Festivalul Național de Teatru, ediția a 25-a: Manifest pentru dialog
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-editia-a-25-a-manifest-pentru-dialog/

Festivalul Naţional de Teatru va iniţia o platformă cu titlul „Manifest pentru Dialog”, pe care o va dezvolta pornind de la spectacolul „Antisocial”, creat de regizorul Bogdan Georgescu pe un text generat prin tehnici de Artă Activă.

Un articol de Liliana Matei|30 iulie 2015

Festivalul Naţional de Teatru este preocupat şi de generaţia tânără de actori, precum şi de evoluţia acestora. Anul trecut, echipa FNT şi-a asumat curajul de a produce musicalul „West Side Story” – un spectacol de anvergură care a câştigat la modul absolut pariul atât cu publicul, dar mai ales cu cei 22 de actori tineri selecţionaţi împreună cu Marina Constantinescu, Răzvan Mazilu şi Adrian George Popescu, ale căror abnegaţie şi prestaţie scenică au adeverit logo-ul sub care s-a desfăşurat această co-producţie FNT – Odeon: „Manifestul unei Generaţii”.

Continuăm proiectul în jurul tinerei generaţii şi în acest an. Am identificat probleme majore, fenomene din interiorul societăţii pe care, prin intermediul artelor spectacolului, le putem pune în lumina dezbaterii publice prin ceea ce am putea numi un „Manifest pentru Dialog”.

Astfel, prin parteneriatul între două din cele mai puternice evenimente festivaliere din România – Festivalul Naţional de Teatru şi Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu – cu implicarea şi susţinerea generoasă a BRD – Groupe Société Générale, vom iniţia în cadrul celei de-a 25-a ediţii a FNT o platformă cu titlul „Manifest pentru Dialog”, pe care o vom dezvolta pornind de la spectacolul „Antisocial”, creat de regizorul Bogdan Georgescu pe un text generat prin tehnici de Artă Activă împreună cu cei şapte tineri actori ai spectacolului, în cadrul unui workshop iniţiat de Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu şi Departamentul de Artă Teatrală al Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu.

„Antisocial” este un spectacol care vorbeşte despre fractura dialogului dintre tineri, profesori şi părinţi, o fractură accentuată de dezvoltarea IT fără precedent şi de evoluţia pe care o trăim în anii mileniului trei, aparent împreună. Este un spectacol care vorbeşte acut despre absenţa unei legi normale şi morale a învăţământului românesc. „Antisocial” este un spectacol care nu acuză, ci provoacă la meditaţie şi adevăr, la dezbateri şi, sperăm, la soluţii.

Prin dezbaterile la care este invitat publicul, proiectul îşi propune ca toată lumea implicată – tineri, dascăli, părinţi, factori de decizie, societatea civilă – să aibă oportunitatea de a purta un dialog constructiv, pornind de la cazul prezentat în spectacol, care să conducă la soluţii concrete, astfel încât să prezentăm forurilor competente concluzii menite să dinamizeze definitivarea şi adoptarea unei legi a învăţământului românesc bazată pe valoare, respect şi dialog.

Foto: Adi Bulboacă

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.