Emil Boroghină, în Festivalul „Shakespeare“ de la Gdańsk
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-boroghina-duce-monodrama-recitandu-l-pe-shakespeare-la-festivalul-shakespeare-de-la-gdansk/

Monodrama ,,Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori”, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru ,,Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia.

Un articol de Andrada Văsii|1 august 2013

Monodrama „Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori“, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru „Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia, care va avea loc în perioada 1 – 6 august.

Reprezentaţiile vor avea loc în zilele de 4 şi 5 august, pe scena Teatrului Wybrzeże din Gdańsk, ambele fiind urmate de discuţii între realizatorii români şi public. Festivalul se află anul acesta la cea de-a şaptea ediţie şi prezintă spectacole din Georgia, Germania, Croaţia, România şi Polonia.

Limbajul lui Titus Andronicus

Festivalul „Shakespeare” 2013 va fi completat de conferinţa internaţională „Limbajele puterii/ Limbajele artei”, care va avea loc în perioada 1-4 august, la Primăria Veche din Gdańsk. Punctul de plecare al temei conferinţei îl reprezintă punerea în scenă, în 1992, a piesei „Titus Andronicus”, de William Shakespeare, în regia lui Silviu Purcărete, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, notează Mediafax.

Apărută la doi ani de la căderea regimului lui Nicolae Ceauşescu, piesa a fost receptată nu numai ca un comentariu politic, o analiză profundă a răului, dar şi ca o parabolă atemporală. De asemenea, a fost o modalitate complet nouă de a vorbi despre politică şi putere, totodată, de a supune analizei critice limbajul folosit de acestea: limbaj, nu numai în sensul unui sistem fonetic de comunicare, ci şi în cel de instrument al forţei, violenţei, manipulării psihice şi fizice, falsităţii şi minciunii.

Scopul conferinţei, aflată în strânsă legătură cu festivalul, este analiza modului în care regizorii tinerei generaţii vorbesc despre lume prin intermediul aceleiaşi opere a lui Shakespeare „Titus Andronicus”.

Invitatul din România al conferinţei va fi istoricul Marius Stan, care va susţine un referat cu titlul „Post-communist Romania and Its Rocky Road to Transition”.

Foto credit: artactmagazine.ro

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.