Festivalul Naţional de Teatru a acordat premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-a-acordat-premiul-asociatiei-internationale-a-criticilor-de-teatru/

Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) a fost acordat pentru prima oară, în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Festivalul Naţional de Teatru, spectacolului „Casa M”, invitat din Chişinău, în regia Luminiţei Ţicu, şi actriţei Ioana Manciu pentru rolurile din spectacolul „Jocuri din curtea din spate” de Edna Mazya, de la Teatrul Act, […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) a fost acordat pentru prima oară, în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Festivalul Naţional de Teatru, spectacolului „Casa M”, invitat din Chişinău, în regia Luminiţei Ţicu, şi actriţei Ioana Manciu pentru rolurile din spectacolul „Jocuri din curtea din spate” de Edna Mazya, de la Teatrul Act, în regia lui Bobi Pricop.

Premiul acordat de membrii AICT poartă denumirea de Premiul Tânăra Speranţă.

Juriul care a desemnat câştigătorul distincţiei a fost format din cei trei membri ai AICT: Yun-Cheol Kim, profesor universitar la Academia Centrala de Drama din Seul (Coreea de Sud), director-fondator al publicaţiei internaţionale on-line „Critical Stages”, preşedintele AICT, Raymond Bertin, critic de teatru şi ziarist, membru al redacţiei revistei „Jeu” din Montreal (Canada) şi Octavian Saiu, teatrolog, profesor universitar, vicepreşedinte al Secţiei române a AICT.

Festivalul Naţional de Teatru s-a încheiat duminică, la Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, cu spectacolul „Măsură pentru măsură” în regia lui Silviu Purcărete, realizat la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova.

Cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru s-a desfăşurat în perioada 26 octombrie – 4 noiembrie pe nouă dintre scenele capitalei – Teatrul Naţional Bucureşti, Opera Naţională Bucureşti, Teatrul Odeon, Teatrul „Bulandra”, Teatrul Metropolis, ArCuB, Teatrul ACT, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”, Club „La Scena” – aducând în atenţia spectatorilor bucureşteni 32 de spectacole grupate în şase secţiuni.

Evenimentul a fost deschis la Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti cu spectacolul de teatru coregrafic „D’ale noastre”, realizat de Gigi Căciuleanu după texte de I.L. Caragiale.

Organizatorii festivalului au propus, în acest an, un pilon tematic central – opera regizorală a lui Silviu Purcărete, unul dintre cei mai faimoşi artişti români. Festivalul a stat, totodată, sub semnul celor doi autori cărora UNESCO le-a dedicat anul 2012: suedezul August Strindberg, comemorat la 100 de ani de la dispariţie, şi conaţionalul I. L. Caragiale, de la a cărui naştere se împlinesc 160 de ani de la naştere şi de la a cărui moarte comemorăm 100 de ani.

Alături de cele trei secţiuni ce şi-au propus să reflecte în mod specific creaţia unor personalităţi ale scenei universale, festivalului a cuprins şi un număr de spectacole semnificative pentru fizionomia stagiunii 2011/2012, grupate sub titluri generice „De toate pentru toţi”, „Actorii, în prim-plan” şi „Teatrul de mâine”.

 

Sursa: Agerpres

16
/05
/17

Este unul dintre profesorii fondatori ai şcolii de teatru clujene și a instruit cinci generaţii de absolvenţi ai secţiei române de actorie. Miklós Bács vorbește despre povestea sa de viață și teatru și rolul Faust din spectacolul cu același nume în regia lui Silviu Purcărete, jucat la Teatrul Național ''Radu Stanca'' din Sibiu.

16
/05
/17

Scriitoarea Mara Wagner, autoarea romanului În spatele blocului, apărut la editura Nemira în colecția Cuaternar, le dă întâlnire cititorilor din Brașov, miercuri, 17 mai, de la 19.00, la Librăria Humanitas din Piața Sfatului. În spatele blocului este un roman despre copilăria și adolescența petrecute în comunism, cu toate jocurile și micile ritualuri care colorau viața într-o epocă gri.

