Începe BIEFF 2018!
https://www.ziarulmetropolis.ro/incepe-bieff-2018/

BIEFF 2018 debutează cu un musical neconvenţional despre Ioana d’Arc.

Un articol de Liliana Matei|26 martie 2018

Cea de-a opta ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF, care în acest an se desfășoară sub motto-ul Embracing Otherness, începe luni, 26 martie, cu reputatul regizor Bruno Dumont și al său musical captivant, cu copii, adolescenți și călugărițe gemene dând frenetic din cap, în cea mai excentrică abordare cinematografică de până acum a poveștii Ioanei d’Arc.

Proiecția lungmetrajului Jeannette, the Childhood of Joan of Arc (foto) are loc în premieră bucureșteană, în cadrul Galei de deschidere BIEFF 2018, de la ora 20:00, la Cinema Muzeul Țăranului, în colaborare cu celebra secțiune a Festivalului de Film de la Cannes, Quinzaine des Réalisateurs, și cu sprijinul Institutului Francez din București și al distribuitorului Luxbox.

Dumont creează în noua sa capodoperă „o combinație amețitoare de naturalism și artificiu anarhic, pe care o consolidează cu o coloană sonoră electro-metal compusă de multi-instrumentalistul francez Igorrr și cu o coregrafie tip majorete-întâlnesc-muzica-rock, marcată de izbucniri de plete scuturate. Impetuos, bizar, realmente amuzant și complet atemporal, Jeannette, the Childhood of Joan of Arc aduce o contribuție îndrăzneață la canonul filmelor despre Ioana d’Arc, dovedind încă o dată versatilitatea uimitoare a lui Dumont și viziunea sa intransigentă.” (Andréa Picard, Toronto International Film Festival)

O a doua proiecție va avea loc joi, pe 29 martie, de la ora 18:30, la Cinema Elvire Popesco.

Competiția Internațională reflectă asupra alterității și propune moduri de a ne apropia de celălalt

Prima zi a Competiției Internaționale BIEFF 2018 prezintă marți, 27 martie, de la ora 18:00, două programe provocatoare la Cinema Elvire Popesco. Programul (Self)Portrait of the Artist as a Young Man ne poartă în universul personal și în intimitatea creatorilor, într-un proces de introspecție în care sunt exprimate nevoi emoționale umane și artistice, sunt confruntate cu sinceritate crizele existențiale sau redescoperite amintiri demult uitate. Printre călătoriile cinematografice de auto-cunoaștere, ne întâlnim și cu João Pedro Rodrigues, unul dintre cei mai reprezentativi regizori ai cinematografiei portugheze contemporane, care va veni în București cu ocazia festivalului și va fi prezent la dezbaterile de după proiecția de joi, 29 martie, de la Cinema Muzeul Țăranului, cu sprijinul Fala Português.

Cel de-al doilea program de marți la Cinema Elvire Popesco, Intimacy in the Digital Age, analizează relevanța conexiunii umane în era digitală. Între vis și realitate, într-o infinitate de posibilități, de adevăruri și interacțiuni, evoluăm și ne conectăm cu ceilalți într-un spațiu în care realitatea și virtualul coexistă, devenind una și aceeași stare de a fi, la fel cum avatarul online devine parte integrată din identitatea noastră reală.

Miercuri, 28 martie, de la 18:30, la Cinema Muzeul Țăranului, Competiția Internațională continuă cu programul A Lie That Tells the Truth, care ne poartă prin manifeste suprarealiste despre situația refugiaților africani în Israel, evocă prin imagini impresionante destinul tragic al vieților întrerupte în călătoria lor către o lume nouă, vorbește despre dezinformare și dezechilibrul dintre sistemele de putere și victimele lor. Selecția cuprinde cele mai recente scurtmetraje ale unor cineaști recunoscuți și voci puternice din lumea artelor vizuale – Yorgos Zois, prezent la BIEFF 2018 cu sprijinul Fundației Culturale Grecești, Lawrence Abu Hamdan și Roee Rosen, printre alții.

