc de 2,5 ori mai mare de a muri în comparaţie cu protagoniştii din filmele destinate publicului matur şi de aproape trei ori mai mare de a fi ucise, detaliază acelaşi studiu, publicat marţi în British Medical Journal.

Moartea unui personaj important intervine în două treimi din cazuri în desenele animate pentru copii, în timp ce acest lucru se întâmplă doar în jumătate din totalul filmelor destinate unui public mai în vârstă.

„În loc să fie alternative inofensive şi mai blânde ale unor filme de groază şi ale unor drame, desenele animate pentru copii sunt, de fapt, un focar de crime şi de dezordine”, au declarat autorii studiului, Ian Colman şi James Kirkbride.

Ei au trecut în revistă desene animate de succes, de la „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici” în 1937 şi „Regatul de gheaţă/ Frozen” în 2013.

Apoi, ei au comparat ratele de mortalitate ale personajelor principale din aceste filme cu conţinuturile a două filme pentru publicul matur care au cucerit box office-ul în aceiaşi ani, excluzând însă filmele de acţiune şi de aventuri care au fost concepute pentru a fi şi pe gustul copiilor.

Cercetătorii au remarcat faptul că părinţii personajelor principale prezintă un risc de cinci ori mai mare de a muri în desenele animate.

Evantaiul de decese marcante este unul foarte larg: anumite personaje principale sunt ucise prin împuşcare în „Bambi”, „Pocahontas” şi „Peter Pan”, cu arme albe în „Mica sirenă” şi „Frumoasa din pădurea adormită” sau mor în urma atacurilor unor animale în „În căutarea lui Nemo” şi „Tarzan”.

Filmele care aduc în prim plan maşini şi jucării nu au fost luate în calcul în acest studiu, întrucât autorii nu au putut să determine dacă ideea şi conceptul de moarte pot fi aplicate protagoniştilor lor.

Studiul nu a determinat dacă nivelul de violenţă a crescut după lansarea din 1937 a desenului animat „Albă ca Zăpada”, în care regina cea rea moare căzând de pe o faleză, după ce fusese urmărită de piticii furioşi.

Foto: Desenele animate – wikipedia

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.