15
/05
/17

„Persona”, „Nostalgia”, „Pe aripile vântului”, „Cei șapte samurai”, „Metropolis”. Sunt doar câteva din filmele clasice pe care, într-o anchetă realizată de Ziarul Metropolis, oameni din lumea cinematografiei (critici, regizori, actori, producători, programatori de cinematografe sau de festivaluri), dar și jurnaliști și scriitori mărturisesc că nu le-au văzut.

15
/05
/17

Duminică a început o nouă ediție a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, FEST-FDR2017. Este a XXII-a ediție a festivalului organizat de Teatrul Național din Timișoara, un eveniment care propune publicului 12 zile de spectacole vibrante, din țară și din străinătate, plasate în interiorul unei teme pe cât de generoase, pe atât de prezente în societatea contemporană: IDENTITATEA.

15
/05
/17

Editura Polirom vine cu o ofertă impresionantă de literatură română la ediția din acest an a Salonului Internațional de Carte Bookfest, continuîndu-și astfel unul dintre cele mai importante demersuri editoriale: publicarea, difuzarea și promovarea scriitorilor români contemporani, direcție deschisă prin lansarea colecției „Ego. Proză” în anul 2004, continuată în 2007 cu lansarea proiectului editorial „Fiction Ltd.”, dar și cu inițierea, în anul 2008, a prestigioasei colecții „Opere”, precum și a seriilor de autor Polirom.

15
/05
/17

Vineri, 26 mai, de la ora 20:00, la Serendipity Art, Coffee&Tea, iubitorii muzicii pot asculta RENOUVEAU GRINGO – un concept unic, o îngemănare de stiluri, armonii şi influenţe, pornind de la piesele clasice până la elementele de muzică electronică, însoţite de loopuri de chitară, voce, muzicuţă şi lapsteel guitar, toate filtrate în stilul propriu al lui AG Weinberger.

15
/05
/17

Într-o zi de 15 mai se nășteau Nicolae Grigorescu, unul dintre cei mai valoroși pictori români și scriitorul rus Mihail Bulgakov, autorul romanului Maestrul și Margareta. Și tot într-o zi de 15 mai Mickey Mouse și Minnie Mouse apăreau pentru prima dată împreună în producția "Plane Crazy".

15
/05
/17

„Ouăle lui Tarzan”, cel mai recent documentar regizat de Alexandru Solomon, va avea premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Documentarul va fi proiectat în afara competiției, în cadrul programului „Zilele filmului românesc”.

13
/05
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează câteva repere ale istoriei recente a României prin prisma unul simbol al industriei din timpul comunismului, al cărui importanță s-a prelungit până în prezent: celebrul autoturism produs la Mioveni.

13
/05
/17

Într-o seară de primăvară, la librăria Cărturești Carusel, printre cărți, rechizite, mult spirit, a avut loc conferința de presă despre a VII-a ediție a Festivalului Internațional al Artelor Spectacolului BABEL. Evenimentul organizat de Teatrul “Tony Bulandra” din Târgoviște a fost lansat de către  Constantin Ranin, managerul teatrului și Liviu Cheloiu, directorul artistic și va avea loc între 2 și 11 iunie 2017.

13
/05
/17

La Timișoara începe duminică, 14 mai, o nouă ediție a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, FEST-FDR2017.

13
/05
/17

Într-o zi de 13 mai se stingeau din viaţă Colea Răutu, unul dintre cei mai apreciaţi şi longevivi actori români, și actorul american Gary Cooper. Tot într-o zi de 13 mai se nășteau Elvira Godeanu, Ludovic Spiess, Dinu Manolache, Oana Sârbu, Harvey Keitel, Stevie Wonder, Johnny Logan și Robert Pattinson.

13
/05
/17

Aclamatul realizator Guy Ritchie își imprimă stilul dinamic noului film de aventură și acțiune „King Arthur: Legenda Sabiei”, care vine în întâmpinarea fanilor din România de vineri, 12 mai, când  va putea fi vizionat în avanpremieră pe durata întregului weekend, pe marile ecrane din toată ţara.

12
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Într-un  top al celor mai atipice filme româneşti recente, „Ultima zi”, noul lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, ar câştiga  premiul pentru cea mai bizară atmosferă. Promovat prin formularea de „thriller comic”, „Ultima zi” este o îndrăzneaţă parabolă apocaliptică minimalistă, în care umorul negru şi absurdul degenerează în tragic.