Tot miercuri, de la 21:00, la Cinema Elvire Popesco, programul de competiție Embracing the Female Gaze, din care fac parte și lucrările unor favoriți ai publicului BIEFF precum Laure Prouvost sau Yann Gonzalez, înfruntă tabu-uri și false pudori, sfidează reguli și pătrunde într-un spațiu deopotrivă conștient și subconștient.

Joi, 29 martie, de la 18:00, la Cinema Muzeul Țăranului, filmele din programul de competiție Human Nature / Mother Nature investighează complicata relație dintre om și natură. Ne confruntăm cu întrebări absurde: oare plantele artificiale o să moară atunci când n-o să ne mai prefacem că le udăm? Suntem invitați să ne imaginăm scenariul unei colonizări florale, dar și turnura neașteptată a vieții după incendiu și cutremur, într-o poveste fantastică și jucăușă în care omul redevine vânător. La discuțiile de joi vor participa regizorii Jaana Kokko (What There Is to See), Léo Favier (After the Volcano – cu sprijinul Institutului Francez) și editorul Wouter Hoek (Nature: All Rights Reserved – cu sprijinul Ambasadei Olandei în România).

Juriul Competiției Internaționale BIEFF 2018 este alcătuit din: Angelika Ramlow – reprezentantă Berlinale Forum Expanded și Arsenal Institute for Film and Video Art; Bianca Lucas – selecționeră a programului European Shorts în cadrul Festivalului de Film de la Sarajevo și regizoare; Cristian Neagoe – curator independent, manager al Fundației Cărturești. Premiile pentru filmele câștigătoare ale celei de-a opta ediții BIEFF se vor decerna sâmbătă, pe 31 martie, de la ora 20:00, la Cinema Muzeul Țăranului.

Primul Spotlight Berlinale din România noi perspective asupra realității contemporane

O noutate a programului BIEFF 2018 este extinderea parteneriatului cu inovatoarea secțiune a Festivalului Internațional de Film de la Berlin – Forum Expanded. Sub formula Berlinale Spotlight: Forum Expanded, cele șase proiecții organizate în colaborare cu Goethe-Institut Bukarest și Arsenal – Institute for Film and Video Art și curatoriate de Ulrich Ziemons (coordonator de program, Forum Expanded) generează noi moduri de a privi și de a asculta ceea ce ne înconjoară.

Filmele, realizate deopotrivă de cineaști și artiști vizuali proeminenți, care au expus în marile muzee și galerii de artă contemporane, sunt grupate la BIEFF în trei sub-programe, care vor putea fi văzute începând de miercuri, 28 martie, de la 18:30, la Cinema Elvire Popesco.

În zilele de miercuri și joi publicul va avea ocazia să discute direct cu creatorii filmelor, la finalul celor trei proiecții BIEFF. Invitați speciali sunt regizorii Bernd Lützeler (Camera Threat), Joe Namy (Purple, Bodies in Translation ‐ Part II of A Yellow Memory from the Yellow Age – cu sprijinul Ambasadei Libanului și al CEREFREA Villa Noël), Rawane Nassif (Turtles Are Always Home – cu sprijinul Ambasadei Canadei și al Ambasadei Libanului), Sandra Schäfer (Constructed Futures: Haret Hreik) și Itamar Gov, asistent de regie al filmului Tashlikh (Cast Off), de Yael Bartana.

Biletele pot fi achiziționate prin intermediul Eventbook.ro. Ca în fiecare an, evenimentele BIEFF se bucură de un interes deosebit din partea publicului, iar biletele urmează a fi în curând epuizate. Se recomandă celor interesați să rezerve cât mai din timp locuri la proiecții. Majoritatea programelor beneficiază de două proiecții.

Programul complet și lista invitaților BIEFF 2018 sunt disponibile pe www.bieff.ro. Pentru a fi la curent cu noutățile și evenimentele BIEFF, urmăriți pagina de Facebook a festivalului.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.