Interviu în premieră cu regizorul Eugenio Barba, pe TVR2
https://www.ziarulmetropolis.ro/interviu-in-premiera-cu-regizorul-eugenio-barba-pe-tvr2/

TVR 2 difuzează duminică, 7 aprilie, documentarul „Eugenio Barba, provocatorul” (în două episoade: de la ora 12 şi, respectiv, de la ora 12.30), care cuprinde un interviu în premieră absolută în România acordat de regizorul Eugenio Barba realizatoarei Sanda Vişan.

Un articol de Adina Scorţescu|4 aprilie 2013

TVR 2 difuzează duminică, 7 aprilie, documentarul „Eugenio Barba, provocatorul” (în două episoade: de la ora 12 şi, respectiv, de la ora 12.30), care cuprinde un interviu în premieră absolută în România acordat de regizorul Eugenio Barba realizatoarei Sanda Vişan.

Cu peste 40 de ani de carieră în teatru şi mai mult de 70 de piese, Eugenio Barba a devenit o referinţă de neocolit. Acesta a început prin a face cunoscută Europei occidentale originalitatea unui alt nonconformist, descoperit de el în lagărul socialist: Jerzy Grotowski.

„Toate spectacolele mele sunt ca un limbaj elaborat într-o manieră diferită. Întâi este limbajul verbal, cel al cuvintelor textului, apoi limbajul sonor, care nu e doar sonoritatea vocii, ci şi tot ceea ce ţine de dramaturgie, succesiunea evenimentelor sonore, muzica, zgomotul, tăcerea. Toate sunt surse de informaţie pentru spectator. Se adresează unei părţi a creierului care nu lucrează cu concepte, ca limbajul verbal. Al treilea limbaj este cel al dinamismului fizic, al reacţiilor fizice, al gesturilor, al mişcărilor, al imobilităţii. […] Dacă e posibil, trebuie să spunem aceste trei poveşti în acelaşi timp”, spune regizorul Eugenio Barba în cadrul interviului.

De ce a părăsit regizorul ţara natală – Italia? Care sunt originile teatrului lui Eugenio Barba? Care este istoria Teatrului Odin? Urmărind documentarul „Eugenio Barba, provocatorul”, telespectatorii au ocazia să afle răspunsul la aceste întrebări şi să-l cunoască pe nonconformistul regizor şi într-o altă ipostază – aceea de scriitor.

Documentarul poate fi urmărit simultan şi online, pe platforma video a Televiziunii Române TVR+, în secţiunea LIVE.

Foto: Rina Skeel



22
/04
/22

Premiera producției „Lecția”, în coregrafia lui Arcadie Rusu, va avea loc pe 26 și 27 aprilie în Studioul de Dans Háromszék, în cadrul Zilelor Sfântu Gheorghe. Noul spectacol transpune amintirile anilor școlari într-un nou limbaj de dans inedit.

18
/04
/22

Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely din Timișoara organizează al treisprezecelea Festival Euroregional de Teatru Timișoara – TESZT, o ediție care-și propune să restaureze relația teatru-public, după o pauză de doi ani generată de pandemie, să fie un veritabil „boost” al poftei de teatru pentru spectatorii săi.

18
/04
/22

Săptămâna viitoare, vă invităm să urmăriți spectacolele de operă „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni și Ruggero Leoncavallo, „Norma” de Vincenzo Bellini, recitalul de foaier „Note de primăvară” și spectacolul de balet „Giselle” de Adolphe Charles Adam, toate făcând parte din repertoriul actual al operei bucureștene.

11
/04
/22

George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis: „În urma recentului comunicat de presă trimis de Primăria Municipiului București, mă văd nevoit să vă răspund punctual la toate afirmațiile FLAGRANT INEXACTE, pe care acesta le conține în legătură cu situația de la Teatrul Tineretului “Metropolis”. Consider că dumneavoastră domnule Primar General, în calitate de Ordonator principal de credite, sunteți direct responsabil de afirmațiile pe care acest comunicat le conține.“

08
/04
/22

Primăria Municipiului București, prin Teatrul Nottara, anunță premiera spectacolului Oglinda neagră. Reprezentația este programată vineri, 15 aprilie, de la ora 19.30, la Sala George Constantin. Montarea după texte de I.L. Caragiale este o poveste muzicală de Cristina Juncu, pe beat-uri de Sever Bârzan și Iulian Sfircea. Protagoniști: Rareș Andrici, Mihaela Subțirică, Vlad Bălan, Cristina Juncu, Crenguța Hariton, iar scenariul este semnat de Vlad Bălan și Cristina Juncu.

08
/04
/22

„Cineva spune că se închide Teatrul Metropolis. Primarul a transmis că e fake news și că de fapt vrea să reducă risipa. Ceea ce el numește risipă, este, în fapt, subfinanțare. Cultura, teatrul, nu-și mai permit să caute, să exploreze, să se dezvolte. Teatrele din București au cea mai mică finanțare din ultimii 20 de ani“, scrie actorul Vlad Logigan, pe pagina sa de Facebook.