Directorul Operei din Cluj, Rares Trifan, a fost desemnat referent la ICR New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/directorul-operei-din-cluj-rares-trifan-a-fost-desemnat-referent-la-icr-new-york/

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York. ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate. Astfel, în urma […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York.

ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate.

Astfel, în urma concursului organizat de Institutul Cultural Român, în perioada 23 noiembrie 2012 – 4 ianuarie 2013, au fost desemnaţi în funcţiile de referenţi la ICR Praga – Denisse Ionescu, la ICR Praga – Teodora Cojocaru, la ICR Viena – Radu Naghiu, la ICR Berlin – Raluca Betea, la ICR Berlin – Daniela Duca, la ICR Roma – Andrei Vasilica, la ICR Roma – Ispas Daniela Mihaela, la ICR New York – Trifan Rareş Cristian, la ICR Bruxelles – Mirona Măgeanu, la ICR Stockholm – Petre (Buligescu) Luiza-Maria, la ICR Londra – Gabriela Mocanu, iar la ICR Varşovia – Bogdan Nicolae Ionescu.

Rareş Cristian Trifan, desemnat referent la ICR New York, ocupă în prezent şi funcţia de director al Operei din Cluj-Napoca, potrivit site-ului operacluj.ro.

Rareş Trifan a fost trimis în judecată, în octombrie 2011, pentru conflict de interese, după ce procurorii au stabilit că, în calitate de director general al Operei, a încheiat, în 23 februarie 2009, un contract cu sine însuşi, în calitate de regizor, având ca obiect regizarea unei opere. În urma încheierii respectivului contract, Trifan a obţinut 7.250 de euro. La momentul respectiv, Sergiu Bogdan, avocatul lui Rareş Trifan, a spus că directorul nu a încălcat nicio lege, iar contractul pentru care este cercetat a fost verificat de Ministerul Culturii (în subordinea căruia se află Opera din Cluj, n.r.) care a constatat că este în „perfectă legalitate”, după cum a transmis la momentul respectiv corespondentul MEDIAFAX. În februarie 2012, Rareş Trifan a fost achitat de Curtea de Apel Cluj, sentinţa putând fi atacată în zece zile de la pronunţare.

Pe de altă parte, în ultimii ani, Rareş Trifan a fost de mai multe ori în conflict cu angajaţi ai Operei din Cluj, care au cerut conducerii Ministerului Culturii demiterea sa pentru „management defectuos”. Acuzaţiile au fost respinse de fiecare dată de Trifan.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Rareş Trifan nu a putut fi contactat.

Pe de altă parte, Andrei Vasilica, referent la ICR Roma, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, lucrează la ICR – Direcţia Generală Institute Culturale din Străinătate, pe postul de expert II, potrivit declaraţiilor sale de avere din 2010 şi 2011, postate pe site-ul ICR.

De asemenea, Denisse Ionescu, referent la ICR Praga, în urma concursului organizat, lucrează la ICR Bucureşti din 2012, pe postul de expert, potrivit site-ului ICR.

Pe de altă parte, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, au fost desemnaţi: director adjunct la ICR Berlin – Dana Bizuleanu (Sighişoara), director adjunct la ICR Lisabona – Gelu Savonea (Bucureşti) şi director adjunct la ICR New York – Mihaela Cropsey (Washington D.C.).

Dana Bizuleanu este student-doctorand la Catedra de Literatură Română, Teoria Literaturii şi Etnologie, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit blogului studenţilor la Facultatea de Litere a UBB (studentilitereubb.blogspot.ro).

Pe de altă parte, potrivit site-ului ICR, pentru funcţia de director adjunct al ICR Varşovia concursul se va relua „cu participanţi care cunosc limba poloneză”. Între timp, se prelungeşte cu un an mandatul directorului adjunct aflat în funcţie, Monica Voitovici.

„Aceste desemnări se transferă spre aprobare Ministerului Afacerilor Externe şi Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional”, se mai spune pe site-ul ICR.

Potrivit sursei citate, directorul adjunct al ICR Viena se stabileşte după interviul cu cei trei candidaţi rămaşi în competiţie (Andra Bruciu Cozlean, Ilinca Macarie, Roberto Dietrich).

Pe de altă parte, într-un comunicat remis sâmbătă agenţiei MEDIAFAX de către ICR Bucureşti, se spune că „în vederea ocupării unor posturi (director adjunct şi referent) din Institutele Culturale Române din străinătate, Institutul Cultural Român a organizat, în premiera, concursuri anunţate public”.

Potrivit comunicatului, s-au înscris 189 de candidaţi pentru 5 posturi de director adjunct (30 de candidaţi) şi 12 posturi de referent (159 de candidaţi).

„Comisia, alcătuită conform legii, a analizat dosarele de concurs şi a stabilit, în conformitate cu regulamentul anunţat, candidaţii eligibili. În cazul în care candidaţii au fost la egalitate va fi organizat interviu, conform regulamentului, în intervalul 7-11 ianuarie 2013”, se mai spune în comunicat.

Potrivit aceluiaşi comunicat, „au fost respectate toate prevederile regulamentului, candidaţii provenind din diferite localităţi ale ţării”, iar „criteriile de concurs au fost anuntaţe public în noiembrie 2012”.

„Institutul Cultural Român va continua practica scoaterii la concurs a posturilor. Candidaţii care nu au reuşit pot opta pentru înscrierea la concurs, în perioada următoare, în vederea ocupării posturilor ce vor fi vacantate”, se mai spune în comunicat.

ICR a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate în data de 23 noiembrie 2012. Rezultatele concursului au fost făcute publice pe 4 ianuarie 2013, cu 17 zile mai repede decât termenul anunţat iniţial pentru publicarea rezultatelor. În anunţul, postat pe site-ul ICR pe 23 noiembrie, se spune: „Rezultatele vor fi anunţate pe site-ul Institutului Cultural Român (www.icr.ro.) în data de 21 ianuarie 2013”.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, componenţa comisiilor de concurs nu a fost făcută publică.

 

 

Sursa: Mediafax

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.