Horațiu Mălăele, filmări pe Aeroportul Henri Coandă pentru noul său film
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-filmari-pe-aeroportul-henri-coanda-pentru-noul-sau-film/

Zilele acestea au loc filmările pentru „Luca”, cel mai nou film al lui Horaţiu Mălăele,un thriller psihologic, cu influenţe de neo-noir, de la maeştrii acestui gen: Polanski (Chinatown), Coppola(The Conversation), sau Scorsese (Taxi Driver). Protagonistul va fi arhetipul acestui gen cinematografic: damnatul.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2018

Orice ar face, oriunde s-ar ascunde, este urmărit de un destin potrivnic, care-l găsește și în gaură de șarpe – nu degeaba poștașul sună întotdeauna de două ori. Damnatului îi e greu să se conecteze la un univers care pare guvernat de hazard, deci, inevitabil, absurd. Tocmai de aceea, ca revoltă la absurditatea vieții, este în stare de un act criminal.

Cred că actorul, este o oglindă imensă și vie, în care ne mai aranjăm, din când în când, viața. Existența lui pare ciudată, inexplicabilă și tainică. Când viața, cu tot hățișul ei conceptual, se opune ca un asemenea destin să își urmeze rostul, lucrurile o iau razna. Minimalizând, despre acest derapaj forțat vreau să vorbesc în acest film pe care îl voi ridica împreună cu cea mai talentată echipă din casa cinematografiei noastre”, explică regizorul Horațiu Mălăele.

Iar una din locațiile de filmare este Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, carepune la dispoziția echipei de filmare spațiile necesare din terminalul de pasageri.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Niciodată un studio de filmare nu va reuși să fie la fel de autentic cum este un terminal real, cu pasageri reali și ei, cu atmosfera și anunțurile sonore de pe fundal. Colegii mei din Compania Națională Aeroporturi București vin și cu un know-how specific. Fiind atât de multe reguli în aeroport, senzația inițială este că… nu ai cum să faci un film fără să le încalci! Ei bine, ei vor ști să rezolve aceste aspecte, să te îndrume și, totodată, să-ți lase libertatea de a te desfășura cu filmarea, oricât de dificilă sau complexă ar fi aceasta. Am ales să susținem acest proiect, pentru că întotdeauna venim în întâmpinarea unor astfel de proiecte, mai ales când sunt implicați  tineri actori. Renumele regizorului sau al unuia sau mai multor actori din distribuție vin ca un bonus. Ceea ce s-a întâmplat și la Luca…”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

În regia lui Horațiu Mălăele,„Luca” este povestea captivantă a unui tânăr expat în lupta cu destinul,întors în țară după 20 de ani, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca Plătici (interpretat de Istvan Teglas), reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.

Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmanyși mulți alții.

Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.

„Luca”este o co-producție Fundația Teatru Contemporan și MovieProduction Entertainment. Producători Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu.

 

Foto: Horațiu Mălăele, Luca – Adi Marineci

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.