Filme şi ateliere pentru cei mici, în cadrul MINIMEST
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-si-ateliere-pentru-cei-mici-in-cadrul-minimest/

Cei mai mici fani ai animaţiei au un nou prilej de entuziasm, la început de octombrie: ediţia aniversară Anim’est, ce sărbătoreşte 10 ani de existenţă a festivalului, pregăteşte o nouă selecţie de filme îndrăgite şi premiate în toată lumea, proiectate la Bucureşti în cadrul secţiunii Minimest.

Un articol de Petre Ivan|20 septembrie 2015

MINIMEST 2015 – În plus, cei mai curioşi dintre prichindei vor avea acces în culisele animaţiei, prin intermediul unor ateliere ce le vor testa imaginaţia şi îi vor învăţa să aducă poveşti la viaţă.

De vineri până duminică, în cele două weekenduri ale festivalului (2-5 şi 9-11 octombrie), cinematografele Elvire Popesco şi Studio îi aşteaptă pe cei mici la proiecţiile Minimest.

Cinci lungmetraje de animaţie au fost selectate în secţiunea dedicată copiilor anul acesta. Trei dintre ele sunt:

Trippel Trappel. De trei ori în bucluc (r. Albert ‘t Hooft, Paco Vink), o producţie Olanda-Belgia despre trei animăluţe care îşi pretind dreptul la cadouri de Crăciun, aidoma tuturor copiilor,

Loulou şi incredibilul secret (r. Éric Omond, Grégoire Solotareff), câştigătorul premiului César pentru Cel mai bun film de animaţie în 2014, despre prietenia puţin probabilă dintre un lup şi un iepure, şi

Mune, gardianul Lunii (r. Alexandre Heboyan, Benoît Philippon), un 3D adorabil despre misiunea lui Mune, un faun pus pe şotii, de a salva omenirea.

Selecţia e completată de două titluri norvergiene:

Hocus Pocus, Alfie Atkins, în regia cunoscutei regizoare Torill Kove (a câştigat un Oscar în 2007 şi a fost nominalizată din nou anul acesta), şi

Crăciunul lui Louis şi Nolan (r. Rasmus A. Sivertsen), selectate ca parte din programul Ţara Invitată: Norvegia, cu sprijinul Ambasadei Regatului Norvegiei în România şi al NFI Norwegian Film Institute.

Selecţia de filme din cadrul Minimest va cuprinde şi o serie de scurtmetraje japoneze pentru copii semnate de Kōji Yamamura, MINIMESTunul dintre cei mai importanţi animatori independenţi ai momentului, invitat oficial la ediţia aniversară Anim’est, cu sprijinul Ambasadei Japoniei.

Un alt highlight al programului dedicat celor mici este colecţia de episoade Krtek. Aventurile cârtiţei, ce aduce pe ecranele Anim’est, cu sprijinul Centrului Ceh, celebrul personaj al seriei de filme create de animatorul ceh Zdeněk Miler începând cu 1956.

Pe lângă acestea, 25 de scurtmetraje proiectate în trei calupuri separate intră, anul acesta, în competiţia pentru trofeul Minimest.

Cei mici se vor delecta, între altele, cu poveşti despre animale care oferă lecţii de viaţă (Greierele şi furnica, r. Marina Andree Skop, Monstrul prietenos, r. Rob Shaw), despre prietenia dintre fiinţe aparent total diferite (Ivan şi lupul, r. Anna Levinson, Cravata, r. An Vrombaut), cu o mică lecţie de ecologie (Blocaţi grămadă, r. Marc Riba, Anna Solanas) şi un documentar pentru micii cercetători (Charles Darwin descoperă lumea: tatuul, r. Jernej Lunder).

Cea de-a zecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est va avea loc în perioada 2-11 octombrie 2015 la Cinema Studio, Cinema Elvire Popesco şi la Re:Animation Hub.

Biletele pentru proiecţiile din secţiunea Minimest, în valoare de 7 lei, pot fi achiziţionate online, pe www.eventbook.ro, şi în cinematografele Elvire Popesco şi Studio, în timpul festivalului.

Accesul la proiecţiile de luni-vineri, de până în ora 16.30, este gratuit (pe baza legitimaţiei) pentru copii, elevi, studenţi şi pensionari.

Foto: MINIMEST  – animest.ro

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.