Docuart Fest 2014, la Cinemateca Eforie
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-fest-2014-la-cinemateca-eforie/

“România face documentar” exprimă simplu şi concis dorinţa de a educa prin intermediul cinematografiei, folosindu-se de ideea de unitate întru cultură prin mijloace artistice. Documentarul aduce poveşti reale din viaţă, nemodificate şi spuse întru totul aşa cum sunt. De aceea, poveştile filmate despre români, aparţinând unor români participanţi la festival, demonstrează că România poate şi face documentar.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2014

Aceleași idei l-au încercat și pe Voicu-Dan Dragomir, artistul din mâinile căruia a luat naștere afișul festivalului de anul acesta. Pe lânga concretizarea imaginii acesteia a festivalului, există certitudini în ceea ce privește proiecțiile de film și sesiunile de Q&A care le vor însoți la final.

Aceste discuții cu întrebări și răspunsuri vor lua loc după fiecare proiecție în parte, între publicul care își poate satisface curiozitățile și realizatorii producțiilor. De asemenea, în cele 5 zile de festival vor fi ținute trei sesiuni de master class, de profesioniști din domeniu, delegați să discute pe diverse teme.

“Funcția sintactică și semantică a montajului” este prima sesiune de master class din festival, ținută de Dana Bunescu, inginer de sunet și monteur, joi, 2 octombrie de la ora 11:00.

Numele ei este prezent pe genericele celor mai premiate filme din cinematografia noastră, lucrând pe partea de montaj la “Poziția copilului”, “aici…adică acolo”, “Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu”, “Amintiri din Epoca de Aur” 1 și 2, “Cealaltă Irina”, “Felicia, înainte de toate”, “Afacerea Tănase“ sau “4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”.

De asemenea, pe partea de sunet Dana se poate lăuda cu filme precum “După dealuri”, “Legături bolnăvicioase”, “Exploratorul”, “Marele jaf comunist” sau “Omul cu o mie de ochi”, acestea fiind doar câteva nume.

A doua sesiune de master class va fi pe 3 octombrie, când Paula Herlo, jurnalistă distinsă cu numeroase premii naționale si internaționale, va vorbi despre documentarul de investigație, dezvăluind secretele acestui gen cinematografic.

Florin Iepan încheie seria celor 3 sesiuni de master class pe 4 octombrie, și va introduce publicul în lumea documentarului istoric, vorbindu-ne despre responsabilitatea și libertatea de a interveni în conținutul poveștii, în “Documentarul istoric, filmul cu rol de document”.

Docuart Fest

Cu alte cuvinte, de pe 1 pe 5 octombrie, la Cinemateca Eforie sunt numeroase proiecții de film de urmărit, povești impresionante de cunoscut și lucruri de aflat pe care nu le întâlnești în fiecare zi, cu prilejul București Docuart Fest 2014.

Foto: Docuart Fest 2014 – festival.docuart.ro

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.