Ingeri in America: spectacolul lui Victor Ioan Frunză revine la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/ingeri-in-america-spectacolul-lui-victor-ioan-frunza-revine-la-teatrul-metropolis/

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul „Îngeri în America“, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Un articol de Corina Vladov|14 octombrie 2013

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul Ingeri in America, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Nu e doar o piesă despre tematica gay, ci poate fi şi o piesă religioasă, iar directorul de scenă Victor Ioan Frunză a reliefat acest lucru în spectacolul lui, în care joacă, printre alţii, George Ivaşcu, Virginia Mirea şi George Costin.

„Supranaturalul poate fi întâlnit acolo unde nu credem că ar putea să existe“, spunea Victor Ioan Frunză, arătând că unii oameni care se bat în piept şi spun că există îngeri, de fapt nu au ochi să îi vadă, iar cei marginalizaţi de societate îi găsesc mai uşor şi mai repede în viaţa lor.

Piesa lui Tony Kushner, Ingeri in America, are structura unei tragedii care îşi ia uneori forţa chiar din râsul trist al personajelor care îşi ironizează drama. Un text bun, o poveste puternică şi o temă nesfârşită: dragostea.

Piesa vorbeşte despre credinţă, despre iubire şi despre acceptare, într-un moment în care izbucnise o boală necruţătoare: SIDA. Acţiunea debutează în 1985 şi se încheie în 1990.

ingeri in america

Virginia Mirea şi George Costin, într-o scenă din spectacolul Ingeri in America

Victor Ioan Frunză a alcătuit foarte atent distribuţia, după castinguri în care a văzut aproape 500 de actori. Au rămas pe afiş Adrian Nicolae, Nicoleta Hâncu, Cristian Răduţă Bobic, George Costin, George Ivaşcu şi Virginia Mirea.

Dacă la premieră spectacolul Ingeri in America s-a jucat în două seri consecutive, de data aceasta, cele două piese ale dipticului scris de Tony Kushner vor fi jucate într-o singură seară. Creatorii au regândit spectacolul și au modificat anumite scene, astfel încât acest hit al dramaturgiei americane din secolul XXI poate fi jucat în doar o singură reprezentație.

George Costin: „Piesa Ingeri in America este o operă de artă“

Actorul George Costin spune că Ingeri in America este considerat, pe bună dreptate, unul dintre cele mai importante texte dramatice ale secolului al XX-lea, din dramaturgia americană. „De curând mă uitam pe National Geographic la un documentar despre anii ’80, unii dintre cei mai interesanți ani – un punct de cotitură în cultura civilizației euro-atlantice. S-au întâmplat cele mai spectaculoase schimbări la nivel social, politic, religios. Această piesă surprinde acest moment, într-un mod excepțional.

Citiţi şi: George Costin, actor: „Cea mai mare greutate este să nu scazi sub un anumit standard“

Sunt anii în care se pregătea căderea comunismului, în care lumea se reconfigura și, odată cu lumea, oamenii, problemele lor. E un text care vorbește despre prietenie, despre credință, despre sexualitate; despre niște lucruri atât de omenești, într-un mod atât de omenesc, încât nu poate să nu te miște. E o capodoperă a dramaturgiei.

Acum, cât de bine am reușit noi s-o facem, poate să decidă oricine. Însă, dincolo de asta, textul este o operă de artă și noi încercăm să-l spunem, cât mai bine putem noi.“

Câteva imagini din spectacolul Ingeri in America, de la Teatrul Metropolis din Bucureşti

INFO

Teatrul Metropolis, Bucureşti (Str. Mihai Eminescu, nr. 89, sector 2)

INGERI IN AMERICA

marţi | 15 octombrie 2013 | ora 18.00

Cu: Virginia Mirea – Rabinul Isodor Chemelwitz, Hannah, Ethel Rosenberg, Mama Mormona

George Ivașcu – Ray Cohn
Alexandru Ion – Joe Pitt, Tatal Mormon, Eschimos
Cristiana Răduță Bobic – Harper Pitt
Adrian Nicolae – Louis, Prior 1, Orrion
George Costin – Prior Walter, Bărbatul
Nicoleta Hâncu – Îngerul, Emily

Decorul şi costumele: Adriana Grand

Preţ online: 24.84 Lei
Preţ casa de bilete: 21.60 Lei
3 h 45 min (cu pauză)

Foto din Ingeri in America – Adriana Grand

28
/03
/17

One-man show, spectacol de teatru-dans, teatru nonverbal, ”perform(D)ance” de și cu Paul Cimpoieru. Regizorul, coregraful și dans-actorul Paul Cimpoieru a crescut în pepiniera de talente și limbaj artistic a Companiei Passepartout D.P. (unde a ajuns printr-o întâmplare), iar ulterior și-a continuat evoluția într-un mod uimitor pentru cineva care nu are niciun fel de studii de teatru sau dans ”oficiale”, caci este absolvent de Politehnică și fost inginer de telecomunicații.

28
/03
/17

O pictură timpurie a lui Leonardo da Vinci (1452-1519) va putea fi admirată din nou de către public la Florența, după aproape șase ani de restaurare. Maestrul renascentist a pictat "Adorația Magilor" în jurul anului 1481, însă lucrarea nu a fost niciodată terminată.

28
/03
/17

Manager al Teatrului Național din Cluj și al festivalului ”Întâlnirile internaționale de la Cluj”, organizate de TNC, co-fondator (împreună cu Alexandru Dabija și Marcel Iureș) al primul teatru intependent românesc, Teatrul Act, Distinguished Professor la University of California, autor al mai multor cărți de teoria teatrului, literatură și eseistică, regizor al multor zeci de spectacole de teatru, dintre care nu puține au luat premii importante și au călătorit în turnee internaționale. Un nume cu reverberații teatrale importante, niciodată liniare, deseori surprinzătoare: Mihai Măniuțiu. Aici, în calitate de regizor al unui spectacol pe care, într-un cuvânt, l-aș numi stupefiant: ”Iarna”.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

27
/03
/17

Mare comedie, mare!, în capitala țării noastre. A avut loc la, Palatul Național al Copiilor, spectacolul “All Inclusive” (după o piesă de Alexandru Popa), în regia lui Vlad Zamfirescu.

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

26
/03
/17

„S-a furat mireasa!”, după textul și în regia lui Radu Popescu, e o comedie despre o tânără corporatistă ruptă între logodna călduță cu Mihai, șeful ei, și iubirea cu aer de libertate a lui Andrei, fost iubit și alpinist.

26
/03
/17

Muzeul Național de Artă al României, în parteneriat cu Institutul Francez, vă invită marți, 28 martie 2017, orele 18.30, la conferința „Victor Brauner, pictopoet și iluminator”, susținută de Mihaela Petrov, critic și istoric de artă. Conferința face parte din seria de evenimente ce marchează luna martie ca lună a Francofoniei.

25
/03
/17

CRONICĂ DE FILM Despre „Fata necunoscută”, noul film - o dramă socială și morală - al fraților belgieni Jean-Pierre și Luc Dardenne. Și despre „(M)ucenicul” (al rusului Kirill Serebrennikov), cu un tânăr care, cu Biblia în mână, se tranformă într-un fanatic religios. Două filme de Cannes, acum în cinematografe.

25
/03
/17

Realizat de Radu Mocanu și Mihai Dragolea și disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, „Roboțelul de aur” a fost unul dintre cele mai de succes documentare românești din 2015. Povestea emoționantă a boxeriței Steluța Duță, crescută la orfelinat.