În concertul de deschidere a stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, Carmina Burana
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-concertul-de-deschidere-a-stagiunii-orchestrei-nationale-radio-carmina-burana/

Carmina Burana – una dintre cele mai cunoscute partituri din toate timpurile – revine, vineri seară, pe scena Sălii Radio în concertul extraordinar de deschidere a stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, sub bagheta noului dirijor principal al orchestrei, Tiberiu Soare.   Din distribuţia celebrei cantate scenice Carmina Burana de Carl Orff fac parte soprana Irina Iordăchescu, […]

Un articol de |3 octombrie 2012

Carmina Burana – una dintre cele mai cunoscute partituri din toate timpurile – revine, vineri seară, pe scena Sălii Radio în concertul extraordinar de deschidere a stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, sub bagheta noului dirijor principal al orchestrei, Tiberiu Soare.
 
Din distribuţia celebrei cantate scenice Carmina Burana de Carl Orff fac parte soprana Irina Iordăchescu, tenorul Robert Nagy, baritonul Iordache Basilic, Corul Academic Radio condus de Dan Mihai Goia şi Corul de Copii Radio, dirijor Voicu Popescu, informează Biroul de presă al SRR, într-un comunicat transmis miercuri.

Invitata specială a serii de deschidere a stagiunii este pianista de talie internaţională Luiza Borac, ca solistă a Concertului în do major pentru pian şi orchestră de Mozart.

Noul dirijor principal al Orchestrei Naţionale Radio este, începând din această stagiune, tânărul Tiberiu Soare, cunoscut deja publicului pentru numeroasele concerte, spectacole de operă şi balet dirijate în întreaga ţară, la Sala Radio şi pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Biletele sunt disponibile pe www.bilete.ro, în oficiile Poştei Române semnalizate Bilete.ro şi la Casa de bilete a Sălii Radio.

Istoria celebră a cantatei Carmina Burana începe printr-o întâmplare aparent banală: descoperirea, de către compozitorul Carl Orff, într-un catalog de anticariat, a unei lucrări cu texte medievale. Acesta s-a simţit atras de titlu şi, după ce a obţinut volumul, a realizat, pornind de la o selecţie a cântecelor şi versurilor cuprinse în acesta, capodopera vieţii sale.

De la prima sa audiţie (8 iunie 1837, Frankfurt am Main) şi până în prezent, Carmina Burana se bucură de succes.

Conceput în anul 1785, Concertul nr. 21 în do major pentru pian şi orchestră de Mozart a cucerit o imensă popularitate în rândul publicului, datorită mişcării sale lente, care sugerează atmosfera unei perioade deja înclinate spre romantism. Pentru publicul român, lucrarea înseamnă şi una dintre capodoperele interpretative ale marelui pianist Dinu Lipatti.

 

Sursa: Agerpres

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.