În Anul Caragiale, Teatrul Ion Creangă anunță prima reprezentație dedicată renumitului dramaturg
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-anul-caragiale-teatrul-ion-creanga-anunta-prima-reprezentatie-dedicata-renumitului-dramaturg-ion-luca-caragiale/

În Anul Caragiale, Teatrul Ion Creangă anunţă prima reprezentaţie dedicată renumitului dramaturg În data de 17 noiembrie, ora 11.00, la Teatrul Ion Creangă din Bucureşti, va avea loc prima reprezentaţie a spectacolului “D-l Goe, Vizită, Pedagog de şcoală nouă – Mofturi”. Scenariul este constituit din dramatizarea binecunoscutelor schiţe de Ion Luca Caragiale. Anul 2012 are […]

Un articol de |16 noiembrie 2012

În Anul Caragiale, Teatrul Ion Creangă anunță prima reprezentație dedicată renumitului dramaturg

În data de 17 noiembrie, ora 11.00, la Teatrul Ion Creangă din București, va avea loc prima reprezentație a spectacolului “D-l Goe, Vizită, Pedagog de școală nouă – Mofturi”. Scenariul este constituit din dramatizarea binecunoscutelor schiţe de Ion Luca Caragiale.

Anul 2012 are o importanţă deosebită pentru cultura românescă şi pentru teatrul românesc, fiind desemnat Anul Caragiale, datorită dublei semnificaţii: 160 de la naştere şi 100 de ani de la moartea marelui dramaturg român. Teatrul Ion Creangă dorește să aducă în atenția celor mici tipul de creativitate și umor impus de autor, printr-o dramatizare realizată de Ioan Gârmacea și o scenografie semnată de Adina Mastalier.

Dorind să promoveze tinerii regizori în lumea teatrului pentru copii, Teatrul Ion Creangă s-a adresat, pentru realizarea acestei premiere, lui Chris Simion, regizor binecunoscut publicului de teatru pentru montările sale, pe scene dintre cele mai prestigioase. Din distribuţie fac parte actorii: Alexandrina Halic, Cerasela Popescu, Cristian Irimia, Ilinca Atanasiu, Cristina Casian, Mihai Verbiţchi, Voicu Hetel, Cristian Creţu, Marius Nănău, Miruna Ionescu, Oliviu Cristian Bughiu.

“Domnul Goe, Vizită, Pedagog de Şcoală Nouă – Mofturi” va fi un spectacol dedicat maestrului Cornel Todea, care a fost prezent în momente importante din cariera mea. Dacă nu exista propunerea dânsului și a domnului Ioan Gârmacea, nu aș fi îndrăznit niciodată să îl montez. Aveam în minte cu totul alte titluri pe care mi-aș fi dorit să le montez pentru copii. Cât despre Caragiale, mi-era o frică groaznică de el. Am acceptat propunerea din ambiție și din convingerea că atunci când ceva pare imposibil, e clar că are toate șansele să iasă bun.” declară Chris Simion, regizor.

Așadar, Teatrul Ion Creangă vă așteaptă la un nou spectacol dedicat celor cu vârsta de peste 8 ani, la o reprezentație care oferă o imagine realistă a societăţii româneşti, plină de umor și pe înțelesul copiilor.

Teatrul Ion Creangă este o instituţie publică de spectacole, un teatru de repertoriu, aflat în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi finanţat de la bugetul local. Misiunea sa este de a crea şi promova spectacole de teatru de înaltă valoare artistică, de a coordona şi implementa programe de cercetare şi proiecte cu caracter educativ, social-formativ şi estetic, destinate copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 12 ani, educatorilor, cadrelor didactice specializate, părinţilor sau tutorilor legali.

 

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.