Filmul „The Crossing“, marele câştigător de la Los Angeles Cinema Festival of Hollywood, va fi proiectat la Palatul Parlamentului
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-the-crossing-marele-castigator-de-la-los-angeles-cinema-festival-of-hollywood-va-fi-proiectat-la-palatul-parlamentului/

Proiecţia filmului „The Crossing“ va avea loc miercuri, 29 mai, de la ora 14.00, în Sala Brâncuşi a Palatului Parlamentului României.

Un articol de Andrada Văsii|28 mai 2013

Proiecția filmului „The Crossing“ va avea loc miercuri, 29 mai, de la ora 14.00, în Sala Brâncuşi a Palatului Parlamentului României.

Filmul de scurtmetraj „The Crossing“  va fi proiectat în cadrul Salonului Național al Artelor 2013  „Temeiuri – Muzica Elementelor Primordiale“, Bucureşti, Palatul Parlamentului. Acesta va fi dublat de o expoziție cu fotografii din timpul filmărilor.

O frântură de istorie

Povestea filmului începe în 1944, când doi transmisioniști ai Armatei Române se pierd în spatele liniilor inamice. Cei doi soldați pornesc într-o cursă contra cronometru pentru a ajunge la punctul de întâlnire cu plutonul. Înaintarea lor este încetinită când unul dintre ei este afectat de probleme de sănătate stranii.

INFO

Un film cu Boris Gaza şi Toma Cuzin. Filmul poartă semnătura lui Cristian Plesh şi are la bază scenariul lui Victor Dragomir. „The Crossing“ este o producție UNATC. Proiecţia este organizată de UNATC, Asociaţia MARELE ECRAN si ATELIER.

Scurtmetrajul a fost marele câștigător al Los Angeles Cinema Festival of Hollywood 2012, cu 6 premii acordate:

Cel mai bun Actor în rol principal – Boris Gaza
Cel mai bun Regizor- Cristian Plesh
Cel mai bun Scurtmetraj
Cel mai bun Film studențesc
Cel mai bun Design de producție
Cel mai bun Design de costume

Printre laureații din trecut ai acestui festival se numără şi Jean Reno, Cybill Shepherd sau Ed Harris. Scurtmetrajul a rulat și a fost premiat în cadrul mai multor festivaluri de profil din Statele Unite:  „Grand Jury Prize“ la Utah Arts Festival, Finalist în Angelus Student Film Festival şi „The Silver Award“ la California Film Festival.

Cine sunt organizatorii evenimentului

Asociaţia Marele Ecran din Timişoara îşi propune promovarea filmului de artă românesc, european şi de pretutindeni, ca alternativă la industria cinematografului de consum. Organizatori ai Zilelor Filmului Alb-negru German, parteneri tradiţionali ai Institutelor Culturale Francez şi German, afiliaţi la Asociaţia Timişoara Capitală Culturală. Susţin aprig ideea înfiinţării unei cinemateci permanente la Timişoara.

Boris Gaza este actor profesionist de teatru şi film, de expresie română, germană şi engleză. Experiența sa cumulează 15 ani de scenă, platouri de filmare, o bogată participare festivalieră şi numeroase ateliere de arta actorului – în România, Europa şi Statele Unite ale Americii. În prezent este impresariat de către agenţia berlineză FRANK SPLANEMANN (www.splanemann.de) membră a Uniunii Agenţiilor Germane.

Formarea sa a fost puternic marcată de munca cu regizorul Victor Ioan Frunză şi de experienţa specializării profesionale la Berlin. De asemenea, a fost influenţată de întâlnirea cu creatori precum Andrei Şerban, Nikolaus Wolcz sau Radu Gabrea.

În 2001 a fondat laboratorul de arta actorului ATELIER 1. Acesta este în primul rând un spaţiu dedicat experimentului cu meşteşugul actoricesc, pornind de la ideea că actorul îşi este sieşi instrument, iar tehnica sa de studiu şi de evoluţie profesională este una deosebită. Alte puncte de referinţă sunt nevoia de a împărtăşi meseria cu ceilalţi breslaşi şi cea de a cerceta dincolo de şabloane şi matriţe arta actorului în mişcare, vie.

Foto credit: The Crossing

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.