Gala de Decernare a premiilor Festivalului Dramaturgiei Românești Contemporane, ediția II
https://www.ziarulmetropolis.ro/gala-de-decernare-a-premiilor-festivalului-dramaturgiei-romanesti-contemporane-editia-ii/

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Teatrul Dramaturgilor Români, a organizat cea de-a doua ediţie a Festivalului Dramaturgiei Româneşti Contemporane în perioada 5-11 noiembrie 2018.

Un articol de Petre Ivan|12 noiembrie 2018

Proiectul a reunit 12 spectacole din 9 teatre din București și din țară: Teatrul de Comedie,  Teatrul ACT, Teatrul Mic, Teatrul Nottara, Teatrul Național „Marin Sorescu” (Craiova), Teatrul „Sică Alexandrescu” (Brașov), Teatrul Municipal „Matei Vișniec” (Suceava), Teatrul „Tudor Vianu” (Giurgiu) și nu în ultimul rând spectacolele Teatrului Dramaturgilor Români.

Astfel, în urma vizionării spectacolelor din secțiunea IN, juriul format din George Mihăiță,  Horia Gârbea, Ioan Cristescu, Radu Herjeu și Carmen Dominte a decis acordarea următoarelor premii:

  • Premiul pentru Critică teatrală i-a fost acordat poetului și cronicarului ION COCORA;
  • Premiul special al Juriului a fost acordat spectacolului „SALVATORII MELCILOR” (text și regie Bogdan-Cristian Drăgan, producător Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova);
  • Premiul pentru Cel mai bun actor a fost oferit de către Marius Bodochi, câștigătorul primei ediții, actorilor: ADRIAN NICOLAE (pentru rolul Directorul hotelului din spectacolul „Fata Morgana” de Dumitru Solomon, direcția de scenă Victor Ioan Frunză, producător Teatrul Dramaturgilor Români) și ALEXANDRU ION (pentru rolul Mike din spectacolul „Numitorul comun” de Alexandru Popa, regia Vlad Zamfirescu, producător Teatrul de Comedie);
  • Premiul pentru Cea mai bună actriță a fost oferit de către Maia Morgenstern actrițelor: NADINA SĂLĂGEAN (pentru rolul Sofia din spectacolul „Numitorul comun” de Alexandru Popa, regia Vlad Zamfirescu, producător Teatrul de Comedie) și IOANA NICHITA (pentru rolul Mădălina din spectacolul „Kebab” de Gianina Cărbunariu, regia Daniel Iordan, producător Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava);
  • Premiul pentru Cea mai bună scenografie a fost oferit de către doamna viceprimar Tomnița Michaela Florescu scenografei ADRIANA GRAND (pentru spectacolul „Fata Morgana” de Dumitru Solomon, direcția de scenă Victor Ioan Frunză, producător Teatrul Dramaturgilor Români);
  • Premiul pentru Cea mai bună regie a fost oferit de către Radu Preda, consilier PMB, lui VICTOR IOAN FRUNZĂ (pentru spectacolul „Fata Morgana” de Dumitru Solomon, producător Teatrul Dramaturgilor Români);
  • Trofeul pentru Cel mai bun spectacol a fost oferit de către Lucia Verona spectacolului FATA MORGANA(de Dumitru Solomon, direcția de scenă Victor Ioan Frunză, producător Teatrul Dramaturgilor Români).

De asemenea, în urma lecturării și analizării pieselor din cadrul Concursului Național de Dramaturgie Românească, juriul alcătuit din Ioan Cristescu, Horia Gârbea și Lucia Verona a decis acordarea următoarelor premii:

  • Premiul pentru ea mai bună piesă: O poveste de la capătul lumiide ȘTEFAN CARAMAN;
  • Mențiune: Întâlnire de gradul 0 într-o cafenea care deschide târziu de BOGDAN HRIB;
  • Mențiune: Binele care face răude CLAUDIA DIONISE.

Teatrul Dramaturgilor Români mulțumește Primăriei Municipiului București, tuturor participanților și  felicită laureații celei de-a doua ediții a Festivalului Dramaturgiei Românești Contemporane.

Foto: Festivalul Dramaturgiei Românești Contemporane – facebook

 

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.