Începe KINOdiseea pe marile ecrane în aer liber
https://www.ziarulmetropolis.ro/incepe-kinodiseea-pe-marile-ecrane-in-aer-liber/

A 12-a ediţie KINOdiseea – Festivalul de Film pentru Publicul Tânăr are loc în Bucureşti, în perioada 17 septembrie–11 octombrie 2020, şi aduce pe marile ecrane din aer liber cele mai noi filme pentru copii, dar numai bune pentru o seară petrecută cu întreaga familie.

Un articol de Liliana Matei|17 septembrie 2020

Evenimentul  aduce și filme și animații clasice create de studiourile Disney și Pixar, cât și scurtmetraje pentru toate grupele de vârstă, completate de ateliere de film (animație stop motion, storytelling). Anul acesta, proiecțiile au loc în fiecare final de săptămână și se vor desfășura exclusiv în aer liber, la Cinema Muzeul Țăranului în aer liber, Grădina Muzeului Grigore Antipa, și Opera Comică pentru Copii – acoperiș, în condiții confortabile și sigure, respectând toate normele de distanțare fizică.

În perioada 25-27 septembrie și 8-11 octombrie, Competiția KINOdiseea Junior, care include șapte filme noi, din toată lumea, va putea fi urmărită la Cinema Muzeul Țăranului în aer liber, calupurile de scurtmetraje grupate de categorii de vârstă vor putea fi vizonate în Grădina Muzeului Grigore Antipa, iar producții clasice de la studiouri faimoase de animație își fac casă la Opera Comică pentru Copii, în aer liber pe acoperiș, cel puțin până la finalul lunii octombrie.

În programul de filme clasice vă veți întâlni cu producții de succes precum clasicul Marry Poppins (1964) cu Julie Andrews, Finding Nemo, How to Train Your Dragon, Inside Out și Song of the Sea.

Jackie and Oopjen, filmul olandez în regia Annemariei van de Mond, care deschide Competiția KINOdiseea de anul acesta, este o comedie pentru întreaga familie care ne invită să ne plimbăm printre galeriile și operele de artă ale muzelui Rijksmuseum din Amsterdam. La închiderea programului pentru vizitatori, Jackie, fetița de 12 ani a unui custode, descoperă că unul dintre faimoasele tablouri ale lui Rembrandt se trezește la viață.  O prietenie puțin probabilă se leagă atunci când Oopjen (un personaj faimos din tabloul lui Rembrandt) o confundă pe Jackie cu sora ei de mult pierdută.

Anul acesta, în cadrul unui parteneriat inedit, KINOdiseea are bucuria să găzduiască, în premieră, filmele jurnalistice produse de adolescenți în cadrul proiectului Crescut Pe Muzică. Acesta și-a propus să găsească și să formeze 20 de tineri din familii de muzicieni de tradiție orală și dansatori, din diferite regiuni ale țării. Tinerii au participat timp de o lună la șase ateliere online de jurnalism (Delia Marinescu de la Scena9), fotografie (Andreea Câmpeanu), documentar (regizorul și producătorul Claudiu Mitcu), scriere creativă (Vera Ion de la Scrie Despre Tine), etnomuzicologie (Bogdan-Mihai Simion) și media literacy (Jurnalista Ioana Pelehatăi de la Scena 9). La atelierele ținute pe Zoom, participanții au fost inițiați și ghidați să creeze propriile materiale jurnalistice. Scopul acestora este să afle istoria familiei sau comunității muzicale din care fac parte și să înțeleagă de ce este importat să păstreze tradiția și să o arate și altora. Proiectul este organizat de Asociația Acces Călărași și finanțat de Ministerul Culturii prin programul Acces Online.

Informațiile despre eveniment și programul vor fi disponibile în curând pe www.kinodiseea.ro, www.eventbook.ro și https://www.facebook.com/kinodiseea

Eveniment organizat de: Asociația Culturală Metropolis, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.