Filmul maghiar „Versuri pocite”, câștigătorul competiției și al premiului publicului la Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-maghiar-versuri-pocite-castigatorul-competitiei-si-al-premiului-publicului-la-ceau-cinema/

Producţia maghiară „Versuri pocite” (2018), regizată de Gábor Reisz, a câştigat atât trofeul „Răzvan Georgescu” pentru cel mai bun film, cât şi premiul publicului în competiţia celei de-a şasea ediţii a festivalului Ceau, Cinema!, care a avut loc între 18 şi 21 iulie la Timişoara şi Gottlob. Peste 3.500 de spectatori au luat parte la cele 30 de proiecţii şi evenimente programate în patru zile de festival.

Un articol de Petre Ivan|23 iulie 2019

Juriul care a decis câștigătorul dintre cele șase filme din competiție a fost format din actorul Vlad Ivanov şi actriţele Maria Drăguş şi Mălina Manovici. Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu” este în valoare de 1.000 de euro, acordaţi de Vitas Romania. Premiul publicului este în valoare de 500 de euro, oferiţi de Conceptual Lab by Theo Nissim.

Peste 750 de spectatori au participat, la Grădina de Vară „Capitol”, într-o proiecție sold-out, la premiera mondială a documentarului „Superhombre” (2019), produs la Timișoara, în prezenţa protagonistului, alpinistul Horia Colibăşanu, şi a echipei – realizatorii Lucian Mircu şi Mircea Gherase şi editorul Gabi Basalici.

Peste 400 de spectatori au luat parte, tot la Grădina de Vară „Capitol”, atât la proiecția filmului de epocă „Domnișoara Paradis” (Austria-Germania, 2017), prezentat la Gala de deschidere, cu participarea actriței Maria Drăguș, cât și la Gala de închidere, unde a fost proiectată comedia polițistă franceză „Ancheta” (2018), în regia lui Quentin Dupieux.

Invitatul special al ediției a șasea a fost cunoscutul regizor sârb Želimir Žilnik, omagiat printr-o retrospectivă de trei filme organizată în colaborare cu Bienala Art Encounters 2019 și premiat cu un trofeu onorific Ceau, Cinema!.

Printre alte proiecții de succes s-au numărat cele cu filmul maghiar „Apusul” (2018, r. László Nemes), în prezența actorului Vlad Ivanov, care a susținut și un masterclass de actorie, cu filmul românesc „Arest” (2019, r. Andrei Cohn) și cu documentarul „Distanţa dintre mine şi mine” (2018), despre Nina Cassian, realizat de Mona Nicoară şi Dana Bunescu.

Prezentate în premieră în România la Ceau, Cinema!, documentarele germane „Legea lui Ioan” (1993) și „Călătorul în timp” (1995) au fost primite ca revelații de către public, care a luat parte la două discuții emoționante cu regizorul Dobrivoie Kerpenisan, sârb din Banat plecat în Germania de Vest în anii `70, când era copil.

Încărcată de emoție a fost și discuția prelungită de după proiecția documentarului „Timebox” (2018), cu regizoarea Nora Agapi și cu fotograful ieșean Ioan Matei Agapi, tatăl ei.

A şasea ediţie Ceau, Cinema! a avut loc în perioada 18-21 iulie, la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală din România cu un cinematograf renovat.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul a fost organizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) şi al Consiliului Judeţean Timiş.

Parteneri culturali principali: Fundaţia Art Encounters şi Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara.

Evenimentul este realizat de voluntari şi susţinut de: postul de televiziune TNT, Vitas România, Groupama Asigurări, Conceptual Lab by Theo Nissim, ISHO, Consulatul Republicii Federale Germania la Timişoara, Institutul Francez din Timişoara, Centrul Cultural German din Timişoara, Institutul Goethe, Institutul Balassi – Institutul Cultural Maghiar din Bucureşti, Porsche Timişoara, Hotel Timişoara, Restaurantul Vinto, Restaurantul Intermezzo, Pulcinella, Little Hanoi, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Teatrul Auăleu, Anim`est, Balamuc – loc de joacă ş-altele, Ovride Specialty Cofee, AMBASADA, Hostel Costel, Librăria „La Două Bufnițe”, iaBilet.ro, Primăria Gottlob.

Parteneri media: Kiss FM, Ziarul Metropolis, All about Romanian Cinema (AaRC), Radio România Cultural, Radio Timişoara.

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.