Emil Boroghină, în Festivalul „Shakespeare“ de la Gdańsk
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-boroghina-duce-monodrama-recitandu-l-pe-shakespeare-la-festivalul-shakespeare-de-la-gdansk/

Monodrama ,,Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori”, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru ,,Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia.

Un articol de Andrada Văsii|1 august 2013

Monodrama „Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori“, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru „Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia, care va avea loc în perioada 1 – 6 august.

Reprezentaţiile vor avea loc în zilele de 4 şi 5 august, pe scena Teatrului Wybrzeże din Gdańsk, ambele fiind urmate de discuţii între realizatorii români şi public. Festivalul se află anul acesta la cea de-a şaptea ediţie şi prezintă spectacole din Georgia, Germania, Croaţia, România şi Polonia.

Limbajul lui Titus Andronicus

Festivalul „Shakespeare” 2013 va fi completat de conferinţa internaţională „Limbajele puterii/ Limbajele artei”, care va avea loc în perioada 1-4 august, la Primăria Veche din Gdańsk. Punctul de plecare al temei conferinţei îl reprezintă punerea în scenă, în 1992, a piesei „Titus Andronicus”, de William Shakespeare, în regia lui Silviu Purcărete, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, notează Mediafax.

Apărută la doi ani de la căderea regimului lui Nicolae Ceauşescu, piesa a fost receptată nu numai ca un comentariu politic, o analiză profundă a răului, dar şi ca o parabolă atemporală. De asemenea, a fost o modalitate complet nouă de a vorbi despre politică şi putere, totodată, de a supune analizei critice limbajul folosit de acestea: limbaj, nu numai în sensul unui sistem fonetic de comunicare, ci şi în cel de instrument al forţei, violenţei, manipulării psihice şi fizice, falsităţii şi minciunii.

Scopul conferinţei, aflată în strânsă legătură cu festivalul, este analiza modului în care regizorii tinerei generaţii vorbesc despre lume prin intermediul aceleiaşi opere a lui Shakespeare „Titus Andronicus”.

Invitatul din România al conferinţei va fi istoricul Marius Stan, care va susţine un referat cu titlul „Post-communist Romania and Its Rocky Road to Transition”.

Foto credit: artactmagazine.ro

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă

01
/03
/24

Scena Digitală, platforma online de teatru, film, muzică și dans a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) vine cu o surpriză pentru public în luna martie. Iubitorii de teatru vor putea urmări online trei spectacole de excepție din cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu: „Arta de a povesti” de Alexis Michalik, „O catedrală plină cu orgi” – spectacolul de deschidere al FITS și „FAUST: tribut”.

01
/03
/24

Happy Cinema redifuzează filmul Oppenheimer, favorit la Oscar, în perioada 7-10 martie, în toate cinematografele din țară. Oppenheimer este un thriller epic filmat în IMAX® care aruncă publicul în paradoxul palpitant al omului enigmatic care trebuie să riște să distrugă lumea pentru a o salva. Pelicula spune povestea fizicianului J. Robert Oppenheimer și a rolului pe care l-a avut în dezvoltarea bombei atomice.

29
/02
/24

Noua producție a Fundației Culturale „Camil Petrescu”, podcastul TEATRUL (DE) AZI, continuă seria dialogurilor cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.